Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: gaz, obroty, wolne

[MK4] Za wolne obory na gazie
Autor Wiadomość
Cielak 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 12
Skąd: Puławy
Wysłany: 16 Lut 2012, 11:22   [MK4] Za wolne obory na gazie

Witam.
Mam problem z moja fiestą. Ostatnio coś mam problemy z obrotami na gazie na biegu jałowym. Na benzynie chodzi równiutko z normalnymi obrotami (nie mam obrotomierza, ale po pracy silnika wnioskuje, ze mam normalne obroty 800-900). Ale jak przełączam na gaz to samochód traci obroty i gaśnie lub jeśli nie zgaśnie chodzi na strasznie niskich obrotach. Regulacja na parowniku nic nie daje (parownik nowy loveto). Jedynym sposobem, żeby co chwile nie gasł jest delikatne otwarcie przepustnicy (w tej chwili mam taki ogranicznik na przepustnicy, żeby zawsze była ciut otwarta, co skutkuje, że na benzynie ma już troche wieksze obroty). Czego to może być winna?
_________________
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Lut 2012, 13:52   

na początek warto spróbować wyczyścić zawór bocznikujący powietrza. Może ma problemy z pełnym otwarciem.

Drugi temat to kwestia parownika i tego kto go ustawiał i czy taki sam był wcześniej. Do tego jeszcze ważną informacją jest czy masz attuator czy też nie . A może masz już wtrysk gazu ?
 
 
 
Cielak 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 12
Skąd: Puławy
Wysłany: 16 Lut 2012, 23:18   

Ogólnie obiawy pojawiły się po zmianie kolektora ssącego. Poprzedni kolektor był nieszczelny i na lewo brał powietrze. Okazało się że kupiłem już fieste już z napękniętym kolektorem. Później jak padł jeden z kabli strasznie strzalała fiesta na gazie i rozerwało go dalej. Klejenie nie przyniosło rezultatu to został wymieniony od takiej samej fiesty. Na razie nie byłem u żadnego gazownika, a regulacji dokonywał mój znajomy mechanik. Ogólnie kręcenie na parowniku nic nie dawało. Jedynie jak zabardzo sie zakręciło to samochód gasł.

diodalodz napisał/a:
na początek warto spróbować wyczyścić zawór bocznikujący powietrza. Może ma problemy z pełnym otwarciem.

Jutro wyczyszcze zawór bocznikujący powietrze.

diodalodz napisał/a:
Do tego jeszcze ważną informacją jest czy masz attuator czy też nie . A może masz już wtrysk gazu ?

Fiesta ma mono wtrysk i posiada atuator.
_________________
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Lut 2012, 09:24   

Myślę że jak było lewe powietrze i wszystko było dobrze to ktoś świadomie lub nie wyregulował instalację LPG, teraz jak dodatkowe powietrze zabrałeś to jest problem i pewnie regulacja załatwi sprawę,,, poza tym jak masz monowtrysk to myślę ze nie masz zaworu bocznikowego powietrza, a jak masz taki zawór ro nie masz mono,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Lut 2012, 22:58   

W mk4 nie było mono wtrysku.
zrób zdjęcie bo się gubisz.
 
 
 
Cielak 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 12
Skąd: Puławy
Wysłany: 18 Lut 2012, 18:40   

Cytat:
W mk4 nie było mono wtrysku.
zrób zdjęcie bo się gubisz.

Chodzi mi, że gaz jest mono, a nie bezpośrednio na wtryski. Jest jednowtryskowy gaz (przed przepustnicą jest mikser)

Sprawdziłem dzisiaj attuator ;/ Chyba nie działa. Bo tak samo zachowuje się samochód z podłączonym attuatorem, jak po odłączeniu jego ;/ Co najgorsze nigdzie nie mogę znaleść nowego attuatora. Mam instalacje sterującą Zavoli i jest ona dosyć stara. Ma już 8 lat. Bo nie przypuszczam, żeby sonda lambda się popsuła, bo na benzynie chodzi normalnie.


I takie pytanie. Jakie są różnice między 1 i 2 generacją? Na pewno w 2 można ustawić lepiej mieszanke (bo robi to krokowiec) co zatym idzie na pewno mniejsze spalanie. Są jeszcze jakieś dosyć istotne różnice?? Bo średnio opłaca mi się wymieniać całą instalacje (koszt około 300 zł), dlatego rozważam zamotowania samej śruby, czyli przejścia na 1 gen.
_________________
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18 Lut 2012, 19:18   

Cielak, chodzą plotki, że samochód na wtrysku nie przejdzie badania technicznego, jeżeli nie będzie miał 'mądrzejszego' gazu niż 1 gen. Przynajmniej tak mi powiedzieli w hurtowni, gdy dowiadywałem się o mechaniczny blos.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Lut 2012, 20:29   

Cielak napisał/a:
Jest jednowtryskowy gaz
:9:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Lut 2012, 13:01   

Nie masz mono gazu .
Masz instalację 2 generacji mieszalnikową.
Zrób fotkę twojego krokowca.
Po zmianie parownika trzeba ustawić na nowo dawkę przy użyciu komputera, chyba że masz bardzo głupią instalację która tej funkcji nie posiada.
Napisz nazwę sterownika od gazu i zrób fotkę krokowca.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Fiesta 1.25 - WOLNE OBROTY...
Gość Mechanika 15 7 Paź 2011, 11:34
oliweczka223
Brak nowych postów [MK4] wolne nagrzewanie się silnika - problem czy nie
piterrulez Mechanika 23 13 Gru 2008, 00:33
piterrulez


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.