[MK7] LPG do 1.6 120 KM - koszty, dobór. |
Autor |
Wiadomość |
Wojtek92
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Wiek: 31 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 6 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 17 Wrz 2012, 09:39 [MK7] LPG do 1.6 120 KM - koszty, dobór.
|
|
|
Na początek chciałbym sie przywitać ponieważ jestem tu nowy, trafiłem do was ponieważ mama ma Fieste MK7 1.6 120KM ja niestety nie często korzystam z tego auta ponieważ mam swoje auto.
Planujemy założenie instalacji gazowej ponieważ Mama robi dziennie ponad 150km i jednak nie ma co ukrywać jest to opłacalne i szybko sie zwraca.
Dzwoniłem do gazownikow w moim mieście czy istnieje możliwość zainstalowania takiej instalacji w tym aucie mówią ze nie ma większego problemu jeśli nie ma bezpośredniego wtrysku paliwa czy jakos tak. Pisze tutaj ponieważ chciałbym zasięgnąć porady czy istnieje faktycznie z punktu widzenia posiadaczy możliwość instalacji takiego gazu w tym aucie ? Czy są związku z tym jakies problemy ?
Raczej zależy mi by to była instalacja jakaś dobra a nie zwykle badziewie za 1900zl.
Mam nadzieje ze moge liczyć na pomoc czy ktoś juz w tym silniku montowal gaz bo to stosunkowo młode auto ? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 17 Wrz 2012, 11:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 17 Wrz 2012, 09:48
|
|
|
ten sam silnik jest w Focus'ie i innych fordach od dobrych 6 czy 7 lat...
mozesz montowac jak w kazdym innym, ale znajdz b. dobrego gazownika i nie oszczedzaj na elementach instalacji |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Wojtek92
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Wiek: 31 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 6 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 17 Wrz 2012, 11:04
|
|
|
A No to super. Czyli juz wiem jak sie znają gazownicy w moim mieście ze nawet silników nie znają i nie wiedza czy napewno można zamontować.
Nie ma co oszczędzać na instalacji lepiej raz wyłożyć wiecej niz pozniej ciagle naprawiać. |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1870 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 23 Wrz 2012, 16:30
|
|
|
Z tego co wiem te silniki nie lubią gazu. Wypalają się zawory. Jest o tym temat w internecie i coś też było w auto świecie |
_________________
|
|
|
|
|
Aruturo
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Inna
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 15 Skąd: z nikąd
|
Wysłany: 23 Wrz 2012, 16:46
|
|
|
modell1 napisał/a: | Z tego co wiem te silniki nie lubią gazu. Wypalają się zawory. Jest o tym temat w internecie i coś też było w auto świecie |
Ja tam gazu jakoś nie lubię osobiście. Najlepiej popytać kogoś, kto już jeździ na gazie od dłuższego czasu. Też czytałem, że Fiesta nie lubi gazu, ale nie we wszystko należy wierzyć co byle kto napisze, szczególnie w Internecie. Jak zapytasz gazownika, to pewnie odpowie, że bez problemu zamontuje, więc też nie będzie moim zdaniem do końca wiarygodny. Może przyuważ jak ktoś tankuje na stacji gaz i zapytaj, jak się to sprawuje i ile już przejechał na swojej instalacji. Ja jednak uważam, że gaz bardziej się nadaje do dużych pojemności. Wszystko też zależy od tego ile będziesz jeździł itp. Ja np. kupiłem żonie diesla, a ona nie zrobi więcej niż 5000 km w roku, więc nie chodzi o ekonomię tylko o to, że ja wolę diesla. |
_________________ Kto później hamuje, ten jest dłużej szybki. |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 24 Wrz 2012, 19:21
|
|
|
Jest wiele opinii, ze cos tam nie lubi gazu. Subarki tez ponoc nie lubia a ja przejezdzilem 80tys na gazie juz Sa 2 kwestie ktore musisz przemyslec.
