Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:58 |
[MK6] dziwacta z przewodami paliwa |
Autor |
Wiadomość |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10 Lis 2011, 19:55 [MK6] dziwacta z przewodami paliwa
|
|
|
Witajcie ponownie.
Rano miałem niezłą komedię. Mianowicie wychodzę sobie rano do autka. Lekki mróz (-4). Jako że gdzieś układ paliwa powietrze łapie to myślę podpompuję ręczną pompką. I tak zrobiłem może 5 ścisków pompki i słyszę takie jakby ktoś w butelkę delikatnie dmuchał i jakby powietrze w bak szło przez pompkę. Ja taki zdziwiony- o co chodzi....Próbuję odpalić. Na pół sekundy zaskoczył i potem na pusto jakby paliwa nie podawał. Ja pod maskę z powrotem. Otóż pękł (!) plastikowy przewód paliwowy. Był w takiej jakieś otoczce siatkowej.
Nie dość że plastikowy, to jeszcze dziwnie zawinięty i..... i karbowany.... Ja bym powiedział, że przewód wygląda bardziej jak osłonka na wiązkę kabli niż na przewód paliwa.
W każdym razie miałem pod ręką gumowy przewód fi 8. Założyłem i póki co po krzyku.
Czy we wszystkich fiestach 1.4 tdci są takie porąbane przewody paliwowe?
Lepiej je zmienić na zwykłe gumowe? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 10 Lis 2011, 21:41
|
|
|
Jest to fabryczne rozwiazenie, po za tym radze wyeliminowac ci punkty gdze zapowietrza sie uklad paliwowy. |
_________________
|
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10 Lis 2011, 22:10
|
|
|
Już w sumie jest ok. Co prawda póki co przewód siedzi trochę prowizorycznie. Jutro przerobię tak żeby to nogi i ręce miało. Przez ten zgięto-pęknięty przewód powietrze szło na bank. Po jutrzejszej przeróbce sprawdzę czy jeszcze będzie widać pęcherze powietrza, ale myślę że już nie powinno ich być.
Tak przy okazji- te plastikowe przewody były nasadzane na końcówki na ciepło? bo wygląda jakby ten plastik nagrzali dobrze a potem wepchnęli i przy stygnięciu samo się skurczyło i uszczelniło. Aczkolwiek i tak będę musiał resztki tego przewodu zesrobać |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 10 Lis 2011, 23:32
|
|
|
Kazde punkty laczeniowe dla silnikow PSA czyli francuskich to sa zlacza typu "klick klick" tam jest zasada typu nowy oring + wcisk i dziala bez powietrza. ten sam silnik masz w citroenie |
_________________
|
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11 Lis 2011, 11:06
|
|
|
No nie wiem czy dla wszystkich... W 1.9 TD przewody były gumowe i wszędzie na łączeniach były zaciski. Teraz też tak będzie na tym kawałku
Tak swoją drogą- założyłem już dość dawno temat o "szarpaniu silnika". Po wymianie wczorajszej szarpie z 10 razy mniej. I już da się toczyć samochód przy 1300obr/min (przedtem przy takich obrotach samo najlepiej szarpało autem). Więc koło dwumasowe jeszcze nie jest w opłakanym stanie. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.