Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: akumulator, gasniecie, ladowanie, mk3, obrotomierz

[MK3] Problemy z elektryką przy dużej wilgotności
Autor Wiadomość
2fastfiesta 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 42
Skąd: Kraków/WRCe
Wysłany: 21 Sty 2012, 09:55   [MK3] Problemy z elektryką przy dużej wilgotności

mam problem z elektryka. rozladowuje mi aku obroty skacza na wskazniku po wlaczeniu jakiegos odbiornika z wiekszym poborem pradu np. swiatel drogowych albo nagrzewnicy w wiekszy poziom dmuchania. jak jest sucho to zadko mu sie tak dzieje jak mu sie u widzi a jak jest ciapa na drodze badz duzo wody to zaraz obortek wariuje i obroty po wlaczeniu swiatel drogowych na wskazniku skacza nawet do 3tys. na postoju i auto przygasa cale i silnik gasnie. gdzie szukac przyczyna bo juz sam nie wiem :(
Ostatnio zmieniony przez bidżej 24 Sty 2012, 22:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Davidstm1 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 31
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 55
Skąd: Sztum
Wysłany: 21 Sty 2012, 10:26   

Jak naładujesz akumulator to trzyma trochę czy nie bardzo?? Ładowanie jest?
 
 
 
2fastfiesta 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 42
Skąd: Kraków/WRCe
Wysłany: 21 Sty 2012, 12:01   

jak naladauje to pali elegancko ale te obroty i tak skacza na wskazniku. ladowanie jest bo nie swieci kontrolka od aku. a zazwczyaj jest tak ze jak przejade jakies 20-30 kilometrow i stane zgasze to pozniej nie odpali bo nie moze obrocic dopiero jak po stoi i ostygnie to odpali.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Sty 2012, 12:11   

2fastfiesta napisał/a:
ladowanie jest bo nie swieci kontrolka od aku.
:hahaha: Dobry żart,,, ładowanie się kończy na 12,6v a kontrolka zaczyna się zażyć poniżej 9V przy dobrych wiatrach,,,

Poczytaj forum, jak już pomierzysz co wyczytasz to daj znać,,, pomyślimy dalej,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
2fastfiesta 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 42
Skąd: Kraków/WRCe
Wysłany: 21 Sty 2012, 12:22   

wlasnie w tym problem bo nie mam miernika w nocy wypatrzylem ze niekiedy kontrolka lekko sie podswietla ale roznie to bywa raz za swieci raz nie ale to tak ze prawie nie widac.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Sty 2012, 12:27   

No to nie wiem, ja nie umiem w elektryce bez miernika :bezradny:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
2fastfiesta 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 42
Skąd: Kraków/WRCe
Wysłany: 21 Sty 2012, 12:30   

ale moze wiesz co z tymi obrotami sie dzieje na tym wskazniku, patrzylem na wszystkie mozliwe masy i sa dobre po dorabialem pare dodatkowo i dalej jest to samo...
 
 
 
Davidstm1 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 31
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 55
Skąd: Sztum
Wysłany: 21 Sty 2012, 12:31   

Można sicągnać + od aku i sprawdzić czy bedzie chodził (choć podobno sciąganie klem przy chodzącym silniku nie jest zalecane-ja sciągałem i nic sie nie stało).
 
 
 
2fastfiesta 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 42
Skąd: Kraków/WRCe
Wysłany: 21 Sty 2012, 13:52   

i co mi to da bo nie opisales po co mam tak zrobic?
 
 
 
Davidstm1 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 31
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 55
Skąd: Sztum
Wysłany: 21 Sty 2012, 13:59   

Jeśli zgaśnie to najprawdopodobniej alternator niesprawny. Mówi się że nie wolno sciągać klem podczas pracy silnika bo regulator napięcia może się rozsypać - w ibizie z 91 roku, twingo i ducato nic się nie stało.
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 21 Sty 2012, 14:03   

Davidstm1 napisał/a:
Można sicągnać + od aku i sprawdzić czy bedzie chodził (choć podobno sciąganie klem przy chodzącym silniku nie jest zalecane-ja sciągałem i nic sie nie stało).

za takie porady powinny sie sypać warny na forum
 
 
Davidstm1 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 31
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 55
Skąd: Sztum
Wysłany: 21 Sty 2012, 14:05   

Stunt_Man napisał/a:
Davidstm1 napisał/a:
Można sicągnać + od aku i sprawdzić czy bedzie chodził (choć podobno sciąganie klem przy chodzącym silniku nie jest zalecane-ja sciągałem i nic sie nie stało).

za takie porady powinny sie sypać warny na forum


Napisałem przecież że to nie jest zalecane ... Chciał porady jak sprawdzić bez miernika to ją dałem i dodałem że to nie jest zalecane.
 
 
 
2fastfiesta 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 42
Skąd: Kraków/WRCe
Wysłany: 21 Sty 2012, 16:42   

wole nie ryzykowac naciagnalem pasek przeczyscilem wszystkie mozliwe masy zmienilem wode w aku oraz naladowalem malym pradem przez cala noc i zobaczymy co sie bedzie dzialo jak narazie ladnie kreci.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Sty 2012, 16:49   

2fastfiesta napisał/a:
zmienilem wode
Zlałeś stary elektrolit i zalałeś nowym? Jaką ma gęstość?, czy czasem po takiej operacji nie trzeba formatować aku?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
2fastfiesta 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 42
Skąd: Kraków/WRCe
Wysłany: 21 Sty 2012, 17:00   

nie potrafie tak opisac ale nie jest gesty normalny jak woda ( troche klepie po ranach :P ) a wode zalalem destylowana i ladowalem cala noc na niskim pradzie.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Sty 2012, 17:21   

Ale w akumulatorze nie jest woda, tylko elektrolit,,, wody się dolewa tylko trochę jak poziom płynu spadnie poniżej minimum,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 21 Sty 2012, 17:49   

...czyli coś takiego klik a nie woda.
 
 
 
diodi 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: adrian
Wiek: 48
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 19
Skąd: rzeszów
Wysłany: 21 Sty 2012, 19:53   

Witam. Kolego JoeMix akumulator się formuje sformatować możesz dysk lub kartę pamięci, ale nie o tym mowa do kolegi 2fastfiesta idź do jakiegoś hipermarketu kup miernik za parę złotych do podstawowych pomiarów się nada i wtedy będziesz miał pewność co sie dzieje z ładowaniem tak samo w marketach są densymetry za parę złotych tym zmierzysz gęstość elektrolitu. Pozdrawiam
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Sty 2012, 22:03   

diodi napisał/a:
Kolego JoeMix akumulator się formuje
Racja, napisałem potocznie,,, sytuacja taka sama jak z wieloklinem,,, :-P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Sty 2012, 22:22   

2fastfiesta napisał/a:
zmienilem wode w aku

:zalamka:
diodi napisał/a:
tak samo w marketach są densymetry za parę złotych tym zmierzysz gęstość elektrolitu.

A co mu to teraz pomoże :fox:
Teraz to tylko nowy aku pozostaje zakupić ;-|
2fastfiesta, Pierw teoria potem działanie NIGDY ODWROTNIE :krzesłemgo:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.