Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Instalacja sekwencyjna do 1,25L
Autor Wiadomość
zuli007 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 50
Skąd: Katowice
Wysłany: 12 Maj 2011, 15:01   [MK6] Instalacja sekwencyjna do 1,25L

Witam!
Natchneło mnie na instalacje gazową do mojej MK6 - 1,25L (75KM). Mam jednak pewne obawy które częściowo rozwiały wpisy na tym forum. Tak czy siak chciałbym się upewnić:
1) Dowiedziałem się, że do tego silnika nie trzeba lubryfikatora - w fordach polecają zakładanie dopiero do 1,6 i wyżej.
2) Instalacja oczywiście sekwencyjna - jak odbije się to na silniku - czy są z tym konkretnie modelem jakieś problemy ? Coś lubi paść ? Silnik ma przejechane ~113 tys.

Szczerze mówiąc trochę się obawiam ingerencji w silnik stąd moje pytania. Opinie które znalazłem na forum są już trochę stare- może właściciele fiest mk6 1,2 mogliby coś napisać w tej kwestii ? Kwestie paliwa i zwrotu instalacji przemyślałem i to głównie przez to chciałbym założyć instalacje.

Zakładał ktoś może gaz na Bytkowskiej w Katowicach ? ( http://www.auto-gaz.pl/ ) A może macie jakieś sprawdzone inne firmy na Śląsku (najlepiej kce) ?


Update.
Byłem u gazownika - zaoferowano mi do auta instalacje STAG300 plus - według nich najlepsza. Czy to prawda ? Koszt instalacji 2400 zł - bez lubryfikatora.
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Maj 2011, 19:32   

zuli007: Zwrot "Stag 300+" dotyczy wyłącznie sterownika/komputerka gazu. Istotnym jest, jaki jest proponowany reduktor, wtryskiwacze gazu.
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
baca21 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 38
Skąd: wisła
Wysłany: 12 Maj 2011, 20:05   

300+ ISA do tego dobry reduktor i KONIECZNIE dobre wtryskiwacze np.HANA 2000 jak ci ktos zaproponuje valteki to uciekaj bo narobisz sobie problemów z silnikiem i baarrdzo częstą kalibracją -ja jestem na etapie pozbywania się ich Na forum lpg-forum.pl znany i ceniony jest SebastianS http://gzw.pl/ ze Zbrosławic koło Gliwic uderz do niego.... acha jak ktoś ci powie że nie trzeba zdejmować kolektora do wiercenia....zmień gazownika. Pamiętaj że oprócz dobrych gratów pod maskę ważniejszy jest dobry instalator który prawidłowo założy i wyreguluje gaz. Potem można cieszyć się oszczędzaniem pieniążków z każdym przejechanym kilometrem a nie reklamowaniem druciarsko założonej instalki i narzekaniem jaki to gaz jest niedobry do silnika. Lepiej dołożyć parę stówek do instalacji niż płacić i odwiedzać co chwilę gazowników bo auto nie jedzie.
Przejechałem 45kkm na gazie i jest OK.
Pozdrawiam
_________________

 
 
zuli007 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 50
Skąd: Katowice
Wysłany: 12 Maj 2011, 20:51   

Dziękuję za rady, jutro się doorientuję i pewnie uderzę tutaj z kolejnymi pytaniami.
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Maj 2011, 22:39   

W tym silniku na pewno sprawdza się instalacja oparta na brc. Moja fiestka zagazowana była we Włoszech, a jest to kolebka zagazowań. Widać fachmany wiedzieli co wkładać bo u mnie drugi rok i spisuje się ok. Listwa był raz czyszczona a filtr lotny i ciekły drugi sezon zmieniłam sam, bo na Allegro można oba kupić za 30 zł a w serwisie z wymianą 150zł. Zrobisz i tak po swojemu, bo każdy dołoży tu swoje rady i powie zrób z 200kk i dopiero się wypowiedz.
Ja powiem tak, jak bym miał nadmiar forsy to bym na pewno olewał gaz, ale puki co to kalkulacja jest prosta :)
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
GrubyP 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł Gruby
Wiek: 35
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 61
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12 Maj 2011, 22:59   

Witam.
Weź pod uwagę, że od sierpnia/września gaz propan-butan ma podrożeć o około 50 gr na litrze, do 2,80- 2,90- wiem informacja przerażająca, raczej pewna :((((, niestety, ale Rosjanie chcą nas wykończyć do reszty. Info zaczerpnięte z portalu ekonomicznego.
Sam mam nadzieje, że to jednak nie będzie prawda, ale LPG ma drożeć... no zobaczymy, ale do rzeczy!

