Przesunięty przez: szynszyl 13 Lis 2011, 20:52 |
[MK5] Zgnity spaw na złączu zaraz za katalizotorem |
Autor |
Wiadomość |
Chrise
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Krzyś
Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2006 Posty: 33 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 12 Lis 2011, 12:04 [MK5] Zgnity spaw na złączu zaraz za katalizotorem
|
|
|
Witam!!
Wczoraj przegnił spaw na złączu i w efekcie wydech kończy się na wylocie z katalizatora.
Czy da to się w jakiś sposób pospawać bo to dość newralgiczne miejsce, tak aby w przyszłości dało się wymienić następną część wydechu bez problemów.
Zdjęcie robione od przodu auta:
to samo z trochę innej perspektywy:
Widać też resztki jakiejś obejmy albo to była jakaś blaszka dystansowa dospawana do rury.
Według katalogu BOSAL:
http://www.catalogue.bosa...&bosalnr=099726
to jest jedna całość z katalizatorem więc to trochę drogi interes gdyby chcieć kupić nowe. |
_________________ Nie ma głupich pytań, są Tylko głupie odpowiedzi |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 12 Lis 2011, 13:19
|
|
|
Trzeba przystawać rurę do tej flanszy od której odgniła, i tyle... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 12 Lis 2011, 15:13
|
|
|
Parzych dobrze rzecze Porządnie zespawane się nie rozleci |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
Chrise
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Krzyś
Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2006 Posty: 33 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 12 Lis 2011, 18:06
|
|
|
Hmmm osobiście myślałem żeby wyciąć trochę rury i zrobić jakaś wstawkę z jakiegoś zdrowego kawałka żeby spaw się miał czego trzymać.
Co wy o tym sądzicie, jest sens takiej zabawy??
Aha i pytanie za 100pkt, czy w silniku 1.3 endura 50KM 37kW jest mechaniczna regulacja zaworów czy może już to jest rozwiązane przez jakaś hydraulikę?? w książce serwisowej do MK4 rozpisane są tylko silniki 1.25 16V i 1.4 i jakie te odległości powinny wynosić?? |
_________________ Nie ma głupich pytań, są Tylko głupie odpowiedzi |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 12 Lis 2011, 18:13
|
|
|
Chrise - jeśli blacha jest tak przeżarta, że po zaspawaniu trzymałoby się to na słowo honoru, to faktycznie warto zdemontować fragment z katem i zrobić to porządnie. W innym wypadku (pękło tylko miejsce łączenia, a blacha względnie zdrowa), nie ma sensu.
Tu niestety musisz sam się dokładnie zorientować albo podjechać do zaufanego "Pana Kazia", żeby sam ocenił - w końcu jak zaspawa, a to się po paru kilometrach rozleci, to będzie miał dodatkową robotę, którą będzie musiał wziąć na siebie nie dostając ani grosza więcej |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Lis 2011, 18:40
|
|
|
Chrise, sam będziesz spawał? Jak nie to dyskusja nie ma sensu, podjedz do zakładu gdzie naprawiają wydechy facet rzuci okiem i Ci powie czy da się pospawać i za ile,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Chrise
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Krzyś
Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2006 Posty: 33 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 12 Lis 2011, 21:45
|
|
|
JoeMixzanim pojadę do warsztatu chciałbym wśród bardziej doświadczonych kolegów zasięgnąć parę dodatkowych informacji gdyż nie mam zaufanego "pana Kazia" do którego mogę w ciemno jechać wiedząc, że mnie nie oszuka.
Pospawa, złapie w paru miejscach i za to skasuje a po zimie okaże się, że wyskoczy to samo, wątpię żeby rękojmia obejmowała dłuższy czas niż parę dni. |
_________________ Nie ma głupich pytań, są Tylko głupie odpowiedzi |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 12 Lis 2011, 21:54
|
|
|
Chrise napisał/a: | Pospawa, złapie w paru miejscach i za to skasuje | Za spaw po całości obwodu zapłacisz góra 5 dych... Masz prawo chcieć robotę zobaczyć od spodu po wykonaniu spawu... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Lis 2011, 22:40
|
|
|
Jak pojedzie do speca i będzie próbował być mądrzejszy od niego to ze stówę zapałaci,,, jak Ci przerdzewiało to wydech się kończy, pospawasz w jednym miejscu za jakiś czas wyjdzie w kolejnym - licz się z tym. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Chrise
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Krzyś
Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2006 Posty: 33 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 13 Lis 2011, 20:00
|
|
|
Joemix ja się tam nikogo pouczać nie zamierzam bo się sam na tym nie znam, ale teraz już wiem ile taka usługa mniej więcej może kosztować, i jak mniej więcej można to zrobić.
Więc jak gościu zacznie tam mi wymyślać jakieś cuda na kiju i ceny kosmiczne podawać to mu po prostu podziękuje i pojadę do innego.
Reszta tłumika jest już wymieniona i to nawet 2 razy, gnije to na potęgę, średnio nowy tłumik co 3-4lata, ale ten element to wytrzymał najdłużej bo się trzymał od nowości.
15.11.2011
Parzych tak jak powiedziałeś tak było, mechanika skasował mnie 50zł za pospawanie rury, sama blacha jest jeszcze na tyle zdrowa,że nie wymagała wymiany.
Wielkie dzięki wszystkim za poradę. |
_________________ Nie ma głupich pytań, są Tylko głupie odpowiedzi |
|
|
|
|
|