Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:55
[MK3] 1.8D - wysoka temperatura silnika
Autor Wiadomość
modytom 

Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Chorzów
Wysłany: 14 Lip 2012, 09:10   [MK3] 1.8D - wysoka temperatura silnika

Witam. Ostatnio w upały zauważyłem, że stojąc w korku temperatura silnika niepokojąco zbliża sie do wartości granicznej. Wskazówka wchodzi na literke "N", zaraz przed czerwonym polem. Otworzyłem zatem szyby i puscilem maksymalny nawiew gorącego powietrza, aby schlodzic auto, co oczywiscie pomoglo. Jest to jednak dosc irytujace. Zdarzylo mi sie to juz z 5 razy, niekoniecznie wtedy, jak sa upały, wystarczy, że autko chwile postoi w korku. No i pytanie - czy próbowac wpierw preparatów na przetkanie kanalikow w chlodnicy (moze ocet)? Plyn chlodniczy byl zmieniany niedawno. Moze to byc wina chlodnicy? - z wzrokowych ogledzin widac, ze ma juz te zewnetrzne zeberka troche sfatygowane...A moze termostat? Przy jakiej temp powinien wlaczac sie wentylator w 1.8D?

Jakies inne sugestie?

Pozdrawiam i dzieki za pomoc.
 
 
 
Jaszczur 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 732
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 14 Lip 2012, 12:41   

Chłodnicę oczywiście możesz wypłukać octem (zlać płyn z układu, napełnić octem, niech pochodzi z 10 minut, zlać, napełnić płynem), ale nie sądzę żeby to pomogło - na korki na pewno nie pomoże. Gdybyś miał zapchaną chodnicę, to by Ci się przegrzewał też w trakcie jazdy.
Sprawdź silnik śmigła (na krótko czy działa), bezpiecznik śmigła chłodnicy, i czujnik - na pewno masz tam coś uszkodzone. Nawet w taka pogodę żeby tak zagrzać 1.8D, to jest prawie niemożliwe. ;)
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Lip 2012, 23:33   

modytom napisał/a:
No i pytanie - czy próbowac wpierw preparatów na przetkanie kanalikow w chlodnicy
Poczekać aż się włączy wentylator na chłodnicy,,, jak wskazówka wejdzie na czerwone pole a ten się po chwili nie włączy - to coś jest nie tak, wtedy dać ogrzewanie na max lekko zbić, zgasić i szukać dlatego wiatrak nie kreci,,,

BTW tak naprawdę to wypadało by zacząć od zmierzenia faktycznej temperatury silnika bo wskaźnik na desce jest mega niedokładny,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Jaszczur 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 732
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 15 Lip 2012, 02:41   

I w dieslu wentylator załącza się w innym miejscu wskaźnika niż w benzynie. Przy połowie skali w dieslu wentylator już powinien chłodzić. Okolice czerwonego pola w dieslu oznaczają że coś jest bardzo źle.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
modytom 

Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Chorzów
Wysłany: 1 Wrz 2012, 08:00   

Ok a wiec wstępnie zidentyfikowałem problem. Rozgrzałem silnik i nic - wentylator milczal, nawet po wejściu temp. na czerwone pole sie nie włączył. Sprawdziłem czy sam silniczek wentylatora śmiga podłączając go bezpośrednio pod zasilanie z aku - wentylator dziala i chodzi poprawnie. Co moze zatem byc problemem? Czujnik temp czy termostat? Czujnik temp na desce działa poprawnie - jak sie go wypnie i wepnie wskazowka spada i sie podnosi do wcześniejszego wskazania. Czytałem, ze czujnikow jest pare, jak to jest w 1.8D i gdzie je znajde? Jakies sugestie?
 
 
 
Jaszczur 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 732
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 1 Wrz 2012, 10:20   

W 1.8D masz aż dwa czujniki - obydwa znajdziesz w okolicy termostatu, patrząc na przód auta. Jeden mniejszy, od którego odchodzi jeden przewód to ten który jest spięty z zegarami. Drugi, który bezpośrednio załącza wentylator, to ten który odkręcasz kluczem bodajże 17.
Oprócz tego sprawdź bezpiecznik od wentylatora w skrzynce bezpieczników.

