Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:30 |
[MK3] EGR - fakty i mity |
Autor |
Wiadomość |
modytom
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 57 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 12 Kwi 2012, 18:00 [MK3] EGR - fakty i mity
|
|
|
Witam ponownie. Uporałem sie juz na szczęście z rozrządem i głowica. Nie było łatwo, ale udało sie i auto znowu radośnie klekocze Ale do rzeczy. Przy demontażu silnika zwrociłem uwage na smieszny grzybek wystający z kolektora, poczytałem i dowiedziałem sie ze to EGR. Natrafiłem na duzą ilość opinii, że prócz względów ekologicznych zawór ten nie ma innych pozytywnych funkcji. Ba, niekiedy ludzie piszą, że może zamulać auto i powodować nadmierne kopcenie. Jakie jest wasze zdanie na ten temat? Czy jesli chciałbym zaślepić ten zawór i sprawdzic czy jest różnica, ma ktos fotki/instrukcje jak to zrobic? I jak zaślepić go do porządku i w którym miejscu, żeby nie narobić bigosu? Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 12 Kwi 2012, 21:04
|
|
|
zaślepiaj. lepiej dla silnika
po co ma ciągnąć sadze?
odkręcasz te rurke co łączy kolektory i między rurke a kolektor z jednej strony wstawiasz blaszke albo uszczelke ale bez dziurki |
|
|
|
|
modytom
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 57 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 12 Kwi 2012, 23:47
|
|
|
Hmm a jakieś foty by sie znalazły albo schemacik mały? I mówisz nie ma to żadnych innych konsekwencji, tylko same plusy? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 13 Kwi 2012, 00:43
|
|
|
Tuturial dla zaslepienia:
idziesz po browara do sklepu... zawartosc spozywasz... bierzesz nozyk wycinasz czesc "miekka" puszki...
Odkrecasz sobie EGR (2 sruby)...
Przykladasz puszke, odcinasz to co wystaje, robisz taki sam odcinek jeszcze raz...
Po czym w dlon srubokret- wkretak, robisz dziurki na sruby przebijajac blaszke alu...
J/w otwory razy 2...
podkladasz blaszki miedzy kolektor a EGR, skrecasz i posiadasz wlasnie zaslepiony EGR...
To nie jest TDCI z elektronika widzac blad tego ustrojstwa... bo w fiescie nie ma elektroniki prawie w ogole...
Prosciej nie potrafie.... |
_________________
|
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 13 Kwi 2012, 11:58
|
|
|
Tak jak pisze Fordon, tylko ja w Foce TDDi zaślepialem blachą miedzianą.Poszukaj bo na forum Focusa nawet był rysunek z wymiarami.Moze i do Fiesty gdzies znajdziesz.
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 13 Kwi 2012, 12:43
|
|
|
Pogratuluję osobiście, jak po tej operacji zauważysz jakąkolwiek różnicę. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.