Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 20:03
[MK2] piasta
Autor Wiadomość
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 9 Mar 2012, 14:05   [MK2] piasta

Czy mogę testowo zamienić piasty przednie stronami?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Mar 2012, 14:17   

A jaka jej różnica z której jest strony? A i co ten test ma dać?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 9 Mar 2012, 14:21   

Właśnie wydaje mi się, że nie ma różnicy ale wolałbym być pewny.

A co test ma dać? Pokazać, co jest krzywe. Przy kręceniu kołem, od strony kierowcy co jakis czas klocki je hamują i przy hamowaniu czuć bicie na kierownicy ( na zimówkach mniejsze, na letnich większe, chociaż letnie mam chyba krzywe ). Od pasażera jest wszystko ok. Jako, że nie mam dostępu do zegara mierzącego odchylenia, to kombinuje bez. Tarcze kiedyś już zamieniałem stronami i problem nadal występował od strony kierowcy. Dlatego teraz ( jak już pogoda coraz fajniejsza się robi ) przełożyłbym piasty i zaobserwował, co się stanie :)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Mar 2012, 23:40   

można zamienic. Są takie same ale moim zdaniem lepiej kupić nową.
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 9 Mar 2012, 23:52   

diodalodz, nową ze szrotu, czy ze sklepu? :) Myslalem o tej pierwszej opcji.

Kiedys czytałem jakieś forum hondy, to u nich przestało tłuc przy hamowaniu dopiero po wymianie zwrotnic. Nie wiem, co tam nakombinowane było.
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 10 Mar 2012, 00:49   

jak chcesz zmienić piasty bez rozwalania łozysk?
całych zwrotnic nie przełożysz
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Mar 2012, 01:18   

Laskosz, a to nie jest tak, że w zwrotnice jest włożona bieżnia, a łożysko nałożone na piaste? Bym lewą piaste z lewym łożyskiem złożył z prawą bieżnią. Mam nadzieje, ze nie będe musiał tym jezdzic do tego testu :P A w wersji pesymistycznej, to razem z piastą wymienie łożyska - i tak luzy mają.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Mar 2012, 08:28   

Laskosz napisał/a:
jak chcesz zmienić piasty bez rozwalania łozysk?
Normalnie, ja u siebie jak wyciągnę przegub z piasty to da się ja normalnie wyciągnąć,,, łożyska zostają w środku,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Mar 2012, 14:49   

jeśli możesz palcami zdjąć łożysko z piasty to znaczy, że piasta jest do śmieci .
Nowa piasta w sklepie była dostępna po ok 50 zł . Wiem bo zmieniłem obie u siebie i zakończyłem problemy z łożyskami na zawsze.
w IC bez zniżek 80 zł TRICLO TRI908.154
RUVILLE EVR485200 za 90zł
Szkoda się srutututu .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Mar 2012, 16:43   

Cytat:
jeśli możesz palcami zdjąć łożysko z piasty to znaczy, że piasta jest do śmieci
Palcami to nie ale bez większych problemów dało się wyciągnąć,,, a to już jakieś 8 lat się kręci,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Mar 2012, 22:22   

JoeMix napisał/a:
Palcami to nie ale bez większych problemów dało się wyciągnąć,,, a to już jakieś 8 lat się kręci,,,

Joe taka dyskusja jest bezcelowa. Piasta musi mieć taki wymiar by łożysko trzeba było nabić albo wprasować. jak da się zdjąć palcami albo śrubokrętem to piasta jest do śmieci .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Mar 2012, 08:27   

No ja rozumiem,,, napisałem to, bo w 2 autach robiłem i nie miałem problemów żeby to wyciągnąć i włożyć,,, nie będę przecież teraz zmieniał piast bo się okazało ze są do kosza bo mi piasta weszła w zwrotnice po kilku stuknięciach młotkiem a auto na tym jeździ,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Mar 2012, 12:42   

JoeMix napisał/a:
No ja rozumiem,,, napisałem to, bo w 2 autach robiłem i nie miałem problemów żeby to wyciągnąć i włożyć,,, nie będę przecież teraz zmieniał piast bo się okazało ze są do kosza bo mi piasta weszła w zwrotnice po kilku stuknięciach młotkiem a auto na tym jeździ,,,
ok tak się da ale takiego rozwiązanie nie zalecamy :)
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26 Kwi 2012, 15:28   

mam już nową piaste + łożysko. Pytanie, czy jechać ze zwrotnicą i piastą do jakiegoś mechanika, żeby to wprasowali, czy da rade młotkiem przez nasadke? :P W sam naprawiam wbijają prowadnice specjalnymi narzędziami.
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 26 Kwi 2012, 16:09   

ja zawsze wbijałem i nie było płaczu...
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Kwi 2012, 18:21   

bieżnie wybijasz okrągłym wybijakiem by nie pokancerować zwrotnic. wbijasz oszlifowanymi bieżniami starego łożyska + kawałek rurki bądź nasadki.
Bieżnie maja być tak oszlifowane by lekko wchodziły w zwrotnice.
Jak wszystko poskładasz i wsadzisz nasmarowane łożyska , wbijesz uszczelniacze to bierzesz 30 cm pręt gwintowany np M14 + 2 nakrętki i na tyle duże podkładki by nie przechodziły przez łożysko.
wkładasz pręt w piastę i przez łożyska i skręcasz pręt tak by wprasować piastę w łożyska w zwrotnicy. Całość poskładaną montujesz do samochodu.
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28 Kwi 2012, 19:03   

Piasta wyszła sama, łożysko zostalo w zwrotnicy.
Teraz mam zonka, bo na końcach zwrotnicy są zwężenia. To są resztki starych uszczelniacy? Próbowałem lekko je wybić, ale jedyne blacha( bo tak to wygląda ) wgięło się do środka. Jak to usunąć? Czy zabrałem się od dupy strony i mam szukać drugiej zwrotnicy? :|

rozmazane zdjęcie poglądowe:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Kwi 2012, 22:33   

To jest pierścień taki metalowy blaszany który trzeba wybić (chyba)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Kwi 2012, 12:43   

wybijaj bieżnie a blaszki wyjdą razem z nimi.
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30 Kwi 2012, 20:54   

nowa piasta w nowe łożysko także praktycznie wpadła. Jeszcze ścisnałem tak, jak diodalodz pisał, ale chyba wiele to nie dało. W każdym razie jak już wiedziałem co robić, to bieżnie wybiłem w jakieś 60min, włącznie z wyciąganiem i chowaniem narzędzi do garazu :) Dziękuje za rady :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 09:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.