Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 22:07
[MK2] Dobudowa czasówki do wycieraczek
Autor Wiadomość
Oki188 


Model: Ford Fiesta Mk2`88
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 36
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 23 Gru 2011, 16:40   [MK2] Dobudowa czasówki do wycieraczek

Ponieważ jakiś czas temu szukałem schematu elektryki do Fiesty MK2 aby dobudować przekaźnik czasowy do wycieraczek a jednocześnie nie stracić obu biegów postanowiłem zamieścić tutorial pokazujący jak zmodyfikować instalację elektryczną.
Na wstępie chciałbym podziękować użytkownikom vegetagt ,diodalodz
za cenne schematy i wskazówki
No to zaczynamy.

Potrzebujemy:

1. Przekaźnik wycieraczek (DAEWOO LANOS lub MATIZ)
2. 6 szybko złączek do przewodów.
3. wsuwki do przekaźnika z przylutowanymi przewodami (około 30cm).
4. Kombinerki.
5. Śrubokręt gwiazdkowy

Sposób wykonania:

1. Odkręcamy górną i dolną obudowę za kierownicą (4 śruby)
2. Demontujemy 2 wtyczki od przełącznika świateł, wycieraczek.
3. przecinamy przewód idący do pinu 9 (jakieś 5-6cm od wtyczki)
4. Jedną stronę (idącą od wiązki kabli) łączymy z pinem 31B przekaźnika
5. Drugą stronę (idącą od wtyczki) łączymy z pinem 8 wtyczki
Całość łączymy z pinem 53E przekaźnika wycieraczek
6. Pin numer 1 przekaźnika podpinamy do pinu 2 wtyczki
7. Pin 31 Przekaźnika łączymy z pinem 4 wtyczki
8. Pin 15 przekaźnika łączymy z pinem 11 wtyczki
9. Pin 53C przekaźnika zostawiamy nie podłączony

Po tej operacji mamy już podłączony przekaźnik ale nie ma podłączonego sterowania
automatycznego włączenia wycieraczek w momencie wciśnięcia spryskiwacza szyby.
Jeśli chcemy mieć taką funkcję należy dobudować taki oto układ i podłączyć go w opisane na schemacie miejsca.

Układ sterowania wycieraczek poprzez spryskiwacz




Jeśli natomiast nie chcemy mieć tej funkcji to montujemy wszystko w całość i gotowe układ po przełączeniu dźwigni w dolną pozycję sam uruchomi wycieraczki oraz je wyłączy i będzie je ponownie uruchamiał w zaprogramowanych odstępach czasowych.

Schemat elektryczny układu z ponumerowanymi pinami wtyczek i przekaźnika



Mam nadzieję że przyda się ten opis wielu osobom które chciały by taki układ zamontować w swoim samochodzie, układ został zamontowany i przetestowany spisuje się na medal
Pozdrawiam.
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Gru 2011, 23:55   

ten układ tranzystorowy najlepiej wsadzić do przekaźnika i odciąg ścieżkę na płycie i dolutować przewód .
 
 
 
Oki188 


Model: Ford Fiesta Mk2`88
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 36
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 24 Gru 2011, 00:03   

Nie bardzo go wsadzi do przekaźnika gdyż jest on zalany od spodu a w środku zapewne mało miejsca jest :( najlepiej zamontować go w jakiejś małej obudowie i wypuścić 3 kabelki
np. taka LINK ALLEGRO
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Gru 2011, 00:21   

warto założyć przekaźnik mikroprocesorowy wtedy spryskiwaczem ustala się czas. W daewoo fabrycznie takich przekaźników nie montowano. Robi je firma APE
http://www.ape.com.pl/ind...=22&produkt=160
A tranzystor i opornik montuje się na tzw pająka do płytki . Lutujesz się do istniejących rezystorów w szynach zasilania i masy a ścieżkę przecinasz nożem .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Gru 2011, 07:25   

A jak się to włącza? Przełącznik bez czasówek nie ma przecież żadnej pozycji do wykorzystania?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Oki188 


Model: Ford Fiesta Mk2`88
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 36
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 24 Gru 2011, 10:52   

Przełącznik ma przecież 4 pozycje
2 bieg
1 bieg
0 (wyłączony)
-1 (wolny)
i właśnie włączasz to klikając wajchą raz w dół chyba że masz przełącznik w którym nie ma
takiego położenia dźwigni
U mnie jest taki przełącznik od wycieraczek,świateł
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Gru 2011, 12:48   

A czyli jak pisałem ori przełącznik z pozycją czasówek to podstawa, jak masz taki przełącznik to żadne modyfikacje nie są potrzebne, trzeba tylko dorobić układ czasówek, myślałem że nie masz pozycji "w dół" czyli jak puścisz to wajcha wraca na "0",,, bo tak jest w autach bez czasówek,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 09:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.