[MK3] Dławienie w dziwnych sytuacjach |
Autor |
Wiadomość |
clipper
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Mariusz
Wiek: 33 Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 31 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 23 Maj 2012, 11:27 [MK3] Dławienie w dziwnych sytuacjach
|
|
|
Witam, mam taki problem z moja 'fiona' otóż auto jeździ na gazie cały czas, nie leje gazu z byle jakiego źródła, tylko LukOil i Orlen. Auto ma trochę niższą moc niż na benzynie. Problem jest wtedy gdy np przyhamuje przed progiem zwalniającym albo rondem. Dodaje mu gazu a on sie dusi i lekko hamuje silnik, puszcze gaz to idzie jak na luzie. Przełączę go w benzynę trzymając cały czas w jednej pozycji pedał gazu, to dostaje kopa. Po paruset metrach jak przełączę go w gaz jedzie ok. Ale zaczyna mi się robić to coraz częściej. Pytanie, co to może być, czy to reduktor już do wymiany, czy coś niedobrego się już dzieje z instalacją i jaki mniej więcej koszt naprawy?
Instalacja jest od 2006 roku, BRC |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Lis 2012, 19:42, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Maj 2012, 12:16
|
|
|
A kiedy z reduktora był spuszczany syf i kiedy filtry gazu wymieniane? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
clipper
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Mariusz
Wiek: 33 Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 31 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 23 Maj 2012, 12:24
|
|
|
Odkąd mam fione to osobiście nie spuszczałem syfu, możliwe że to robili jak wymieniali mi węże z gazu (rok temu, ok 20k km), a filtra chyba nie wymieniali. Gdzie te filtry się znajdują? Bo przy reduktorze nie mam filtru do gazu ciekłego. I jak się spuszcza ten syf? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Maj 2012, 12:58
|
|
|
Jest wszystko na forum,,, każda instalacja jest trochę inaczej zamontowana więc nie da się prosto wytłumaczyć np. obok akumulatora. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
clipper
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Mariusz
Wiek: 33 Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 31 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 23 Maj 2012, 19:14
|
|
|
Powiedz mi tylko czy przy spuszczaniu tego oleju z reduktora trzeba zakręcić butle i wypalić gaz z przewodów? czy można od razu go spuszczać? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Maj 2012, 19:37
|
|
|
Nie, rozgrzewasz auto by reduktor był ciepły, gasisz silnik, odkręcasz korek na dole, czekasz jak wyleci, zakręcasz ponowie,,, tylko sobie coś podstaw bo to taka maź jest jak olej z sinika zatyranego,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
clipper
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Mariusz
Wiek: 33 Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 31 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 23 Maj 2012, 20:16
|
|
|
Zrobiłem wg wskazań, silnik był ciepły ale go jeszcze rozgrzałem, reduktor się ładnie nagrzał, zgasiłem silnik, odkręciłem plastikowy korek pod reduktorem i..... I nic, nic nie leci :/ Korek też suchy, nie widać śladów żeby był tam jakiś płyn :/ I co dalej radzicie? |
|
|
|
|
clipper
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Mariusz
Wiek: 33 Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 31 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 25 Maj 2012, 15:12
|
|
|
No i nastał kolejny problem. Podczas dojazdu do skrzyżowania (jadąc w kolejce i ruszając o 1 auto) silnik zszedł na bardzo niskie obroty, auto zaczęło się trząść i przy próbie ruszenia zero reakcji, szybkie przełączenie w bene i jadę dalej. No i się zaczęły problemy. Na sprzęgle przy podjazdach obroty wzrosły, zaczęły falować jakby silnik krokowy padł, podczas jazdy szedł w miarę normalnie. Po przełączeniu w LPG na sprzęgle też falowały obroty ale jakoś auto jechało i zdołałem dojechać do domu. I teraz pytanie, czy silnik krokowy mógł powodować to że na LPG auto nie chciało ruszać? Czy czeka mnie podwójny koszt krokowiec+reduktor? |
|
|
|
|
|