Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 21:02
[MK3] licznik z obrotkiem 1.8D.
Autor Wiadomość
fiesta92
[Usunięty]

Wysłany: 13 Lip 2010, 16:52   [MK3] licznik z obrotkiem 1.8D.

Witam, podłączyłem ostatnio licznik z fiesty mk3, który ma obrotomierz licznik działał jest nawet kontrolka na świece, przypominam, że jest to 1.8 diesel, i mam pytanie czy da się cos zrobić żeby obrotomierz działał? Pozdrawiam i czekam na odpowiedz.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lip 2010, 21:41   

Da się, trzeba podłączyć instalację obrotomierza pod alternator (jak nie ma odpowiedniego wyjścia to dorobić) a potem całość skalibrować,,, było już kiedyś na forum,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
fiesta92
[Usunięty]

Wysłany: 14 Lip 2010, 17:51   

Dziękuję bardzo, ale, że pod alternator to jeszcze nie słyszałem hehe.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Lip 2010, 18:25   

To skąd w dieslu chcesz sygnał wziąć? Normalnie zaczytuje się impulsy układu zapłonowego a tego w silnikach z D na końcu nie ma,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 14 Lip 2010, 18:56   

ja się podczepię... dużo roboty z kalibracją? jak to zrobić? dodam, że już szukałem na ten temat info i nie było dokładnie i jasno napisane co i jak...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Lip 2010, 19:36   

Kalibrujesz tak samo jak w benzyniaku, wartością oporu w obrotomierzu,,, trzeba tylko mieć wzorzec,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15 Lip 2010, 04:42   

Joe ja nic nie rozumiem z twojego opisu. Było wiele razy ale skomplikowane tak ze się odechciewa!
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Lip 2010, 05:38   

Obrotomierz kalibrujesz tak damo jak w silniku benzynowym, wartością opornika w urządzeniu (jest potencjometr, nieraz zakres regulacji wystarcza, nieraz nie i trzeba opornik wymienić) tak samo jak wtedy kiedy obrotek zawyża lub zaniża,,, żeby to zrobić dokładnie dobrze mieć prędkościomierz który powie jak szybko się kręci silnik "patrząc" na jego wał, czy inne element co się kręci, lub taki dokładany do koła co mu się końcówka obraca i wtedy mierzy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Albercik 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Lis 2011, 17:33   

kurde, też przyznam - pierwsze słyszę o obrotomierzu biorącym sygnał z alternatora... Do tej pory spotykałem tylko auta (mowa o klekotach), które sygnał brały z czujnika obrotów wału :P

A dlaczego odkopuję ten temat? Bo chciałem zapytać się odnośnie obrotomierza... W escorcie MK7 1.3 EFI nie miałem obrotka (wersja CL). Wsadziłem zegary z obrotkiem i wszystko pięknie działało. Z tego, co tu wyczytałem - w Fiestach nie ma tego kabla. We wszystkich? Czy np. to zależy od rynku czy coś? Bo mam Fiestę MK3 wersja 'C' i nie ma obrotomierza, ale auto pochodzi z Niemiec. Jaka jest szansa, że ten kabel u mnie będzie i nie trzeba będzie jakiejś paździerzy odstawiać?

Albo inaczej - który to powinien być kabel przy zegarach? to bym po prostu zobaczył czy tam jest, czy nie...
_________________
Pomóżcie w odbudowie ruiny :!:

 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 6 Lis 2011, 19:59   

Albercik napisał/a:
pierwsze słyszę o obrotomierzu biorącym sygnał z alternatora...


Większość escortów D/TD tak właśnie uzyskuje sygnał dla obrotomierza, fiesty D - z racji że to te same silniki co w escortach, mają to zrealizowane tak samo. Obrotomierz z tych aut nie jest zamienny z obrotomierzem z benzyniaka, i odwrotnie (nie bez przeróbek elektroniki).
W tych silnikach masz osobne wyprowadzenie z alternatora dla obrotomierza, w escorcie to jest kabelek koloru zielonego, ale niestety nie pamiętam który to pin w zegarach :(
Tylko w silnikach TD ENDURA-DE masz ten sygnał uzyskiwany z komputera, i tu obrotomierz jest zamienny z tym, który na przykład występuje z silnikami benzynowymi 1.6 16V.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Lis 2011, 22:41   

Albercik napisał/a:
Do tej pory spotykałem tylko auta (mowa o klekotach), które sygnał brały z czujnika obrotów wału
A co z silnikami które takiego czujnika nie mają :P tam się bierze z alterka,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.