[MK4] Wysokie obroty po wciśnięciu sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 8 Paź 2011, 15:49
|
|
|
oczywiscie ze sie nagrzewaja : ) a powiedz mi co tam sie nie nagrzewa pod maska ? |
|
|
|
|
Spike
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 35 Skąd: Polska
|
Wysłany: 8 Paź 2011, 16:02
|
|
|
No tak więc zostawię tą przepustnice bo jeszcze ja też zepsuje i poszukam dobrego mechanika. Takiego co naprawi a nie zepsuje. |
|
|
|
|
Spike
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 35 Skąd: Polska
|
Wysłany: 7 Lis 2011, 20:00
|
|
|
Wybaczcie że tak późno piszę ale nie miałem naprawdę czasu odpisać. A więc zapłaciłem 800zł razem za sprzęgło z wymianą płynu w skrzyni biegów i sprawdzeniem/wyczyszczeniem hamulców z tyłu. No i samochodzik teraz śmiga tylko że musiałem się od nowa nauczyć ruszać i zmieniać biegi:) A wiec to było sprzęgło tak jak pisaliście:D |
|
|
|
|
armin84
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Dołączył: 16 Lis 2011 Posty: 3 Skąd: Gůrny Ślůnsk
|
Wysłany: 16 Lis 2011, 10:45
|
|
|
Witam, jestem nowy także witam wszystkich
1) posiadam Escorta '97 Bolero, 1.6 benzyna, 90 KM i mam taki problem, że po wciśnięciu sprzęgła na skrzyżowaniu drastycznie rosną mi obroty (nie mam obrotomierza) i auto wyje :( zauważyłem, że jak się silnik nagrzeje, to problem znika, ale zdarza się, że jak jest ciepły, to też wyje; na luzie jest ciut ciszej, ale nadal głośno, po wciśnięciu sprzęgła jeszcze głośniej; jakieś 1,5 roku temu wymieniłem silnik krokowy i problem był ten sam, czytałem tutaj na forum o tym problemie i ktoś pisał, by wyłączyć czujnik sprzęgła, niestety nie mam go :/ proszę o pomoc co to może być? dodam, że nie zawsze się to dzieje, bywają ciche dni i bywają głośne, ostatnio niestety są te głośne - głupio to wygląda jak się na mnie ludzie patrzą :/
2) jakby to jednak był krokowy... to znalazłem na necie tani silniczek krokowy (80 zł) firmy Goetze, czy ktoś słyszał coś o tej firmie i może mi ją polecić, albo odradzić?
3) ale z drugiej strony nie wydaje mi się, by był to krokowy, skoro był niedawno wymieniany i to nie pomogło lub minimalnie pomogło :/ |
_________________ Аз знам, че любовта боли |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 16 Lis 2011, 16:19
|
|
|
ja mialem/mam ten sam problem. i tez pierwsze co wy mienilem silniczek krokowy, wlasnie prawdopodbnie na ten co Ty chcesz. z tym ze moj oryginalny islniczek byl pewnie sprawy, niepotrzebnie go zmienialem, pewnie nawet byl lepszy jakosciowo, bo, na tmy obecnym ten problem nie ustał. problem jest baardzo popularny i niesteyt nei ma na niego jednej jedynej recepty. sa tezy zeby wymieniac przepustnice, czujnik przepustnicy, krokowy, świece, czujnik sprzęgla, odpinas czujnik predkosci, wszystko to jdenak nie gwarantuje poprawy. u mnie przykladowo problem zupełnie znikł po zdjeciu maty wygluszajacej pod maska silnika. tak jakby przepustnica się zawieszała o obwisły i fredzlowaty materiał. u mnie problem wystepował na LPG i na PB. w tej chwili (nie zapeszajac) ustał. co do pozcatku zrobilem ? czyscilem zawor bocznikowy i przepustnice, regulowalem sruba docisk linki przepustnicy, wypinalem czunik CPP, resetowalem komputer, wymienilem zawór bocznikowy (krokowiec), opatulalem na nowo wiązki przewodów które byly zasniedziałe no i zdjąłem mate. problem ustał. jak bedziesz walczyl z tym sam to jest to metoda prob i bledów, moim zdaniem...