Termostat możesz wymienić tak czy inaczej - robota prosta, koszt niewielki.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Wrz 2012, 16:55   

Dokładnie, nad termostatem (w sensie że jak się otworzy to tamtędy dopiero płynie gorący płyn) jest czujnik na 2 przewody - zdejmij wtyczkę i zrób zwarcie, na włączonym zapłonie - jak wiatrak ruszy to termowłącznik (to z czego zdoławszy wtyczkę) do wymiany, jak nie ruszy to gdzieś coś nie tak z elektryką,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
modytom 

Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Chorzów
Wysłany: 8 Wrz 2012, 17:27   

Ok, dzięki za sugestie. Sprawdzę to :ok:

EDIT: Okazało sie że kable przy czujniku były zerwane. Juz działa. Pytanie tylko takie: czy u Was tez wentylator wyłącza się wraz z tym jak wyłączycie silnik/wyciągniecie kluczyk ze stacyjki? Wiem że w innych autach jak się zgrzeje silnik nawet po wyciągnięciu kluczyka i zgaszeniu silnika wentylator schładza silnik, a u mnie nie.
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 8 Wrz 2012, 17:37   

U mnie w 1,3i też wentylator wyłącza się po zgaszeniu silnika ;-|
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 
 
 
KamilK 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 8
Skąd: Lublin
Wysłany: 8 Wrz 2012, 17:59   

modytom napisał/a:
wentylator wyłącza się wraz z tym jak wyłączycie silnik/wyciągniecie kluczyk ze stacyjki


Tak ma chyba każda Fiesta mk3

edit: Dokładnie rzecz biorąc, wentylator wyłącza się po wyłączeniu zapłonu. Strzelam, że "+" wentylatora jest podpięty pod stacyjkę a nie bezpośrednio do aku. Można by to przerobić :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Wrz 2012, 19:25   

KamilK napisał/a:
Można by to przerobić
Można, i jest opis na forum, tylko po co dmuchać na chłodnice skoro nie płynie w niej płyn?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
modytom 

Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Chorzów
Wysłany: 9 Wrz 2012, 10:50   

W sumie racja. Jednak pojawił sie inny problem. Po naprawie juz dwukrotnie zdarzyło mi sie, że cała prawa wajcha do sterowania wycieraczkami tylnymi i przednim / spryskiwaczami nie uruchamiała ich. Co dziwne, zawsze tylko wtedy, gdy wcześniej mam włączone światła. Podczas jazdy jak mi sie to zdarzyło jesli wyłączyłem na chwile światła i włączyłem ponownie, wycieraczki i spryskiwacze ożywały. Ktoś ma jakieś sugestie co to może być? Ponoć podczas naprawy wiatraka inne kostki/przekaźniki/kable nie były ruszane, a problem wystąpił dopiero teraz.
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 9 Wrz 2012, 11:04   

Gdzieś na forum jest opisane czyszczenie włącznika zespolonego, czy jak to się nazywa.. Zawsze pozostaje wymiana :twisted:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 
 
 
modytom 

Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Chorzów
Wysłany: 9 Wrz 2012, 11:26   

Rozumiem że o to chodzi?

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=38054

Zastanawia mnie jednak, dlaczego problem ustępuje zawsze po chwilowym wyłączeniu świateł? dodam, że nie jade wtedy po żadnych dziurach, więc drgania ani brak styku raczej nie wchodzi tu w gre...
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 9 Wrz 2012, 18:48   

To może podepnij od kogoś na próbe inny
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 
 
 
modytom 

Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Chorzów
Wysłany: 11 Wrz 2012, 11:21   

Marcinowaty napisał/a:
To może podepnij od kogoś na próbe inny

No na bank...nie mam takiej mozliwości;)

Jakieś inne sugestie co to może być?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.