Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:58
[MK6] 1.4 TDCI kopci na czarno
Autor Wiadomość
mmcv 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 5
Skąd: Krakow
Wysłany: 14 Lip 2011, 17:14   [MK6] 1.4 TDCI kopci na czarno

Witam wszystkich,

Niedawno nabylem Fieste 1.4TDCI jako 2gi samochod .

Kopci na 1,2 i na 3 po dodaniu gazu , czasem nawet przy lekkim musnieciu.

Obstawiam EGR, Przepustnice, - czyli ogolnie dolot ale moze sie myle, czy ktos mial podobny objaw ? Generalnie auto jest dlubniete na 90 koni ale na serii tez kopcila wiec ... nie w programie szukam przyczyny... Wiadomo program= wiecej paliwa i potrzeba wiecej powietrza - turbo wstaje przy 1800 wiec juz cos zaczyna tam dmuchac tego powietrza ....

Panowie jakies rady , co szukac gdzie szukac ?

Przy okazji jaki jest patent na wyjmowanie EGRu i przepustnicy ? BO z tego co sie orientuje to sa umieszczone z tylu ...

pozdr i dzieki za odpowiedz
 
 
mmcv 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 5
Skąd: Krakow
Wysłany: 15 Lip 2011, 14:44   

Sie widze zaduzo nie dowiedzialem ;-)
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 15 Lip 2011, 14:51   

Mógł się zawór EGR zablokować, jeśli w tym silniku byś go całkowicie usunął nie wiem czy nie wypłynęło by to na pracę silnika, choć mogę się mylić.
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
piwko2006 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 25
Skąd: okolice OSW
Wysłany: 15 Lip 2011, 17:34   

Powiem tak. U mnie czyli w poliftowej 1.4 TDCi jest EGR elektroniczny, a więc z zaślepieniem problem. Nie wiem czy dobrze piszę, ale przed FL były chyba montowane podciśnieniowo sterowane zawory. Oznacz to że można go zaślepić bez najmniejszych problemów.
Jeśli zatkasz wlot w takim elektronicznym to silnik przejdzie w tryb awaryjny i klops.
U mnie razem z zaworem recyrkulacji jest chłodniczka spalin do której dochodzą przewody doprowadzające płyn chłodniczy w celu zmniejszenia temperatury spalin a zarazem podgrzania płynu.

Ogólnie rzecz biorąc moja Fiesta również bardzo kopciła. Zazwyczaj powyżej 3 tysięcy obrotów było za mną czarno. Na trasie zawsze raz puściła bąka i było ok, ale w mieście masakra- przy każdym "bucie" batory za mną.
Pomogła wymiana filtra powietrza- miał on być zmieniony razem z olejem ale znajomy zapomniał a ja nie miałem czasu sam oleju zmieniać.
Człowiek cały czas jeździł ze świadomością że filtr jest w porządku, a gdy go wyciągnąłem moje zdziwienie było bardzo duże.

Więc jeśli chcesz się dostać do owego EGR'a wyciągnij filtr powietrza i jego całą obudowę łącznie z przepływką i kawałkiem węża który doprowadza powietrze, a EGR będzie pod spodem.
Poniżej zdjęcia. Lewe kółko to przepustnica, górne to zbliżona lokalizacja EGR'a.
Jeśli nie masz przepustnicy to nie będą tam dochodziły żadne przewody, jak widzisz u mnie są.
 
 
mmcv 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 5
Skąd: Krakow
Wysłany: 16 Lip 2011, 17:46   

EGR zaslepilem , duzo to poprawilo teraz puszcza batorego tylko przy wcisenieciu gazu z nizszych obrotow - normlane turbo jeszcze nei dmucha pelnym cisnieniem a w aucie jest Intercooler co jeszcez troszke spowalnia przeplyw powietrza. Potem jest czysciutko ...
Setka ok 10s , wiec wmiare sie to zbiera.

Filtr powietrza podobno byl wymieniany ale to sie okaze przy nastepnej wymianie.

