Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
13 Lis 2011, 20:52
[MK5] Zgnity spaw na złączu zaraz za katalizotorem
Autor Wiadomość
Chrise 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Krzyś
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 33
Skąd: Tychy
Wysłany: 12 Lis 2011, 12:04   [MK5] Zgnity spaw na złączu zaraz za katalizotorem

Witam!!
Wczoraj przegnił spaw na złączu i w efekcie wydech kończy się na wylocie z katalizatora.
Czy da to się w jakiś sposób pospawać bo to dość newralgiczne miejsce, tak aby w przyszłości dało się wymienić następną część wydechu bez problemów.

Zdjęcie robione od przodu auta:


to samo z trochę innej perspektywy:


Widać też resztki jakiejś obejmy albo to była jakaś blaszka dystansowa dospawana do rury.

Według katalogu BOSAL:
http://www.catalogue.bosa...&bosalnr=099726
to jest jedna całość z katalizatorem więc to trochę drogi interes gdyby chcieć kupić nowe.
_________________
Nie ma głupich pytań, są Tylko głupie odpowiedzi :)
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 12 Lis 2011, 13:19   

Trzeba przystawać rurę do tej flanszy od której odgniła, i tyle...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Lis 2011, 15:13   

Parzych dobrze rzecze :) Porządnie zespawane się nie rozleci :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 12 Lis 2011, 15:24   

Gruba stal. Porządnie migomatem da się pospawać. Pogadaj z jakimś panem "heniem" :hahaha:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Chrise 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Krzyś
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 33
Skąd: Tychy
Wysłany: 12 Lis 2011, 18:06   

Hmmm osobiście myślałem żeby wyciąć trochę rury i zrobić jakaś wstawkę z jakiegoś zdrowego kawałka żeby spaw się miał czego trzymać.
Co wy o tym sądzicie, jest sens takiej zabawy??

Aha i pytanie za 100pkt, czy w silniku 1.3 endura 50KM 37kW jest mechaniczna regulacja zaworów czy może już to jest rozwiązane przez jakaś hydraulikę?? w książce serwisowej do MK4 rozpisane są tylko silniki 1.25 16V i 1.4 i jakie te odległości powinny wynosić??
_________________
Nie ma głupich pytań, są Tylko głupie odpowiedzi :)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Lis 2011, 18:13   

Chrise - jeśli blacha jest tak przeżarta, że po zaspawaniu trzymałoby się to na słowo honoru, to faktycznie warto zdemontować fragment z katem i zrobić to porządnie. W innym wypadku (pękło tylko miejsce łączenia, a blacha względnie zdrowa), nie ma sensu.

Tu niestety musisz sam się dokładnie zorientować albo podjechać do zaufanego "Pana Kazia", żeby sam ocenił - w końcu jak zaspawa, a to się po paru kilometrach rozleci, to będzie miał dodatkową robotę, którą będzie musiał wziąć na siebie nie dostając ani grosza więcej :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Lis 2011, 18:40   

Chrise, sam będziesz spawał? Jak nie to dyskusja nie ma sensu, podjedz do zakładu gdzie naprawiają wydechy facet rzuci okiem i Ci powie czy da się pospawać i za ile,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Chrise 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Krzyś
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 33
Skąd: Tychy
Wysłany: 12 Lis 2011, 21:45   

JoeMixzanim pojadę do warsztatu chciałbym wśród bardziej doświadczonych kolegów zasięgnąć parę dodatkowych informacji gdyż nie mam zaufanego "pana Kazia" do którego mogę w ciemno jechać wiedząc, że mnie nie oszuka.

Pospawa, złapie w paru miejscach i za to skasuje a po zimie okaże się, że wyskoczy to samo, wątpię żeby rękojmia obejmowała dłuższy czas niż parę dni.
_________________
Nie ma głupich pytań, są Tylko głupie odpowiedzi :)
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 12 Lis 2011, 21:54   

Chrise napisał/a:
Pospawa, złapie w paru miejscach i za to skasuje
Za spaw po całości obwodu zapłacisz góra 5 dych... Masz prawo chcieć robotę zobaczyć od spodu po wykonaniu spawu...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Lis 2011, 22:40   

Jak pojedzie do speca i będzie próbował być mądrzejszy od niego to ze stówę zapałaci,,, :P jak Ci przerdzewiało to wydech się kończy, pospawasz w jednym miejscu za jakiś czas wyjdzie w kolejnym - licz się z tym.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Chrise 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Krzyś
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 33
Skąd: Tychy
Wysłany: 13 Lis 2011, 20:00   

Joemix ja się tam nikogo pouczać nie zamierzam bo się sam na tym nie znam, ale teraz już wiem ile taka usługa mniej więcej może kosztować, i jak mniej więcej można to zrobić.
Więc jak gościu zacznie tam mi wymyślać jakieś cuda na kiju i ceny kosmiczne podawać to mu po prostu podziękuje i pojadę do innego.

Reszta tłumika jest już wymieniona i to nawet 2 razy, gnije to na potęgę, średnio nowy tłumik co 3-4lata, ale ten element to wytrzymał najdłużej bo się trzymał od nowości.

15.11.2011
Parzych tak jak powiedziałeś tak było, mechanika skasował mnie 50zł za pospawanie rury, sama blacha jest jeszcze na tyle zdrowa,że nie wymagała wymiany.


Wielkie dzięki wszystkim za poradę.
_________________
Nie ma głupich pytań, są Tylko głupie odpowiedzi :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK3] dziurawa podłoga i zgnity próg
polek18 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 9 7 Sty 2014, 16:58
polek18
Brak nowych postów Brak hamulca zaraz po odpaleniu
TicTac Mechanika 32 26 Gru 2010, 21:56
JoeMix
Brak nowych postów [MK3] Gaśnie zaraz po odpaleniu
majdanos Mechanika 4 25 Paź 2010, 00:45
majdanos


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.