Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 20:19
[MK2] mk2/mk3 xr2 różnice między budową silników
Autor Wiadomość
adamruciu1 

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 22
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 16 Lis 2011, 09:24   [MK2] mk2/mk3 xr2 różnice między budową silników

Kto zgłębił temat różnicy w budowie pomiędzy silnikami 1.6 8v w xr2 mk2 a mk3 lub co jest takie samo .
Czy różnica jest tylko w głowica + osprzęt ? czy blok wał tłoki itp. to to samo w obu modelach ??
_________________
Mk1 czeka w garażu na lepsze czasy
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 16 Lis 2011, 22:20   

Blok różni się wyjściem na CPW w mk3
Inne są pompy oleju .
Inne są wały ( inne mocowania pompy oleju )
Inne są tłoki
Inne są zawory
Inne są wałki rozrządu ( inne fazy )
Inne są głowice
Inne są koła zamachowe

Cześć rzeczy jest wymienna , ale nie wszystkie i nie we wszystkich konfiguracjach
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
adamruciu1 

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 22
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 17 Lis 2011, 17:33   

Czyli jak wezmę głowice, kolektor z wtryskami komputer itd z xr2i mk3 a dół silnika - blok wał cylindry od xr2 mk2 to da się to uruchomić czy nie jest to możliwe ??
_________________
Mk1 czeka w garażu na lepsze czasy
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 17 Lis 2011, 20:43   

tłoki od "serca " ( stare głowice min mk2 xr2 ) dadzą się przykryć hemi ( mk3 xr2i ) ale chust wie jak to będzie chodzić i jaki mieć stopień sprężania .

Poza tym i tak musisz wyjąć blok z auta , żeby dziurę na CPW wywiercić .

Moim zdaniem gra nie warta świeczki .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
adamruciu1 

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 22
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 17 Lis 2011, 21:59   

No dzięki Żółwik Tuptuś za info . Tak po cichu miałem nadzieje że jest sens pokombinować . Ostatnio wymyśliłem że najlepiej by mi pasował 1.6 8v efi (z fiesta lub escort)
Mam kilka różnych silników 1.6 i myślałem że może samą głowicę i kolektor bym dołożył i by było . Także będę musiał takiego poszukać . Tak przy okazji jak z okolic Bydgoszczy ktoś ma to niech da znać.
_________________
Mk1 czeka w garażu na lepsze czasy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 09:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.