Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: endura, gasniecie, mk4

[MK4] Gasnie po wciśnięciu sprzęgła
Autor Wiadomość
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 14 Kwi 2011, 19:52   

Czytam to od początku. Sam z tym walczyłem do niedawna (w sumie jeszcze walczę, ale znam przyczynę). Silnik krokowy na 99%. U mnie było dokładnie to samo - dojeżdzasz do skrzyżowania wciskasz sprzęgło i gaśnie - wtedy wspomy brak i jest straszna lipa. Po rozgrzaniu nieco lepiej ale też źle. Wszyscy pisali VSS, CPP itp. Ale ja mam zegary elektroniczne i od razu po liczniku widzę czy VSS działa. CPP pomierzyłem - OK. Byłem dwa razy na kompie w różnych miejscach - błędów brak. Wykręciłem krokowca, kupiłem pół litra benzyny ekstrakcyjnej, nalałem do słoika i go tam wrzuciłem. Po godzinie, zwykłym śrubokrętem rozruszałem ten "grzybek" co pracuje i pędzelkiem wyczyściłem wszystko w tych otworach. Po kolejnej godzinie powtórka. Wszystko wyschło i załozyłem. Po odpaleniu było niebo a ziemia, ale po dwóch tygodniach znów musiałem go czyścić i teraz znów jest dobrze (narazie), ale wkurza mnie juz to i szykuję wymiane. Spróbuj dobrze wyczyścić krokowca - benzyna kosztuje 7 zł za butelke - moze pomóc a nie zaszkodzi na pewno. Jeśli pomoże, to zacznij szukać krokowca.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
krystianzal 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 14 Kwi 2011, 21:37   

Niestety krokowiec był czyszczony i nic, potem podmieniony z innej fiesty i nic, to znowu czyszczenie i znowu żadnej poprawy.
Dziwne jest to, że jak jest ciepło na dworzu to ten okres jest bardzo krótki.
Wygląda to następująco: zapalam silnik obroty są ponad 1 tyś. samochód nie gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła wskazówka obrotomierza spada powoli. Po 2-3 minutach obroty spadają trochę poniżej 1 tyś. (jak dla mnie ssanie się wyłącza) podczas jazdy przy wciśnięciu sprzęgła obroty bardzo szybko spadają do 500 lub do 0 i samochód gaśnie nie ma różnicy czy samochód hamuje czy skręca w lewo czy w prawo. Wydaje mi się że bardziej ma znaczenie że dłużej - mocniej się przyspiesz i zaraz wciska sprzęgło wtedy spadek obrotów jest większy. Jeżeli puszczę gaz i chwile tak przejadę i dopiero wcisnę sprzęgło jest lepiej obroty wolniej spadają - samochód nie gaśnie. Gdy wskazówka temperatury wyjdzie z białego pola i zbliży się do litery N wszysko jest już dobrze.

I co wy o tym sądzicie????
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15 Kwi 2011, 00:28   

Kolega mnie naprowadził na inny trop i mówił że jemu pomogło. Przeczyść przepustnicę porządnie.
 
 
 
krystianzal 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 15 Kwi 2011, 14:43   

Przepustnica była czyszczona.

Właśnie zadzwonili z serwisu i powiedzieli, że przeprogramowali komputer?!?!?!?!?!?!?

Czy to możliwe? Czy tylko zrobili reset? Proszę o szybką odpowiedz!!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 15 Kwi 2011, 19:14   

krystianzal napisał/a:
Proszę o szybką odpowiedz!!
Wykasowali mu błędy...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
krystianzal 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 15 Kwi 2011, 21:26   

I wszystko jasne zrobili reset kompa.

Ale niestety żadnej poprawy. Serwis Forda (w Łodzi na Brzezińskiej) poddał się i powiedzieli że niewiedzą co jest przyczyną gaśnięcia. Zachowali się bardzo ładnie bo oddali kase za wymiane odpowietrznika skrzyni korbowej i podłączenia do kompa.

Może macie jakieś pomysły?!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 15 Kwi 2011, 21:44   

Ja i tak się upieram przy krokowcu...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 15 Kwi 2011, 21:47   

jackrzec napisał/a:
Ja i tak się upieram przy krokowcu...

też mi się tak wydaje, aczkolwiek zastanawia poprawa po rozgrzaniu, na vss'a reaguje, więc on odpada.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
krystianzal 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 16 Kwi 2011, 08:53   

Ja krokowca jak narazie odrzucam ponieważ jakby był całkowicie nie sprawny to były by inne objawy a jak by się zacinał to ciężko żeby 3 zacinały się tak samo.

