[Inny] Fusion 1.4 TDCi - brakujące elementy okablowania |
Autor |
Wiadomość |
Adrena
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 9 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Sie 2011, 16:46 [Inny] Fusion 1.4 TDCi - brakujące elementy okablowania
|
|
|
Witam.
Zakupiłem w/w model po delikatnym "dzwonie", jednak coś nie coś z niego skradziono.
Proszę o pomoc w znalezieniu wiązki kabli idących chyba od czujnika temperatury chłodnicy do...? Niestety kable są ucięte...
Na wiązce pozostała również druga wtyczka, może do sygnału dzwiękowego? Na razie się tylko domyślam.
Z góry dziękuję za pomoc. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Wrz 2011, 17:33, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Sie 2011, 16:48
|
|
|
Dobre, dobre,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25 Sie 2011, 17:02
|
|
|
Ręce opadają ...
Chłopie wysil się trochę i wrzuć chociaż fotki spod maski, żeby można było sie pokusić o stwierdzenie czego i gdzie brakuje.
Bo wróżek to raczej u nas nie ma, żeby z tak enigmatycznego postu cokolwiek wywnioskować. |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Adrena
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 9 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Sie 2011, 21:30
|
|
|
Dziękuję za obie odpowiedzi. Były bardzo pomocne.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
lakiernik175
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub.
|
Wysłany: 31 Sie 2011, 07:35
|
|
|
To co na zdjęciu to wtyczka od wentylatora i wtyczka od opornicy wentylatora pierwszego biegu.Zaraz koło nich powinna być wtyczka do czujnika biegu wstecznego przy skrzyni biegów.W fieście mk6(fusionie) nie ma osobnej wiązki do tych kabli.Jest jedna zespolona wiązka silnika.Tak wiec albo szukaj całej wiązki albo lutuj to co masz. |
_________________ Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem. |
|
|
|
|
Adrena
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 9 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Wrz 2011, 07:56
|
|
|
Dzięki @lakiernik175.
Będę szukał. Być może zmyliło mnie to, że w silnik wentylatora jest wpięta inna wtyczka, dlatego przypuszczałem, że na uciętych kablach powinien być wpięty sygnał dzwiękowy.
Czy w takim razie mogę prosić jeszcze o pomoc w identyfikacji kabli od sygnału dzwiękowego? Czy wtyczki od wentylatora i sygnału są takie same? Wyjaśniałoby kable wpięte w wentylator. |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Wrz 2011, 10:07
|
|
|
Adrena, Nie rób wstydu nygusiata PYRO Sprawdź chciarz kolory kabli na wtyczkach i na tych pociętych przewodach.
Mamy wróżyć z fusów czy ze szklanej kuli trzeci chyba dokładnie się wyraził
-daj choć lepsze foty to może coś więcej będzie wiadomo |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
lakiernik175
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub.
|
Wysłany: 1 Wrz 2011, 13:43
|
|
|
Nie wiem gdzie w Fusionie jest sygnał.W fiescie jest za lewą lampą i idzie do niego jeden kabel + i jest cieniutki.Mase - bierze przez metalowy uchwyt.
Wtyczki od wentylatora i opornicy sa takie same.Bodajże c zarna do wentylatora a siwa do opornicy |
_________________ Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem. |
|
|
|
|
Adrena
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 9 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Wrz 2011, 15:59
|
|
|
Dobra...
Nie jestem nygusem, bo podjąłem się złożenia "tego" w całość. (powiedziała PYRA do PYRY)
Nie mogę zrobić zdjęć gdy pracuje zawodowo.
Może inne przypuszczenie, chyba coraz bliżej prawdy...
Nadmiar płynu chłodniczego w moim aucie... do zbiorniczka wyrównawczego wraca z termostatu, a tu leży jakiś wężyk, który również pasuje do zbiorniczka wyrównawczego.
Może ktoś zamontował starą chłodnicę do nowego modelu?
Dlatego te obcięte kable (i ten wężyk, który chyba sobie w d.. wsadzę)ze starej chłodnicy, a nie z mojego samochodu?
Tym bardziej, że woda leje się po lewej stronie(u góry chłodnicy patrząc od przodu), gdzie powinna być zaślepka, albo powrót do zbiorniczka.
@lakiernik175
Czy we wszystkich chłodnicach jest ów element rezystancyjny pierwszego biegu wentylatora?
Zdjęcia...
Widoczny podłączony nadmiar płynu.
Zbędne kable i zbędny wężyk?
Do wiatraka jest podłączona czarna wtyczka z przewodem czarnym i biało-zielonym, tu widoczna na zamku maski, ciągle tkwiąca w okablowaniu samochodu. |
|
|
|
|
Adrena
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 9 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Wrz 2011, 20:27
|
|
|
Okey...