Cena instalacji 2400 zł najpewniej standardowo zaproponowane będą valteki czerwone, musisz o nie dopytać czy chcą Ci te dać. Opinie są podzielone na ten temat, sam zakładając instalacje dużo o tym czytałem. Konkluzja jaka mi się nasunęła jest taka, że powyższe wtryskiwacze o ile będziesz jeździł około 20 kkm/rok i więcej- sprawdzają się świetnie Dlaczego ?
1. wtryskiwacze te są +/- 20 km na jeden cylinder do tej wartości o ile czasy wtrysków są odpowiednie (producent zaleca je do 120 koników- ale to ponoć bujda jest, żeby zwiększyć zbyt valteka)
2. Valtek daje gwarancje na 2 lata użytkowania, 1 regulacje w zdecydowanej większości przypadków robi się właśnie po 40 kkm, a więc po 2 latach jak jeździsz ponad 20 kkm/rok oczywiście jak wszystko zostało zamontowane lege artis:), więc lepiej kupić 2-3 razy tańsze wtryski i mieć przez 2 lata spokój, a poźniej wymienić albo zregulować, zalezy jak będzie i masz nowe wtryski bez mała przez 6 lat(wymieniając co 2 lata listwe na nową) za wtryski które polecają fanatycey LPG trzeba zapłacic sporo większą kasę- sprawdzają się w samochodach o krótkich czasach wtrysku i w takich gdzie na jeden cylinder przypada dużo konie mechanicznych. W twojej fieście jest 75/4=18,5 więc będą chulać jak trzeba.
3. Wartość samochodu a cena instalacji, za bardzo dobre podzespoły i instalacje sekwencyjną trzeba dać często pól wartości wozu, albo i całość.... daje do myślenia.

Inne sprawy= reduktor może być taki byle spełniał warunek dopasowania do ilości koni mechanicznych w samochodzie.
Sterowniki Staga= są uznawane za bardzo dobre, stag 3+ może być, równie dobrze może być stag4

Należy wybrać warsztat gdzie zamontują to dobrze i gdzie mają doświadczenia, czasem warto dać 100 zl wiecej i mieć naprawde spokój i nerwy zachowane dla innych :yes:
 
 
zuli007 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 50
Skąd: Katowice
Wysłany: 13 Maj 2011, 08:59   

Rozmawiałem z gazownikiem i trochę się doczytałem. W sumie przekonałem się do STAGA4 i HANA2000. Koszt instalacji to w zaufanym warsztacie 2900 zł (1/4 wartości auta;). Przebieg w moim przypadku to ok 14k / rok, więc instalacja zwróci się po ok półtora roku- jednak miesięczne wydatki na paliwo w postaci 50% obecnych daje do myślenia. Poza tym, pewnie po założeniu gazu częściej będzie się wyjeżdzać za miasto :) Przemyślę temat przez weekend.
 
 
GrubyP 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł Gruby
Wiek: 35
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 61
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13 Maj 2011, 12:41   

Zatem witaj w klubie osob jeżdżących na LPG ;)

Pewnie, trzeba się zastanowić nad wyborem i co dla kogo jest ważne. Na LPG można jeździć taniej jeszcze....
Opinie o HANA 2000 są wszędzie niemal bardzo dobre więc i u Ciebie będzie ładnie się samochód na tym spisywał, minusem jest właśnie cena wyższa o kilka stówek ;/

Jeszcze co do tych valteków, ludzie na nie najeżdżają i krytykują, może też dlatego, że są to najpopularniejsze wtryskiwacze w Polsce, a co dobrze wypróbowane i popularne ma szanse częściej być zgłaszane, że coś się psuje...
A po drugie żaden odpowiedzialny i znający się na rzeczy monter nie zakłada ich właśnie do samochodów bardzo mocnych, a których parametry działania się nie zgadzają, robią to tacy którzy chcą koniecznie zbić cenę i zaroić na kliencie, poprzez oszczędności na podzespołach.... i poźniej są opinie jakie są, ale warto też sprawdzić kto je wystawia i w jakim silniku były montowane
Wiele osób właśnie z takimi samochodami o małych mocach przejeżdża na tych valtekach, nawet bez regulacji po 60 kkm i się dziwi, jak czyta tak negatywne opinie o tych wtryskach.
A HANA 2000 ma swoje reparaturki i możliwość regulacji czy jak się dupną to trzeba wymieniać, bo też trzeba pamiętać o tym, że nic nie jest wieczne.... i czas też wpływa na części samochodowe, a przebieg rzędu 15 kkm nie jest wielki :twisted:

