|
[MK6] Obudowa filtra powietrza i obudowa termostatu |
Autor |
Wiadomość |
wiatrak84
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 6 Skąd: Opole
|
Wysłany: 6 Lut 2012, 11:10 [MK6] Obudowa filtra powietrza i obudowa termostatu
|
|
|
Witam jestem nowy na forum i przeszukałem je dość dogłębnie aby znaleźć rozwiązanie mojego problemu zanim założyłem nowy temat więc proszę o wyrozumiałość.
Mój problem polega na tym iż cieknie mi płyn gdzieś w okolicach obudowy termostatu. Niestety by się dobrze przyjrzeć potrzebuje zdemontować całą obudowę filtra powietrza by od góry była dobra widoczność i dostęp do termostatu. Czy obudowa ta jest tylko na wcisk na jakiś gumowych kołkach czy jest też przykręcona jakimiś śrubkami. Nie chciałbym czegoś połamać tym bardziej że taki mróz jest na polu. Proszę o podpowiedzi jak się do tego dobrać.
Moje auto to Ford Fiesta 2004r. silnik 1,3 Duratec 8V 44kW dokładnie z taką obudową filtra powietrza:
http://img213.imageshack....dfiesta83ro.jpg
===========================================
Sam już sobie odpowiedziałem na nurtujące mnie pytanie.
W obudowie tej są cztery miejsca mocowania u góry 2 otwory z gumeczką w którą wchodzą kołeczki zamontowane na pokrywie klawiatury a u dołu są dwa kołeczki które wchodzą w otwory na kolektorze ssącym delikatnie ciągnąc i ruszając na boki obudowa filtra ładnie schodzi.
Zlokalizowałem wyciek z okolic obudowy termostatu tylko nie wiem kto winny obudowa czy uszczelka nie zdarzyłem już na tym mrozie spuścić płynu i odkręcić tę obudowę termostatu.
Poza tym kupę przy tym odkręcania wszystkiego do wokół by mieć swobodny dostęp do śrub. czy ktoś z was przerabiał już podobny temat i ma sprawdzone wskazówki. Czy są dostępne jakieś zamienniki tej obudowy czy nie opłaca się w nie inwestować koszt ori. to ok 350 zł a używka sam nie wiem co lepsze. |
Ostatnio zmieniony przez wiatrak84 6 Lut 2012, 17:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
lakiernik175
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub.
|
Wysłany: 6 Lut 2012, 17:34 Re: Obudowa filtra powietrza i obudowa termostatu
|
|
|
wiatrak84 napisał/a: | taki mróz jest na polu. |
Fajna gwara
Obudowa trzyma się na dwóch kołkach wychodzących z dekla zaworów.Trzeba stanowczo szarpnąć pionowo do góry i wyskoczy bo jest wciśnięta na takich gumowych kółkach. |
_________________ Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem. |
|
|
|
|
wiatrak84
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 6 Skąd: Opole
|
Wysłany: 7 Lut 2012, 18:19
|
|
|
Wracając do tematu udało się chyba zatamować wyciek tanim kosztem choć wolałbym nie zapeszyć. Zaś się człowiek musiał uczyć metodą samych prób i błędów. By dostać się do tej obudowy z termostatem trzeba troszeczkę rozgrzebać komorę silnika.
W skrócie:
-zdemontować łapacz powietrza idący do obudowy filtra powietrza,
-odłączyć rurę między filtrem a przepustnicą,
-zdemontować całą obudowę filtra powietrza - 4 punkty mocowania na wcisk u góry i u dołu, ciągniemy delikatnie od góry i wyskakuje, odłączyć rurkę idącą do pokrywy klawiatury
-spuścić płyn z okolic termostatu (z obudowy)- moim zdaniem by nie oblać całego silnika, skrzyni i wszystkiego poniżej termostatu a przy okazji nie wypuścić całego płynu chłodniczego warto odłączyć najpierw górny wąż od chłodnicy wcześniej podkładając jakieś wiadro pod auto na wysokości tego węza. Zejdzie może litr lub dwa płynu.
-następnie można odpiąć cały ten wąż i wyjąć go z auta
-kolejny krok to odpięcie węży z nagrzewnicy oraz drugi wąż od chłodnicy
-dobrze jest odłączyć wtyczki od sondy lambda, cewki zapłonowej, czujnika temp. który jest przy termostacie i jeszcze jednego zaworka powietrznego przykręconego do pokrywy klawiatury. Odłączenie tych wtyczek jest raczej bezpieczne i pomaga w rozbiórce bo kabelki są poplątane na przemian z rurkami wężami i innymi pierdołami,
-dobrze jest także odłączyć wężyki zasilające "listę wtryskową" w paliwo jeden zasilający a drugi powrót prawdopodobnie
-następnie odpinamy wąż powrotu płynu chłodniczego do zbiorniczka
i po odsunięciu wszystkiego na boki mamy obudowę termostatu jak na dłoni
- teraz bardzo zręcznościowa operacja tzn. odkręcamy 6 śrub kluczem rozm. 8 - trzy na górze i trzy na dole przy czym jedna jest niewidoczna bo ukryta pod "zakręconym" króćcem od termostatu,
Po tej operacji można już wyciągnąć całą obudowę z termostatem.
Ja dodatkowo wyjąłem akumulator myśląc ze będę miał lepszy dostęp ale w sumie taki sam chyba żeby jeszcze tę skrzynkę, w której owy akumulator się znajduje (mi pusta skrzynka posłużyła jako pojemnik na klucze wkręty śrubokręty i inne narzędzia )
Trochę się rozpisałem, miało być w skrócie ale wydaje mi się że to dobry sposób na samą wymianę termostatu(niestety miałem zbyt zmarznięte ręce by robić jeszcze fotki a szkoda) .Ja potrzebowałem wyjąć całą obudowę. Termostat w niej jest umieszczony z tyłu komory silnika i dostęp do niego jest mocno ograniczony by dobrze go włożyć i bezpiecznie przykręcić króciec.
U mnie naprawa polegała jeszcze na wyczyszczeniu bloku silnika na styku z w/w obudową i oczyszczeniu uszczelki w obudowie termostatu. Dodatkowo nasmarowałem ją silikonem odpornym na temperaturę i wszystko poskładałem do kupy przykręcając porządnie aczkolwiek z czuciem bowiem plastik nie jest zbyt odporny i łatwo można coś połamać.
Cała operacja ok 3 godzin z przerwą na obiad. Mam nadzieje ze wyciek się już nie pojawi, bynajmniej teraz kiedy za oknem mrozy, śniegi itp. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|