[MK4] Słabe tylne hamulce |
Autor |
Wiadomość |
plopata
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Kwi 2010, 18:57 [MK4] Słabe tylne hamulce
|
|
|
Witajcie
Jako paroletni posiadacz fieściny i obserwator forum odważyłem się zadać pytanie - bo dłubię, dłubię i dalej lichutko.
Zacznę od początku - wymienione szczęki i cylinderki, odpowietrzone ze 3 razy - pedał nie puchnie, skok krótki i stały. Samoregulatory wyczyszczone, ząbki trzymają, nie cofa się.
Po zmontowaniu słychać jak się napina, a i szczęki dość ciasno w bębnie. Średnice bębnów na górnej granicy, śladowy rancik na brzegu (0,2-0,4 mm).
Po zmontowaniu bęben luźno się kręci, a po wciśnięciu pedału do oporu trzyma dość słabo - jak się zaprę, to obrócę oponę... I tak po obu stronach równie słabo.
Myślałem, że się dotrze, etc, po tygodniu czasu - otwarcie, odpowietrzenie, montaż zgodnie z instrukcją i forum - i nadal kicha...
Ma ktoś pomysł co jest nie tak? A może ten typ (Mk 4, 1,25v) tak ma?
Będę wdzięczny za wszelkie pomysły
Piotr |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 15 Kwi 2010, 19:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
polansky
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 37 Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Kwi 2010, 19:50
|
|
|
Pierwsze pytanie jakie mi się nasuwa, może trochę głupie, ale ile przejechałeś przez ten tydzień na tych nowych hamulcach
Drugie: masz ABS
Trzecie: a jak ręczny, blokuje koła czy też kiepsko łapie |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 15 Kwi 2010, 21:25
|
|
|
hmmm... skąd ja to znam, walczyłem w zeszłym roku i doszedłem do tego, że mam jakiś tam ręczny na max średnie górki i póki co olałem sprawę... |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
plopata
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Kwi 2010, 07:23 dalszy ciąg
|
|
|
W uzupełnieniu:
ABS-u nie posiadam.
Ręczny działa jako-tako, trzyma mocniej niż hydrauliczny.
Przez tydzień przejechałem (ostrożnie, oj ostrożnie) ze 250-300 km.
Piotr |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 17 Kwi 2010, 08:53
|
|
|
Jak nie hamuje mimo wymiany wszystkiego i odpowietrzenia to ja bym całkowicie wyrzucił korektory hmowania i zobaczył co się będzie dziać wtedy. Jeśli zacznie hamować/blokować koła - to masz winowajce. Tylko wtedy na diagnostykę na pomiar siły hamowania i jeśli okaże się, że tyl za mocno hamuje to coś trzeba pomodzić z korektorami - nowe/inne?? |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Kwi 2010, 15:48
|
|
|
plopata,
Wymień przewody elastyczne-może puchną |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
plopata
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Kwi 2010, 14:58
|
|
|
przewody raczej nie puchną - też brałem to pod uwagę - przy pompowaniu trzymałem je , oglądałem, czy się poruszają - nic ewidentnego. Poza tym nie trzymałby siły także diagonalny przedni zacisk. No i oba naraz...
Chyba rzeczywiście wypnę korektory spod pompy, odpowietrzę i sprawdzę. Niech tylko będzie chwila wolnego czasu. |
|
|
|
|
karino
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 09 Lip 2009 Posty: 24 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 11 Lut 2012, 17:56
|
|
|
co do tych puszek pod pompa to sa korektory sily hamowania ?????jest opcja ze nie puszczaja plynu na powrocie???prawy tyl dziwnie blokuje po puszczeniu pedalu tyl trzyma a po chwili popuszcza,dzis rozbieralem tyl i cylinderki sie nie cofaja-zapieczone czy jedna z dwoch puszek korektora szwankuje??? |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11 Lut 2012, 18:45
|
|
|
karino, Ja bym przewody elastyczne wymienił,bo mają już swoje lata |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 11 Lut 2012, 19:43
|
|
|
karino, jak poluzujesz odpowietrznik i spróbujesz ścisnąć cylinderek to wykluczysz jedną z opcji. Ruszysz je - znaczy nie da sie cofnąć płynu. Nie ruszysz - cylinderek zapieczony. |
|
|
|
|
|