Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Temperatura silnika 1.4 TDCi
Autor Wiadomość
yabol 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Basic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 6
Skąd: Tuszyn
Wysłany: 26 Paź 2011, 13:58   [MK6] Temperatura silnika 1.4 TDCi

Witam.

Od kiedy zaczely sie zimniejsze dnizauwazylem maly problem w aucie. Ciezko jest je zagrzac tak, zeby wskazowka wskazywala polowe wartosci pola NORM (mniemam, ze jest to wartosc, ktora oznacza, ze silnik jest juz odpowiednio zagrzany), a gdy zagrzeje ja juz do tej wartosci to wystarczy postawic ja na minute (nie zaleznie czy na wolnych czy zgaszonym silniku) i wskazowka spada na sam dol. Nastepnie znow sa duze problemy z dogrzamiem auta do odpowiedniej temp. Przewertowalem forum jednak nei znalazlem zadnej odpowiedzi na ten temat.

Z gory dziekuje za pomoc
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Paź 2011, 14:03   

yabol napisał/a:
wskazowka wskazywala polowe wartosci pola NORM (mniemam, ze jest to wartosc, ktora oznacza, ze silnik jest juz odpowiednio zagrzany)
Nie, silnik jest zagrzany jak wskazówka jest na polu NORM co oznacza NORMALNĄ temperaturę pracy,,, jak wskazówka jest na środku pola to po prostu łatwiej zagotować silnik niż jak jest na początku tego pola,,, bo jest dużo bliżej do "czerwonego"
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26 Paź 2011, 15:55   

moim zdaniem powinna być na środku pola, co oznacza optymalną temperaturę pracy ~90 st.C. Mam tak w mk3, mk4 i mk5 :)
Jak ciężko ją nagrzać to termostat do wymiany, przy okazji możesz zmienić płyn przed zimą
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Paź 2011, 16:30   

zwardek, i myślisz ze silnik wyposażony w termostat o bezwładności kilu stopni trzyma tak równo 90st? Skoro na środku jest 90 st, to ile jest na początku i na końcu?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26 Paź 2011, 21:22   

mk5 - środek 90-100 st.C (u mnie najczęściej ~95) , czerwone pole 125-130, a początku nie sprawdzałem
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
yabol 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Basic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 6
Skąd: Tuszyn
Wysłany: 27 Paź 2011, 09:44   

ale czy jest to normalne w tym silniku, ze po postawieniu go na minute lub dwie nawet na wlaczonym silniku wskaznik temp. od razu spada na sam dol?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Paź 2011, 09:51   

yabol, praktycznie jak w każdym dieslu,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
yabol 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Basic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 6
Skąd: Tuszyn
Wysłany: 27 Paź 2011, 11:45   

no skoro tak uwazasz to ok wierze, jednak u mojego ojca czy to w partnerze czy transicie nie ma takiego problemu :P . Tak wiec powiedzmy, ze z ta szybko spadajaca temp. rozwiazane. Ale teraz niech ktos powie mi czy jak tylko wskazowka zacznie mi wskazywac NORM to juz temperatura silnika jest wystarczajaca by mozna bylo przestac obawiac sie o turbine?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Paź 2011, 11:54   

Co ma temperatura płynu w silniku do temperatury turbiny na wydechu to nie wiem, ale w pracy mamy Mercedesy Vito2 i one mogą zimą pół godziny na wolnych klekotać i wskazówka temp nawet nie drgnie,,, a rozgrzane w czasie jazdy na postoju stygną (też na pracującym na wolnych silniku)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.