Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Pracuje na 3 garach
Autor Wiadomość
Blackchart 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Sebastian
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 21
Skąd: kraków
Wysłany: 10 Lis 2011, 15:28   [MK4] Pracuje na 3 garach

Witam, jako że to mój pierwszy post na forum chciałbym się ze wszystkimi przywitać, więc dzień dobry wszyscy :)
Mam taki problem ...
Posiadam Fiesta mk4 1.25 zetec z 97roku z gazem sekwencyjnym.. Chodzi ona na 3 garach a nie pali dokładnie na ostatnim cylindrze po lewej stronie.
Iska na świecy jest b.dobra, rozebrałem wtryski i nie wyglądają na zapieczone. Ciśnienie raczej ma ponieważ na tych 3 sobie nie najgorzej radzi oraz o dziwo trzyma równo obroty nie faluje ani nic. W najbliższym czasie jeszcze sprawdzę czy wszystkie wtryski pracują ... i tu sie urywa moja liczba pomysłów co może być jeszcze przyczyną... Co ciekawe silnik na gazie pracuje tak samo tzn tez na 3 cylindry i też nie działa ostatni lewy przez co wydaję mi się że przyczyna nie leży w kwestii nawet ewentualnie nie działającego ostatniego wtrysku...
Może ktoś z kolegów ma jakieś pomysły?
Oraz mam jeszcze jedno pytanie jak te silniki znoszą gaz? Czy one także posiadają ceramiczne gniazda zaworowe jak to ma miejsce w focusach? Posiadam to autko od tygodnia i ciekawi mnie ta kwestia ..
Za wszelkie rady dziekuję i pozdrawiam
Sebastian
Ostatnio zmieniony przez trzeci 11 Lis 2011, 11:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marek_zegarek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 31
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 81
Skąd: warszawa
Wysłany: 10 Lis 2011, 15:40   

sprawdz uszczelkę pod kolektorem dolotowym czy na tym cylindrze nie jest przerwana. tez z moja fiechą miałem problem ,bo nie chodzila mi na 4 cylindrze.iskra ,wszystko było. paliwo dochodzilo a ona dalej kulała, zauwazylem ze na tym cylindrze nie bylo uszczelki,poprostu byla przerwana. zmienilem na nowa i jak ręka odjal ,silnik chodzi na 4 gary :)
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Lis 2011, 16:04   

Ciśnienie warto by zmierzyć na tym cylindrze.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 10 Lis 2011, 18:34   

Przewody wysokiego napięcia kiedy wymieniałeś, a świece?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Blackchart 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Sebastian
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 21
Skąd: kraków
Wysłany: 10 Lis 2011, 19:09   

Jeżeli chodzi o świece wymienione zostały dwa dni temu poprzedni właściciel tuż przed sprzedażą wymienil przewody na Motorcrafty, świece NGK.
Osobiście wydaje mi się iż to może być kwestia komputera iz nie podaje sygnalu na jeden wtrysk. Aczkolwiek sprwdzę jeszcze tą kwestie uszczelkii... Zreszta jak już wspominałem tak samo pracuje na sekwencji ...
Iskra jest mocna...
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 10 Lis 2011, 19:54   

Iskra mocna.., po czym to stwierdzasz? Na oko. Da się wtrysk wykręcić i zobaczyć czy paliwo leci, albo wtryski pozamieniać miejscami na próbę?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Blackchart 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Sebastian
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 21
Skąd: kraków
Wysłany: 10 Lis 2011, 20:01   

Stwierdzam to na zasadzie że na wszystkich 4 garach jest iskra tej samej "mocy"...
Wtrysków sie nie da wykręcić .. w tym modelu jest cała listwa wtryskowa...
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 12 Lis 2011, 15:21   

A nie da się tej listwy wykręcić i jakoś sprawdzić tych wtrysków??
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Blackchart 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Sebastian
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 21
Skąd: kraków
Wysłany: 12 Lis 2011, 17:13   

Listwa wtryskowa sprawdzona, piękna chmurka, wałki i zawory sprawdzone - wałki są idealne, pozostaje tylko kwestia dolotu / ciśnienia ... sprawdzę to w pon aczkolwiek wszelkie sugestie mile widzane ;-)
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 12 Lis 2011, 17:18   

tu juz sie pomysły koncza
sprawdz kompresje może zawór wypalony
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12 Lis 2011, 23:34   