poza tym uwazam ze problem nie dotyczy jednego elementu a gdzies pewnie na sparcialych przewodach jest zakłamanie, brak sygnału, cyz jak to nazwac i komputer który steruje praca wolnych obrotów wariuje, losowo, raz jes tnormalnie, raz zle, bo u mnie tez z czasow gdy ten problem istnial jednego dnia zawyc potrafil 3 razy, a innego 30. |
|
|
|
|
armin84
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Dołączył: 16 Lis 2011 Posty: 3 Skąd: Gůrny Ślůnsk
|
Wysłany: 17 Lis 2011, 07:46
|
|
|
dzięki, czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? |
_________________ Аз знам, че любовта боли |
|
|
|
|
armin84
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Dołączył: 16 Lis 2011 Posty: 3 Skąd: Gůrny Ślůnsk
|
Wysłany: 27 Lis 2011, 16:10
|
|
|
chciałem napisać, że czytałem różne opinie na necie o tym problemie i je spisałem, następnie oddałem auto do mechanika, on przejrzał błędy i nic nie zrobił, twierdził, że silnik krokowy do wymiany, a tymczasem póki co, to problemy ustały także może jakieś przewody były niedokładnie dopięte, czy coś takiego, skoro nic niby nie zrobił, a mi to pomogło |
_________________ Аз знам, че любовта боли |
|
|
|
|
Peter
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 36 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: 25 Lut 2012, 12:07
|
|
|
Ale w mk3 to tego czujnika chyba nie ma...
Ja wczoraj miałem podobnie - obroty zwiększały się po wciśnięciu sprzęgła po puszczeniu spadały , ale dziś po odpaleniu zwiększają się od razu i pozostają duże bez względu na wciskanie sprzęgła czy dodawania gazu czy po kilku minutach czy po ponownym odpaleniu- poprostu obroty są b. duże
To są poprostu JAJA
Ps. przejrzałem tematy na forum ale nie znalazłem możliwej usterki.
Czy ktoś ma jakiś pomysł - wytłumaczenie takiego zachowania auta
Pozdrawiam
diodalodz napisał/a: | norma. Na pedale masz czujnik wciśnięcia sprzęgła . Komp podbija obroty na wypadek jak by miał silnik sie zadławić z powodu za ubogiej mieszanki . |
|
|
|
|
|
Peter
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 36 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: 25 Lut 2012, 13:10
|
|
|
...A więc okazało się że jeden z węzy gumowych powietrznych od filtra powietrza był wysunięty z (i tu nie wiem czy dobrze się wyrażę) kolektora ssącego więc go nasunąłem na miejsce, na 10 min odłączyłem aku (aby zresetować kompa).Imiałem nadzieję że problem zniknie....Ale ... jest dużo lepiej ,choć obroty jeszcze troszkę falują, a właściwie nie spadają po odjęciu gazu tak szybko jak powinny.
Może minie... |
|
|
|
|
boczek10
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 33 Dołączył: 15 Lut 2012 Posty: 9 Skąd: Gorzejowa
|
Wysłany: 25 Lut 2012, 13:35
|
|
|
w takim wypadku silniczek krokowy musisz wyczyścić w benzynie i obroty powinny być ok |
|
|
|
|
Peter
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 36 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: 25 Lut 2012, 13:54
|
|
|
dzięki, a ta benzyna to normalna ma być
czy jakaś techniczna boczek10 napisał/a: | w takim wypadku silniczek krokowy musisz wyczyścić w benzynie i obroty powinny być ok |
|
|
|
|
|
Peter
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 36 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: 25 Lut 2012, 16:40
|
|
|
boczek10 napisał/a: | w takim wypadku silniczek krokowy musisz wyczyścić w benzynie i obroty powinny być ok |
Nietety stronę na której jest jak go wyczyścić nie wyświetla.. |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 11 Lip 2012, 15:47
|
|
|
u mnie znowu obroty wariuja. na sprzegle leca w gore, a przy lekkim dodaniu gazu, doslownie leciutkim, silnik przy spadku spada na granice zdechniecia i ledwie sie ratuje.. silnik krokowy jak mniema? (znow)
i pytanie moej nastepujace, czy silnik HELLA ozaczony 6NW 009 141-02 bedzie pasowal do mojego autka? znalazlem jeszcze oznaczenie jako 6NW 009 141-03 i stad moja watpliwosc... |
|
|
|
|
|