Układ wodny i elektryka chłodzenia sprawdzona...
Jest dokładnie tak... jak wyżej napisałem.
Zaślepiony nadmiar ze starej chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego, odpalony silnik i czekanie...:)
No i w odpowiednim momencie załączył się wentylator... Utrzymując temperaturę silnika na odpowiednim poziomie... Sukces..?
Tak...
Brak ubytków wody chłodzącej i utrzymywanie temperatury na odpowiednim poziomie.
Pozdrawiam...
PS. Chciałbym jeszcze raz podziękować koledze @lakiernik175, małe... ale sensowne podpowiedzi są złotem i zmieniają czasami błędny tok myślenia. |
|
|
|
|
lakiernik175
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub.
|
Wysłany: 3 Wrz 2011, 07:38
|
|
|
"Zaślepiony nadmiar ze starej chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego, odpalony silnik i czekanie...:) "
Co zaślepiłeś bo już się gubię?
Piszesz że zaślepiłeś nadmiar ze starej chłodnicy.Pisz o nowej.Bo jezeli zaślepiłeś w nowej nadmiar chłodnicy to znaczy ,że nie miałeś go gdzie podłączyć. W takim razie masz nie taki jak trzeba zbiorniczek wyrównawczy.Od silnika 1.3 benzyna jest taki sam tylko własnie bez małej rureczki na podłączenie powrotu jak w dieslu. |
_________________ Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem. |
Ostatnio zmieniony przez lakiernik175 3 Wrz 2011, 07:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
lakiernik175
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub.
|
Wysłany: 3 Wrz 2011, 07:52
|
|
|
Adrena napisał/a: |
Nadmiar płynu chłodniczego w moim aucie... do zbiorniczka wyrównawczego wraca z termostatu, a tu leży jakiś wężyk, który również pasuje do zbiorniczka wyrównawczego. |
Właśnie doczytałem.
W takim razie masz dokupioną chłodnice od fiesty 1.3. One nie miały rurki wychodzącej na przelew do zbiorniczka.
Przerobiłem ten temat nie raz i na pewno będzie działać.Już tak robiłem.Sprawdzone. |
_________________ Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem. |
|
|
|
|
Adrena
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 9 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Wrz 2011, 16:55
|
|
|
@lakiernik175
Właśnie o to chodzi, ze chłodnica zamontowana(pewnie z jakiegoś szrotu) miala odpływ do zbiorniczka wyrównawczego... A w moim samochodzie był już podpięty powrót do zbiorniczka z termostatu... Zaślepiłem "ów" powrót w chłodnicy...
Mam nadzieję, ze o tym samym pisaliśmy
Pozdrawiam i dzięki. |
|
|
|
|
lakiernik175
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub.
|
Wysłany: 7 Wrz 2011, 20:19
|
|
|
Nie o to chodzi.
Oryginalny zbiorniczek wyrównawczy od tdci ma grubszy odpływ od tyłu do pompy wodnej, drugi cienki odpływ właśnie do termostatu połączony twardym przewodem na obu końcach szybkozłączki i trzeci odpływ na chłodnice miękkim gumowym przewodem na zaciski. Zbiorniczek od od 1.3 benz jest taki sam oprócz trzeciego wyjścia.Zbiorniczek od 1.25 1.4 1.6 ma grube dolne odejście od przodu bo pompa wodna jest z przodu i drugie cienkie na szybkozłączkę do termostatu.
A z tego co piszesz nie masz trzeciego wyjścia ze zbiorniczka, więc albo ktoś wymienił zbiorniczek na taki od 1.3 albo to zmiana technologiczna producenta bo z tego co mi wiadomo to tdci do 2006 miały trzy wyjścia. |
_________________ Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem. |
|
|
|
|
Adrena
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 9 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 18:20
|
|
|
Dzięki za odpowiedź.
To Fusion+ z końca 2008r.
Zbiorniczek posiada gruby przewód z pompy i cieńki z termostatu.
Zmartwiłem się Twoją odpowiedzią, ale pociesza mnie fakt ze po osiągnięciu 90'C załączył się wentyl. zatem ...? Może wszystko ok? |
|
|
|
|
lakiernik175
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub.
|
Wysłany: 17 Paź 2011, 08:23
|
|
|
Mam teraz fusiona 2009 1.4 tdci i tak jak mówisz nie ma tej cienkiej rurki do chłodnicy(100% oryginał).A więc to jednak zmiana technologiczna forda. |
_________________ Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem. |
|
|
|
|
|