Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, monowtrysk, odpalanie, rozrusznik

[MK3] Rozrusznik kręci ale nie odpala
Autor Wiadomość
Tomas82 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 57
Skąd: Lębork
Wysłany: 5 Wrz 2010, 17:34   

Zdjąłem pokrywę zaworów i kręciłem kołem od znacznika do znacznika i odpowiednie zawory się zamykały i otwierały.
Wstawiane wiosną uszczelniacze zaworów ciągle na miejscu, więc olej musi przepuszczać pierścieniami.

Kręciłem potem rozrusznikiem przy zdjętym filtrze powietrza i z wtrysku widać było strzelające opary.
Kilka razy podczas prób silnik zaczynał się krztusić, jakby już miał zacząć chodzić, ale na dłuższą metę nic. Już długo nie wydawał takich odgłosów.

Muszę poszukać czegoś, żeby sprawdzić kompresję.
_________________
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Wrz 2010, 23:26   

a opaliłeś świece na kuchence i przedmuchałeś cylindry ?
 
 
 
Tomas82 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 57
Skąd: Lębork
Wysłany: 6 Wrz 2010, 10:03   

diodalodz napisał/a:
a opaliłeś świece na kuchence i przedmuchałeś cylindry ?


Przedmuchanie - rozruch na wykręconych świecach? Jeśli to to, to tak.

Opalanie - jeśli na wykręconych świecach mam iskry wszędzie to też muszę je opalać?


Czy mogę w domowych warunkach sprawdzić kompresję cylindrów?
_________________
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Wrz 2010, 12:42   

Opal świece .
na wykręconych świecach wlej do cylindra po 10 ml oleju i tak zostaw na 10 min . Potem przekręć silnik na wykręconych świecach ok 10 sekund . wkręć świece i auto powinno odpalić .
 
 
 
Tomas82 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 57
Skąd: Lębork
Wysłany: 9 Wrz 2010, 10:14   

Robiłem wszystko zgodnie z instrukcjami.
Podczas rozruchu zacharczał trochę dłużej, ale nie utrzymał i ciągle tylko kręcił przez rozrusznik.

To chyba znaczy, że kompresja jest zbyt niska. Olej na chwile uszczelnił tłoki i pierścienie, ale nie wytrzymał.
Trzeba by się rozejrzeć za innym silnikiem, może za inną fiestą.... :(
_________________
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Wrz 2010, 00:09   

jesteś pewny że masz benzynę w baku a nie ropę np ?
 
 
 
Tomas82 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 57
Skąd: Lębork
Wysłany: 24 Wrz 2010, 20:34   

Ok, jakiś czas temu dostałem nowe pierścienie, a więc przy sposobności słonecznej pogody postanowiłem wczoraj je wstawić. Mechanior z Gdańska podobno mówił, że kompresje mam 5 zamiast 12 atm, więc trzeba próbować tego co jeszcze zostało - właśnie pierścieni.
Głowicę zdjąłem nie odkręcając kolektorów kluczem 14 z przedłużką z gazrurki. Dolotowy był ruchomy po zdjęciu wtrysku, a wylotowy po odkręceniu 3 śrub łączących z wydechem.
Miska olejowa schodzi 10 i 8, ale trzeba zdjąć rozrusznik, jak również blachę ochraniającą koło zamachowe. Trzeba się też trochę gimnastykować, żeby ją wyjąć bo wydech trochę przeszkadza.
Śruby od korbowodów schodziły 8, a potem delikatnie wystukiwałem całe korbowody do góry.



Uszczelniacze wstawione wiosną ciągle na miejscu :)


Gdy już miałem górę ruchomą, głośne siorbanie przypomniało mi o płynie chłodniczym, ale i tak miałem go wymieniać. Znalazłem zawór i spuściłem resztę płynu.
W poniedziałek mają przyjść uszczelki olej i płyn chłodniczy, więc zobaczymy jak będzie kręcił.
_________________
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
 
 
 
elbago83 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 3
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 30 Sty 2012, 20:01   

witam...mam taki problem...mianowicie musiałem wymienić silnik i o dziwo po wymianie oleju fieścina odpalila za pierwszym razem i chodziła całkiem dobrze....do czasu aż postała 3 godz... po odpaleniu przez przypadek na gazie przełączylem na benzyne i w tym momencie fiesta zgasła ;-( i jak dotąt nie chce ruszyć....rozrusznik kreći autko odpala na 3-5 sekund po czym gasnie....jakie moga być tego przyczyny? bede wdzieczny za pomoc..pozdrawiam....
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Sty 2012, 21:04   

elbago83, Teraz przy -20 zimny silnik odpaliłeś na gazie, a jak przełączyłeś na benzynę to zgasła i trup? Zdemontuj puszkę filtra, niech tam się dobrze wywietrzy,,, bo pewnie gaz do dolotu się leje - próbuj bez puszki odpalić, ewentualnie z otwartą,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
elbago83 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 3
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 30 Sty 2012, 23:17   

trup moze nie bo jednak cos łapie ale na jakies 4 sekundy i to jeszcze jak wcisne pedel gazu..co moze byc dziwne to na gazie odpalil za pierwszym razem ale ze zaczol schodzic z obrotow i myslalem juz ze zgasnie to przelaczylem na benzyne i zgasl....probowalem zapalic kilka razy i w sumie odpalal na krotka chwile z tym ze kontrolka od akusa nawet nie zgasla....dzieki za rade...zaraz z rana zobacze czy cos to pomoze...mam nadzieje ze tak tylko mam obawy ze zdazac sie to bedzie czesciej....dzieki...
 
 
elbago83 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 3
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 31 Sty 2012, 11:03   

witam....probowalem bez pokrywki ale efekt marny.....niby lapie ale po chwili gasnie...zmienilem swiece ale nadal nic...proba zaciagniecia powiodla sie po 300 metrach...auto odpalilo za 3 razem...chodzi ladnie i rowno na obrotach....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.