Tak czy siak, to co napisałem to tylko sugestie którymi ja się kierowałem zakładając instalacje w listopadzie 2010 roku:), też miałem wątpliwości i nie chciałem przepłacać, cena mojego zestawu to 1900 zł(wtedy jednak benzynka była tańsza i nie sezon na gaz, teraz sobie liczą wiecej), poza tym mam Tomasetto Alaska AT9 i STAG4. Silnik inny, ale samochód w tej konfiguracji na LPG działa bardzo dobrze.
Więc życzę podjęcia trafnej decyzji i napisz co wybierasz i za jakiś czas, jak samochód działa i ile pali na LPG, jak będzie dalej LPG opłacalne to może coś większego przerobie na to paliwo, warto wiedzieć jak się spisuje :)
Pozdrawiam
 
 
dżolero 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 216
Skąd: Żary FzA
Wysłany: 13 Maj 2011, 14:13   

siema. my w warsztacie zakłądamy lublifikatory to aut powyzej 2002 roku. polecał bym ci diego g4 lub g3.
_________________
była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps ;)
 
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 13 Maj 2011, 15:17   

dżolero:
dżolero napisał/a:
zakłądamy lublifikatory
Ja zakładałbym "lubRYfikator"...Zupełnie, jak większość podpisu... :ok:
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
baca21 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 38
Skąd: wisła
Wysłany: 13 Maj 2011, 17:34   

lubre zakładają zakłady które nie umieją ustawić instalacji.... sory..... taka prawda... Bierz HANA 2000 i staga 300. valteki są dodawane do gotowych zestawów staga bo są najtańsze i taka prawda... z opinie wynika że niektóre wyjęte z pudełka już są rozkalibrowane... postaw na dobre wtryski, reduktor i dobrego fachowca... więcej nie potrzebujesz do szczęścia...
pozdro
_________________

 
 
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 30 Sty 2012, 20:34   

Witajcie mam Fiestkę z tym samym silnikiem 1,25 ale rocznik 1996 w takiej sytuacji na co zwrócić uwagę i jaką instalkę zastosować ?
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Lut 2012, 23:17   

Nie ma to znaczenia . Trzeba celować w rzeczy popularne czyli najlepiej w staga.
90% sukcesu to sprawne auto i dobry fachowiec.
 
 
 
barteknatalka 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: robert
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 2
Skąd: olsztyn
Wysłany: 6 Lut 2012, 10:23   

Mam 1.25i z99r jaki gaz zamontować, AC STAG 300 plus mogę zamontować za 1900 proszę opinię ;-|
_________________
siema
 
 
Alfx 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Robert
Wiek: 55
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 12
Skąd: Leszno
Wysłany: 6 Lut 2012, 20:00   

Jak na razie nie mogę zainstalować LPG-a, bo jak twierdzą w serwisie: "utracę gwarancję"...
Poza tym, Pan J. w serwisie powiedział, że "Ford nie poleca montowania instalacji LPG w nowych silnikach..." Ponoć pojawiają się awarie, których gwarancja nie obejmuje...
Trochę ta koncepcja nie trzyma się "kupy"... skoro nie ma gwarancji, gdy sobie zamontuję "gaz", to po cholerę info o braku gwarancji?

Jeździłem już autami zasilanymi LPG-iem, więc nie wyobrażam sobie, by moja Beatka nie była tym napędzana... Poza tym silnik pracuje ciszej, jest bardziej elastyczny... trzeba tylko o niego inaczej dbać.

Na razie czytam... a za 2 lata montuję BRC-ka (dla mnie NUMERO UNO).

Pozdrawiam! :)
_________________
No to Jadziem!....
 
 
 
barteknatalka 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: robert
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 2
Skąd: olsztyn
Wysłany: 6 Lut 2012, 21:12   

JAKIE ZAMONTOWAĆ WTRYSKI DO 1.25 16V PRZY STAG 300
_________________
siema
 
 
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 12 Mar 2012, 13:32   

Witajcie mam Fiestkę z tym samym silnikiem 1,25 ale rocznik 1996 w takiej sytuacji na co zwrócić uwagę i jaką instalkę zastosować ? jakiego spalania mogę się spodziewać ?
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.