Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Auto zgasło, rozrusznik przestał reagować.
Autor Wiadomość
sebastian1986 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 4
Skąd: śląskie
Wysłany: 24 Lip 2012, 09:58   [MK4] Auto zgasło, rozrusznik przestał reagować.

Witam. Niedawno kupiłem Fieste, stara bardzo no ale potrzebowałem auta, a akurat znajomy chciał sprzedać.
Ogólnie z autem było wszystko w porządku. Niestety/ stety by wyszło taniej w dojazdach do pracy ( 25 km w 1 strone) po około tygodniu jazdy postanowiłem wrzucić gaz.
Kolega od jakiegoś czasu zakłada instalacje to dałem do niego.
Pierwsze rozczarowanie to koszt. Okazało się że najlepiej by była to sekwencja wyszło 2000zl.
Po założeniu instalacji okazało się że nie chce odpalić, przyczyną był "zawieszony" silniczek krokowy 110zl , który po wymianie nie sprawia już problemu.
Wszystko było ok. Kolega odpala fure i jedzie zatankować butle z gazem.
Po przejechaniu około 100m auto gaśnie. Kolega próbuje odpalić ale próby kończą sie niepowodzeniem. Po ostatnie próbie ( prąd jeszcze jest w akumulatorze) przestaje sie odzywać rozrusznik, pompy też nie słyszę ( chodz być może jest tak cicha że ogólnie jej nie słychać) Zauważyłem że po włożeniu kluczyka pojawia sie czerwona dioda obok zegara( z forum juz wiem że to immobilizer , niestety nie potrafie teraz napisać na 100% czy miga czy świeci się ciągle, wydaje mi się że świeci ciągle przy włączonej stacyjce).
Przy próbie odpalenia z kluczyka widać przygasanie kontrolek na panelu ( rezerwa, ręczny, olej itp.) Niestety nie słychać rozrusznika.
Kolega mówi że pewnie padł rozrusznik, jednak mi sie wydaje że to nie było przyczyną zgaśnięcia ( możliwe że sie myle bo jestem zielony).
Sadziłbym że wina leży po stronie układu zasilania lub immobilizer'a ( z przewaga na to 2)
Kolega podpiął kompa i wyskakuje mu bład na rozruszniku.
Zakładam że mógł paść ale auto zgasło z innego powodu.
Bo później kręcił dopóki rozrusznik nie zamarł ( przestało go słychać)

Szczerze mówiąc przygoda z Fiestą zaczyna mnie męczyć zwłaszcza że nie mam auta juz 5 dni ;/ ,a koszty sie mnożą.

To stare auto pewnie nie jeden z was mógł mieć podobne problemy. Macie jakieś sugestie, porady lub wręcz gotowe rozwiązanie.
Z góry dziekuje za info,


Co do modelu silnika to jest to 16V o pojemności 1.24 ( lub zbliżonej)
Akumulator po całonocnym ładowaniu jest naładowany.
Jest to model produkowany w bawarii z koroną na nadkolu.
Komputer pokładowy( chyba to on za to odpowiada) nie podaje napięcia na pompę paliwa i rozrusznik to wyszło po podpięciu pod kompa. Wiec chyba immobilizer
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Lip 2012, 20:36, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Lip 2012, 10:16   

Ustal jaki masz silnik bo to co masz w profilu + sekwencja LPG = głupota.

Zmierz napięcie na klemach akumulatora, potem jeszcze raz ale na włączonym zapłonie,,, jak by zadziałał blokada to kontrolki by nie przygasały, po prostu nie było by reakcji na kluczyk,,, jak się okaże że akumulator jest naładowany będziemy myśleć dalej,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
sebastian1986 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 4
Skąd: śląskie
Wysłany: 24 Lip 2012, 10:51   

zaktualizowane w 1 poście ( kursywą) o pytania i info z powyższego posta
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Lip 2012, 12:02   

Nie pytałem o to czy akumulator jest naładowany tylko o napięcie na klemach i napięcie po włączeniu zapłonu,,, bo Tobie się będzie wydawało ze akumulator jest naładowany a on na śmieci się będzie nadawał,,, skoro kontrolki przygasają to coś ostro bierze prąd,,, można spróbować rozrusznik na krótko wystartować,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 24 Lip 2012, 12:20   

sebastian1986 napisał/a:
Kolega podpiął kompa i wyskakuje mu bład na rozruszniku.


W MK3 faktycznie takie błędy można odczytać z kompa? :9:

przygasanie kontrolek po przekręceniu kluczyka + brak reakcji - to może być również zawieszający się elektromagnes w rozruszniku.
Nie ma to jednak związku ze zgaśnięciem auta.
Sprawdź ładowanie jak JoeMix pisze.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
sebastian1986 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 4
Skąd: śląskie
Wysłany: 25 Lip 2012, 09:00   

Mechanik stwierdził że padła cewka, waszym zdaniem to możliwa przyczyna objawów opisanych wyżej ?

Kupiona cewka za ponad 200 ( chyba bosch)
warto przy okazji doinwestować i wymienić przewody i świece?
Zapewne tak , ile mniej wiecej by to kosztowało ( nie chińczyki)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Lip 2012, 09:46   

Co ma cewka do tego ze silnik nie kręci to naprawdę nie wiem równie dobrą przyczyną mogło być brak powietrza w tylnym kole,,,

Sorki, ale w mojej opinii dałeś się nabić w 200 zeta :|
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
sebastian1986 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 4
Skąd: śląskie
Wysłany: 26 Lip 2012, 08:29   

No nie wiem, ale po wymianie cewki auto chodzi. Wydaje mi się że mechanik , który jest moim znajomym, mnie nie naciął na koszty , ( być może jest niewiele bardziej zorientowany odemnie :P bo ma okolo 20l ) chodz oczywiście przyczyna musiała być inna że auto zgasło, nadal nie wiem jaka i kolega też nie. To troche utrudnia sprawe bo nie chciałbym by mi sie kiedyś auto rozkraczyło w drodze ;/ .
Sytuacje z wymianą cewki opisał mi to tak. "Po jakimś czasie udało mu sie odpalić auto , ale nie grało na 2 gary."
Po wymianie cewki da się jakoś jeździć. Zrobiłem furą ponad 60 km , tylko że po przekroczeniu 3 k obrotów auto zaczyna niemiłosiernie szarpać. Wiedziałem to od początku bo mi o tym mówił jak je brałem by sie przejechać. Diagnoza- "świece" . Niestety w czasie jazdy słyszałem delikatne trzaski "zza kierownicy" wydaje mi się że zwarcie sie gdzieś robi bo uwaliło mi po kilku km żarówkę , która miała przejechane niecałe 10 km. Waszym zdaniem, z waszych doświadczeń często się zdarza że po założeniu gazu ( sekwencji) pada elektryka ?
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 26 Lip 2012, 10:10   

sebastian1986 napisał/a:
Waszym zdaniem, z waszych doświadczeń często się zdarza że po założeniu gazu ( sekwencji) pada elektryka ?


Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
Ktoś coś po prostu spieprzył.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK3] auto zgasło i nie odpala
elmaniora Mechanika 8 3 Paź 2011, 17:22
elmaniora
Brak nowych postów [MK3] Auto zgasło po wjechaniu w dziurę i nie odpala
pudinks Elektryka 3 23 Sie 2011, 20:47
Pawełos666


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.