Pozamianiaj kable WN na świecach, iskra jest na 2 garach w tym samym momencie. I sprawdz kompresje:]
 
 
 
Blackchart 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Sebastian
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 21
Skąd: kraków
Wysłany: 18 Lis 2011, 13:28   

Kompresja sprawdzona i ... wynik ciekawy... na cylindrze który nie pracuje ciśnienie oscyluje w granicach 1bara / braku ciśnienia.... Próba olejowa nic nie pomogła. Jak na moje oko to wydmuchana uszczelka pod głowicą ale może ktoś ma inny pomysł/bardziej zatrważający? (uprzedzając pytania - korbowód nie urwany bo coś mimo wszystko dmucha)..
Jakieś sugestie może co zrobić z Fifi?
 
 
marek_zegarek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 31
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 81
Skąd: warszawa
Wysłany: 18 Lis 2011, 15:33   

Blackchart napisał/a:
Kompresja sprawdzona i ... wynik ciekawy... na cylindrze który nie pracuje ciśnienie oscyluje w granicach 1bara / braku ciśnienia.... Próba olejowa nic nie pomogła. Jak na moje oko to wydmuchana uszczelka pod głowicą ale może ktoś ma inny pomysł/bardziej zatrważający? (uprzedzając pytania - korbowód nie urwany bo coś mimo wszystko dmucha)..
Jakieś sugestie może co zrobić z Fifi?


zawieszony, wypalony zawór w głowicy?
zapieczone pierscienie ?
 
 
Blackchart 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Sebastian
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 21
Skąd: kraków
Wysłany: 18 Lis 2011, 16:03   

Ale gdyby były zapieczone pierścienie to o ile się nie mylę próba olejowa dałaby chyba jakiś rezultat? Jeżeli chodzi o zawieszony zawór - czy nie miałoby to skutku w postaci wytartego wałka rozrządu? Wałki są idealne ...
Pytanie nr 2 Czy naprawa tego ma sens? Czy lepiej może wymienić silnik na drugi biorąc pod uwagę ceny bloków...
Pytanie nr 3 Zna ktoś może mechanika w Krakowie który by dość tanio wykonał taką usługę? Bo przy cenach 500zl wzwyż zastanawiam się na przeprowadzeniem całej operacji samemu ...
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 18 Lis 2011, 16:12   

Blackchart napisał/a:
Czy naprawa tego ma sens? Czy lepiej może wymienić silnik na drugi biorąc pod uwagę ceny bloków...


A skąd pewność że nie kupisz kolejnej kaplicy? Swapowanie zawsze niesie za sobą obawę, że można kupić w gruncie rzeczy gorsze, albo podobne padło do tego, które się ma.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Blackchart 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Sebastian
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 21
Skąd: kraków
Wysłany: 19 Lis 2011, 22:58   

Po namyśle doszedłem do wniosku jaki mi koledzy forumowicze proponowali...
Więc planuje rozebrać całość samemu, zdiagnozować głowicę i ... podjąć decyzję... czy naprawiam tą którą mam czy kupuje drugą po regeneracji...
Z tym że najbardziej z całości obawiam się rozebrania rozrządu.. i tu pojawia się pytanie czy ma ktoś może manual jak to zrobić? Z tego co widziałem jest on w strefie klubowicza w downloadzie ale niestety nie mam tam dostępu... może ktoś mógłby mi go jakoś podesłać na priv albo coś w tym stylu? Oraz może macie jakieś rady przez rozpoczęciem całego procederu? Dodam tylko że to będzie druga uszczelka pod głowicą jaką będę wymieniał więc zakładam że i tym razem się uda jak to miało miejsce wcześniej przy pomocy... kolegów oraz dr. google..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów Praca na 3 garach?
Kazzimo_NH Mechanika silnika 0 15 Paź 2017, 12:16
Kazzimo_NH
Brak nowych postów [MK3] kompresja na garach
santana Mechanika 17 11 Gru 2009, 23:22
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.