Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hcs, mk3, plyn chlodniczy, uklad chlodzenia

[MK3] Wyciek płynu chłodniczego
Autor Wiadomość
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 36
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 3 Lut 2012, 13:23   [MK3] Wyciek płynu chłodniczego

Witam,
dzisiaj dolewając płyn do spryskiwaczy zauważyłam że zbiornik na płyn chłodniczy jest pusty!
Bardzo mnie to zdziwiło, przed zimą wymieniałam termostat i czujnik temperatury oraz cały płyn w chłodnicy i przewodach.
Wszystko do tej pory było ok, płyn nieco "opadł" było lekko ponad max później spadło pomiędzy max-min, a dziś patrzę i praktycznie suchar w zbiorniku.

Sprawdziłam z grubsza - bo przy tej temp. to ciężko - zaciski ok, zbiornik nigdzie chyba nie jest pęknięty z tego co go oglądałam, płyn był w przewodzie i w chłodnicy bo jak odkręciłam ten zaworek to płyn poleciał.

Dolałam płynu chłodniczego - nie "zessało" go do przewodów ani do chłodnicy tak jak wlałam tak zostało.

Obserwowałam na odpalonym silniku, nigdzie nie kapie nie cieknie... co mogło być przyczyną wycieku? coś oprócz uszkodzenia? przecież to obieg zamknięty to powinno być ok - myślałam że może coś od mrozu... może ktoś pomóc?
Ostatnio zmieniony przez bidżej 4 Lut 2012, 10:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 3 Lut 2012, 20:43   

Zapal i zobacz czy nie bombelkuje ci w zbiorniku wyrównawczym. Sprawdz jak wygląda olej
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 36
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 4 Lut 2012, 19:27   

Marcinowaty napisał/a:
Zapal i zobacz czy nie bombelkuje ci w zbiorniku wyrównawczym. Sprawdz jak wygląda olej


hmmmm nie pulsuje olej ok wymieniony jakiś czas temu po wymianie zimerringów...(około 2 tygodnie temu wlałam nowy olej)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Lut 2012, 23:06   

Jeśli będzie jakiś wyciek to musisz obserwować komorę silnika przed otwarciem termostatu, czyli chwilę przed "normalnym" miejscem wskazówki temperatury podczas jazdy. Jeśli gdzieś będzie wyciek to przez 30 sekund w tym miejscu zobaczysz mały parujący obłoczek.
Sprawdź też czy dywany nie są mokre bo może puszczać grzejnik nagrzewnicy.
 
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 36
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 5 Lut 2012, 10:16   

diodalodz napisał/a:
Jeśli będzie jakiś wyciek to musisz obserwować komorę silnika przed otwarciem termostatu, czyli chwilę przed "normalnym" miejscem wskazówki temperatury podczas jazdy. Jeśli gdzieś będzie wyciek to przez 30 sekund w tym miejscu zobaczysz mały parujący obłoczek.
Sprawdź też czy dywany nie są mokre bo może puszczać grzejnik nagrzewnicy.


Wczoraj rozmawiałam z kolegą całkiem przypadkiem o tym, i mówił że być może mechanik, który wymieniał mi ostatnio koło pasowe, pasek i zimerringi mógł spuścić płyn ze zbiornika i może zapomniał uzupełnić. Czy istnieje takie prawdopodobieństwo?
Odkąd odebrałam auto od mechanika, nie spr. niczego pod maską...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Lut 2012, 10:27   

Hmm,,, nie wiem, wydaje się normalne że jak się zauważy ubytek płynu to się go uzupełnia i zaczyna baczniej obserwować auto,,, czy płynu ucieka dalej czy był to jednorazowy przypadek,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 5 Lut 2012, 10:30   

nie wiem po co miałby to robić, ale dolej płynu na maks i obserwuj co się dzieje.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 36
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 5 Lut 2012, 11:05   

w piątek dolałam płyn do max, i póki co jest w tej samej pozycji w jakiej był jak go wlałam obserwuje
 
 
Peter 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 36
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 7 Lut 2012, 17:22   

a jak sprawdzić, jaki płyn chłodniczy można dolać, gdy już go nie widać w zbiorniku wyrównawczym i co może być przyczyną iż gdy parkuję stromo pod górkę lub na równym płyn nie wycieka, a jak ostro w dół to wycieka?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Lut 2012, 17:26   

Widocznie cieknie w miejscu które nie jest normalnie zamoczone jak auto stoi na płasko,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Peter 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 36
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 7 Lut 2012, 17:31   

dzięki to dobry trop , trzeba będzie przykukać gdzie.No ale czy mogę dolać dowolny płyn póki co przynajmniej...podobno kosiarki nie są wymagające :yes:
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 7 Lut 2012, 17:34   

podobno dobrze, żeby się kolorem mniej więcej zgadzał - tzn. jak różowy to różowy, a jak zielony to zielony.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Peter 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 36
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 7 Lut 2012, 17:44   

tak tak to wiem ale w zbiorniku wyrównawczym już go nie ma...
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 7 Lut 2012, 17:46   

to poszukaj kolorowych zacieków pod maską :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Peter 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 36
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 7 Lut 2012, 17:56   

...kupując tą fiestę 1,5 roku temu zaparłem się że nie zamierzam w nią inwestować tylko paliwo lać jeździć i jeździć.Wtedy osoby z forum powątpiewały w przebieg przed 40-tką i w to że nie będę musiał nic wymieniać.Ja od tamtego czasu codziennie tylko jeździłem.No ale olej jednak zmieniłem , kable i świece chyba też zmienię bo 16 lat na karku mają ,noi zobacze co z tym płynem także jednak - zaczyna się...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.