Dzieki wielkie za cenne wskazowki , zapomnialem napisac ze uporalem sie z problemem :)
 
 
piwko2006 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 25
Skąd: okolice OSW
Wysłany: 17 Lip 2011, 11:23   

Kolego, jeśli masz IC zamontowany to nawet nie mam co porównywać się z twoim 1.4 TDCi.
Jaki masz EGR? Podciśnieniowy?
Który rocznik Fiesty?
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 17 Lip 2011, 17:46   

mmcv napisał/a:
Filtr powietrza podobno byl wymieniany ale to sie okaze przy nastepnej wymianie.

nie umiesz podejść do auta i zobaczyć? trzeba do następnej wymiany czekać
 
 
mmcv 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 5
Skąd: Krakow
Wysłany: 29 Lip 2011, 23:45   

piwko2006 napisał/a:
Kolego, jeśli masz IC zamontowany to nawet nie mam co porównywać się z twoim 1.4 TDCi.
Jaki masz EGR? Podciśnieniowy?
Który rocznik Fiesty?


2003.
IC sprawia ze powietrze wolniej dociera do komory spalania stad lekkie przykapcanie zniskich i tyle.

Cytat:
nie umiesz podejść do auta i zobaczyć? trzeba do następnej wymiany czekać


:głowąwmur: :głowąwmur: , sprawdzalem filtr powietrza zle sie wyrazilem . Wyglada na wymieniony i tyle , bez jaj ... ale moj blad moglem napisac jasniej <8>
 
 
hekoGCS 


Model: Inne auto
Wersja: RS
Silnik: 2.3 16V
Imię: Grzegorz
Wiek: 57
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 55
Skąd: Kraków
Wysłany: 31 Lip 2011, 22:13   

..heh...tu Cię mam :-P ...w zeszłą sobotę czekałem na Ciebie, mieliśmy poprawkę chipsa robić co by dymka zmniejszyć...ale się nie zjawiłeś :fox:
..więc jaki finał, dymek po egr do wytrzymania...czy zdejmujemy trochę??? :)
_________________
Wypożycz FF RS :) http://gcscars.pl/
http://www.gcstuning.pl/

https://www.facebook.com/GCSTuning/
 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 1 Wrz 2011, 20:47   

90 koniczków.... do tego intercooler.... plus niska masa..... Ładnie ładnie... nie powiem.... 10 sek do 100? Wynik bardzo ładny. A ile przy tym pije? Poprzednio miałem Xantie 1.9 TD. Przestawiłem wastegate turbiny- efekt był taki: setka w 3,5sek lepiej niż było, spalanie spadło o 0,8 l/100km w trasie i ok 0,5 w mieście. 110 konne silniki VW nie miały szans. Ale Xantia to ważyła... Fiesta 300kg lżejsza :P fajnie fruwać musi;p
 
 
piwko2006 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 25
Skąd: okolice OSW
Wysłany: 8 Paź 2011, 12:37   

Nie chciałem zaczynać nowego tematu, dlatego też napisałem tutaj.
Wstawiłem na YT filmik jak kopci mój 1.4 TDCi. Czy myślicie że taki poziom dymienia jest normalny? Jeśli jest za duży to czy może pomóc czyszczenie EGR-a?
Chcę dodać że jeżdżę głównie po mieście.
Żadnych innych złych objawów nie ma tj. auto jest dynamiczne, pali nie więcej niż 6 litrów w mieście nawet z klimą; tylko to dymienie...
http://www.youtube.com/watch?v=fLKpiheWZuI
 
 
kadet1212 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Classic
Silnik: 1.4DuratorqTDCi/70KM
Imię: Sebastian
Wiek: 37
Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 7
Skąd: Milicz
Wysłany: 8 Paź 2011, 12:58   

moja wcale nie kopci na obrotach a mam taką sama.
 
 
mmcv 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 5
Skąd: Krakow
Wysłany: 20 Paź 2011, 15:30   

kadet1212 napisał/a:
moja wcale nie kopci na obrotach a mam taką sama.

:brawo: :brawo:
No to bardzo mnei to cieszy bo moja tez przestala kopcic. Winna byla przeplywka.
Ale takie posty w temacie to sobie daruj bo ani nic to nie wnosi ani nie pomaga ... :głowąwmur:

p.s. Grzesiek sorry, ze wtedy nie podjechalem ale final sprawy juz znasz;-) , tak wogole to mam jakies 2m opoznien z odpisywaniem na tym forum :rotfl: :rotfl:
 
 
hekoGCS 


Model: Inne auto
Wersja: RS
Silnik: 2.3 16V
Imię: Grzegorz
Wiek: 57
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 55
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Paź 2011, 17:14   

...toż przecież mówiłem ze musi banglać...mapy były idealne, i robiłem później jeszcze takie same, bezdymne (prawie :P )
_________________
Wypożycz FF RS :) http://gcscars.pl/
http://www.gcstuning.pl/

https://www.facebook.com/GCSTuning/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.