Zastanawiam się jak działa ssanie, który czujnik decyduje o wyłączaniu (podejrzewałem czujnik temperatury ten co znajduje się pod cewką zapłonową ale po wymianie na nowy zmieniłem zdanie :bezradny: ) może poprostu zawcześnie wyłącza ssanie?
 
 
dzakub_inc 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1
Skąd: Inverness
Wysłany: 4 Maj 2012, 15:49   

A co z hamulcem, jak wciskasz sprzeglo to hamulec tez? Ja ma tak ze jak wciskam hamulec to mi gasnie, nawet na postoju i na luzie. Beben wspomagania szczelny przewod od przeputnicy tez. Szklak mnie trafia i nie wiem co jest nie tak. Moze ktos ma jakies propozycje
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Maj 2012, 15:59   

dzakub_inc napisał/a:
Ja ma tak ze jak wciskam hamulec to mi gasnie, nawet na postoju i na luzie. Beben wspomagania szczelny przewod od przeputnicy tez
JAK GAŚNIE TO RACZEJ NIE JEST SZCZELNE LUB MASZ DZIWNE ZWARCIE NA ŚWIATŁACH,,, ODŁĄCZ WSPOMAGANIE HAMULCA, ZATKAJ W SILNIKU DZIURĘ I WTEDY SPRAWDŹ CZY BĘDZIE GASNĄĆ,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Bbaarrtt 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 3
Skąd: Z kątowni
Wysłany: 5 Cze 2012, 11:17   Witam,

Kupilem zonie Fieste MK4 1.25 i podobne objawy oczywiście po kilku dniach od zakupu, obroty czasami stoją na 900 a czasem spadaja do 500 i wracaja kilkukrotnie do 900 i tak coraz słabiej aż w końcu zostają na 900 oczywiście przy dojeżdżaniu do swiatel i daniu na luz. dziwi mnie tez temp wody w chłodnicy bo nigdy nie przekroczyła N, zaczne od czyszczenia przeplywomierza i krokowca, ale już zaluje ze kupilem Fieste choc autko jest fajne... ale widze ze pomyslów na naprawe duzo ale żaden pewny i skuteczny... pzdr
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Cze 2012, 12:53   

Zacznij od odpięcie VSS'a i jazdy testowej,,, a potem pomyśl czy warto grzebać w reszcie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Bbaarrtt 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 3
Skąd: Z kątowni
Wysłany: 5 Cze 2012, 14:55   aahhh

poczytałem na forum i jest jeszcze gorzej!!! bo uświadomiłem sobie że mam tez pordzewiałe -wymieniane najwyraźniej przez kogos serwo-czy jakoś tak', to możne dawać tez takie objawy przy hamowaniu - ale gniota kupiłem. chyba zostaje warsztat....
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 36
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 5 Cze 2012, 16:10   

Mi gasła przy dojeżdżaniu do skrzyżowania.... problemem był
a) dolot
b) monowtrysk
Ostatnio zmieniony przez diablusia 5 Cze 2012, 16:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Cze 2012, 16:28   

A gdzie mój post? Odepnij przewód podciśnienia i szczelnie zatkaj, np. śrubą, aby silnik nie ciągnął powietrza tamtędy,,, hamulce trochę się stępią, sprawdź jak mocno będziesz musiał deptać by skutecznie hamować i spróbuj się przejechać,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Bbaarrtt 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 3
Skąd: Z kątowni
Wysłany: 7 Cze 2012, 21:11   

niedawno wymieniany byl akuulator(mozliwy reset kompa), temp wody nie przekroczyla nidgy N, predkosciomoerz przeklamuje o ok 20km/h, a obroty stoja po wyl ssania na ok 900/. czy to moze miec jaka wspolna przyczyne?? poza tym przy delikatnym kopnieciu(szybkie nacisniecie) w gaz obroty najpierw spadaja do ok 600 i silnik ypada z rytmu na sekunde a nastepnie obroty podwyzszaja sie ..przy powolnym dodawaniu gazu rosna plynnie bez opadania, - czy tak ma byc??? rurki podcisnienia sa ok. niedawno wymieniane, tylko serwo rdzeweieje...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Wysokie obroty po wciśnięciu sprzęgła
Gość Mechanika 52 11 Lip 2012, 15:47
DewREW
Brak nowych postów [MK4] po wciśnięciu sprzęgła silnik wchodzi na wysokie obrot
Gość Mechanika 10 2 Gru 2009, 18:49
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.