[MK4] Odłączenie pompy paliwa |
Autor |
Wiadomość |
peugeot40619tdi
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 141 Skąd: OLSZYC
|
Wysłany: 13 Lut 2012, 20:22
|
|
|
Benzynki w baku zawsze mam przynajmniej pół zbiornika a ogólnie to 3/4 I moim zdaniem z wtryskami nic się nie stanie.to nie sekwencja.a gdy włącze gaz to wtryski i tak nie powinny pracować.Więc skąd przypuszczenia że jednak coś się z nimi stanie? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 13 Lut 2012, 22:04
|
|
|
peugeot40619tdi, wiesz lepiej to rob jak chcesz, nie moje auto... |
_________________
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13 Lut 2012, 22:36
|
|
|
Fordon napisał/a: | Iglice w wtryskach dostaja zawsze sygnal startowy w ECU przy zalaczeniu zaplonu w przypadku ziutka |
hm... ale zakładając że odpalam z beny, to sygnał startowy idzie w momencie, gdy pompa pracuje. Odpalam auto, po jakimś czasie przełącza się na gaz, wtryski od benzyny są wtedy odłączane a ja sobie pstryczkiem ( albo automagicznie przekaźnikiem ) wyłaczam pompe. I wtedy wtrysk jest całkowicie odcięty od jakichkolwiek sygnałów i ciśnienia na listwie brak ( tzn utrzymuje się pewnie jeszcze przez jakiś czas ).
Kurde, nie do końca ogarniam, czemu to miało by się psuć ( w przypadkach innych niż wtrysk bezpośredni ) |
|
|
|
|
peugeot40619tdi
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 141 Skąd: OLSZYC
|
Wysłany: 13 Lut 2012, 23:42
|
|
|
Tu nic sie nie zepsuje jeżeli startujemy z benzyny.ja wyjeżdzam z garażu gdzie mam ponad 20STOPNI i dopiero po 3kilosach włączam gaz.i faktycznie na gazie wtryski nie mają prawa pracować.jeśli by tak było to na gazie auto przepalało by benzyne |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 13 Lut 2012, 23:53
|
|
|
Boze ludzie...
Przekaznik pompy paliwa to osobna sprawa, sterowanie wtryskami, czasem wtrysku, korekta po ECT to inna kwestia, to co przechodzi przez centralke gazu to tylko sygnal masy dla kazdego z 4 wtryskiwaczy w tym 1.3 endura, ale sygnal + ciagle idzie na wtryski i nie ma tu nic to ze sobie odetniecie przekaznik, paliwa przeplywajac przez listwe chlodzi wtryskiwaczek, a za razem nie pozwala do dostania sie wilgoci ktora notabene jest w paliwie, a czasem nawet czesc wody, po to aby iglice nie zaszly ruda...
Widze ze trzeba lopatologicznie.... |
_________________
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14 Lut 2012, 00:02
|
|
|
Fordon, czyli podobną szanse na zardzewiałą iglice mam jak auto stoi nieużywane np. rok? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lut 2012, 07:36
|
|
|
Nie rozumiem jak przez wtryskiwacze na gazie ma iść sygnał, przecież by paliwo podawały,,, czyli zawór benzyny musi być, czyli po co ma pompa pracować? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 14 Lut 2012, 09:57
|
|
|
JoeMix, przez centralke idzie tylko sygnal wspolny na wtryski do uwalniania iglicy czyli masa, lecz obwodu + nie odcinasz ani sie w niego nie wpinasz...
vegetagt, jak wszystko co jest narazone na wilgoc...
Przyklad jak to balngla na Full group...
Czyli sygnal masy jak i + jest wspolny, lecz sterowanie wtryskami jest z bieguna masy...
|
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lut 2012, 10:10
|
|
|
Fordon napisał/a: | JoeMix, przez centralke idzie tylko sygnal wspolny na wtryski do uwalniania iglicy czyli masa, lecz obwodu + nie odcinasz ani sie w niego nie wpinasz... | No ja rozumiem, czyli wtryski pracują cały czas, otwierają się i zamykają, nawet na LPG (tak?) więc żeby nie leciało na gazie paliwo musi być zawór odcinający jego dopływ (tak?) więc czy pompa pracuje czy nie pracuje to i tak nie mają one smarowania i chłodzenia (tak?) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 14 Lut 2012, 11:31
|
|
|
Wtryski maja tylko sygnal + ktory jest stalym sygnalem nie zwiazanym z ECU na nie i nie przechodzi przez centralke... centralka dostaje tylko sygnal z ECU "masy" bo tak uwalniany jest czas otwarcia wtryskiwacza/ wtryskiwaczy. One nie pracuja lecz dostaja napiecie na swoje uzwojenie... (budowy wtryskiwacze nie musze chyba tlumaczyc? ) o to chodzi. |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lut 2012, 11:47
|
|
|
No tak, to ja rozumiem, ale jak to ma się do całej sprawy, na łopatologię bo pewnie o jakąś pierdołę się nie rozumiemy,,, jeśli wtrysk jest sterowany masą a ta jest niepodawana to fakt iż są stale pod napięciem jest bez znaczenia bo i tak nie ma przepływu prądu, a jak by był to wtrysk by się otworzył,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 14 Lut 2012, 12:35
|
|
|
Chodzi o chlodzenie wtryskiwaczy, oraz plukanie siateczek filtrujacych zeby pozostale paliwo nie pozostawilo po sobie wilgoci tylko, bo temp silnika spowoduje odparowanie par paliwa i przejscie w faze lotna do pochlaniacza par paliwa a woda pozostanie, bo sama masa potrzebna jest do otwarcia wtryskiwacza...
http://warsztaty.samochod...onaw/spi_wt.htm |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lut 2012, 13:25
|
|
|
Fordon, czyli jak wtrysk zamknięty to przepływa przez niego i tak paliwo tak? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 14 Lut 2012, 13:43
|
|
|
Tak |
_________________
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 15 Lut 2012, 03:44
|
|
|
Yyyy i co ?? Koniec ?? Kolega gazownik powiedzial szybko co i jak a ja rozwinolem cala sprawe i nikt nic ?? Po mimo ze do kolegi gazownika mam pare pytan ale to juz na PW raczej bo calosc rozbija sie o centralke sterowania wtrysku sekwencyjnego i ilosci wtryskow np w przypadku BRC Sequent 24. |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lut 2012, 07:42
|
|
|
Mnie chodziło tylko ot sterowanie bo żeśmy się nie zrozumieli,,, jeśli w silniku jest tak że są wtryski przez które jak nie pracują (auto na LPG) przepływa paliwo to odłączenie pompy mija się z celem, jak jest zawór odcinający paliwo lub paliwo i tak nie dochodzi to wtrysku to pracująca pompa jest bez znaczenia i można ja wyłączyć,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|