Jedna to faktycznie czasami trzeba nieco czesciej regulowac luz zaworowy zeby nie wypalac gniazd to fakt. Sprawdz ile taki serwis kosztuje dla twojego silnika i jakiegos zaufanego mechanika. Drugi to taki ze nie tylko w elementach instalacji nie wolno oszczedzac. W wystrojeniu tez. Niektorzy mechanicy probuja ustawic zeby palil dokladnie tyle co benzyny albo nawet mniej i daja duzo za uboga mieszanke. To tez jest czesto przyczyna problemow.
Jesli chodzi natomiast o sama instalacje to bierz sprawdzone marki zaleznie od portfela. Prinsy sa niezle ale nie znam ich osobiscie. BRC sa super ale drogie.
Ja bym Ci polecal instalacje na elektronice STAG 300+ lub 300 ISA.
Reduktor - tez jest duzo opinii, ja zaufalem i korzystam z Zavoli Zeta - dobra relacja jakosc cena.
Wtryski: tu jest tyle opinni co i gazownikow. Prym wioda Keihin ale sa mega drogie. Ktos kladacy nacisk na jakosc kupuje wtryski Hana. A potem jest wiele firm od Magic jetow az po niesmiertelne (jelsi chodzi o ilosc montazy a nie zywotnosc) Valteki.
Np dla mojej dziewczyny do hondy 1,4 90 koni wybralem dokladnie zestaw STAG, Zavoli i wtryski Regfast ale to dlatego ze kupowalem uzywany zestaw wiec wyboru pojedynczych elementow nie mialem.
Pozdro |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 24 Wrz 2012, 19:21
|
|
|
Jest wiele opinii, ze cos tam nie lubi gazu. Subarki tez ponoc nie lubia a ja przejezdzilem 80tys na gazie juz Sa 2 kwestie ktore musisz przemyslec.
Jedna to faktycznie czasami trzeba nieco czesciej regulowac luz zaworowy zeby nie wypalac gniazd to fakt. Sprawdz ile taki serwis kosztuje dla twojego silnika i jakiegos zaufanego mechanika. Drugi to taki ze nie tylko w elementach instalacji nie wolno oszczedzac. W wystrojeniu tez. Niektorzy mechanicy probuja ustawic zeby palil dokladnie tyle co benzyny albo nawet mniej i daja duzo za uboga mieszanke. To tez jest czesto przyczyna problemow.
Jesli chodzi natomiast o sama instalacje to bierz sprawdzone marki zaleznie od portfela. Prinsy sa niezle ale nie znam ich osobiscie. BRC sa super ale drogie.
Ja bym Ci polecal instalacje na elektronice STAG 300+ lub 300 ISA.
Reduktor - tez jest duzo opinii, ja zaufalem i korzystam z Zavoli Zeta - dobra relacja jakosc cena.
Wtryski: tu jest tyle opinni co i gazownikow. Prym wioda Keihin ale sa mega drogie. Ktos kladacy nacisk na jakosc kupuje wtryski Hana. A potem jest wiele firm od Magic jetow az po niesmiertelne (jelsi chodzi o ilosc montazy a nie zywotnosc) Valteki.
Np dla mojej dziewczyny do hondy 1,4 90 koni wybralem dokladnie zestaw STAG, Zavoli i wtryski Regfast ale to dlatego ze kupowalem uzywany zestaw wiec wyboru pojedynczych elementow nie mialem.
Pozdro |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 24 Wrz 2012, 20:14
|
|
|
Qzyn napisał/a: | Subarki tez ponoc nie lubia a ja przejezdzilem 80tys na gazie juz |
zależy jaki silnik/rocznik
była zmiana i popychacze hydrauliczne zastąpiono mechanicznymi z ręczną regulacją |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 24 Wrz 2012, 22:23
|
|
|
Hmmm a o jakich rocznikach mowisz? Bo ja kojarze tylko zmiane z mechanicznych na mechaniczne a konkretnie z regulacji srubowej na plytkowa. I te nowsze wlasnie byly troche bardziej wrazliwe na gaz a regulacja luzu byla duuuzo drozsza.
DLatego tez odnosnie subaru jest jeden guru LPG w Polsce i wiekszosc wlascicieli do niego jezdzi
Po prostu on stroi gownie na sterowniku Bigas w ktorym normanie stroisz cala mape lpg wg lambdy a nie po mnozniku i mapie 2D |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
|