Zamknięty przez: Fordon 6 Sty 2012, 20:55 |
[MK3] Podniesienie mocy w 1.1 |
Autor |
Wiadomość |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Lip 2011, 14:17
|
|
|
Kiedyś miałem wielkie plany co do 1,1. Głowica, dolot, wydech, układ korbowy z kołem zamachowym, podwójny gaźnik etc. Gdzieś widziałem podobny projekt. Chłopak szczycił się portingiem, planem głowicy etc. i na dobrą sprawę nie zmieniło to nic poza hałasem, spalaniem, częstszą wymianą uszczelek i pierścieni i lekko lepszym dołem obrotów.
jedynie możesz powalczyć tutaj z soft turbo, co wyjdzie Ci niebotycznie drogo, da może 50% ale na serii zarżniesz silnik po paruset km. Kucizny do tego nie ma, zamienników sportowych również. Wszelkie przeróbki typu alu głowica na zamówienie zje Ci tyle kasy że starczyłoby na Lancera EVO. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
RiM
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 74 Skąd: K-ce
|
Wysłany: 26 Lip 2011, 17:14
|
|
|
ja mam takie pytanie żeby nie zakładać nowego tematu. Mam mk3 1.1 na gaźniku(55km) i czy przekładka na 1.3 na gaźniku też jest plug & play? Bo domyślam się że przy przekładce na 1.3 na wtrysku jest więcej roboty i wtedy juz lepiej większy silnik włożyć |
_________________ Fiesta MK6 1.4 80km
Sierra MK2 2.0 DOHC 120km |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 26 Lip 2011, 17:16
|
|
|
RiM napisał/a: | Mam mk3 1.1 na gaźniku(55km) i czy przekładka na 1.3 na gaźniku też jest plug & play |
Jasne że tak, roboty jeszcze mniej niż w przypadku silników na wtrysku |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 26 Lip 2011, 21:42
|
|
|
BuMeL napisał/a: | Gdzieś widziałem podobny projekt. Chłopak szczycił się portingiem, planem głowicy etc. i na dobrą sprawę nie zmieniło to nic poza hałasem, spalaniem, częstszą wymianą uszczelek i pierścieni i lekko lepszym dołem obrotów. |
Bo do d ......... zrobił i tyle. |
|
|
|
|
BunnyGirl
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Weronika
Dołączyła: 26 Lip 2011 Posty: 1 Skąd: Kalwaria Zebrz.
|
Wysłany: 27 Lip 2011, 08:40
|
|
|
Splanuj głowicę, załóż dobry dopływ powietrza do silnika i zamiast środkowego tłumika załóż przelotowy. kilka koników masz gwarantowanych |
_________________ Kawałek mego serduszka - Różowa Myszka |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 27 Lip 2011, 09:44
|
|
|
BunnyGirl napisał/a: | zamiast środkowego tłumika załóż przelotowy. |
Puszka srodkowa jest zazwyczaj przelotowa lub pol przelotowa, bo cala robote odwala koncowy. |
_________________
|
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 31 Lip 2011, 21:23
|
|
|
BunnyGirl napisał/a: | Splanuj głowicę, załóż dobry dopływ powietrza do silnika i zamiast środkowego tłumika załóż przelotowy. kilka koników masz gwarantowanych |
Jesteś gwarantem tej operacji? Chyba nie. |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 7 Sie 2011, 19:38
|
|
|
żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj:
ktoś ma jakiś pomysł na proste ograniczenie mocy zeteca w taki sposób abym w każdej chwili mógł z wnętrza przy pomocy jednego guzika przywrócić pełną moc? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 7 Sie 2011, 21:21
|
|
|
ECU master DET2, DET 3.
Sposob lopatologiczny czegla pod pedal gazu |
_________________
|
|
|
|
|
michal2463
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 5 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 27 Wrz 2011, 21:23
|
|
|
A co do 1.1 ja dodam jeszcze tyle. Jest to przestazaly slilnik z przed ponad 20lat, do ktrorego ktos na sile dodal mono wtrysk. Efekt tego jest taki, ze kazda modyfikacja dolotu lub wydechu wiarze sie z wzrosetm spalania nawet o 50%, spadkiem kultury pracy silnika i minimalnym wzrostem mocy, kilku razy probowalem cos zrobic ale zawsze efekt tych prac zmuszal mnie do przywrocenia oryginalnych czesci. Jedyna dobra rada to wymiana uszczelek uszczelniaczy itp i dobre paliwo. Efekt gwarantowany. |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 27 Wrz 2011, 22:02
|
|
|
michal2463 napisał/a: | A co do 1.1 ja dodam jeszcze tyle. Jest to przestazaly slilnik z przed ponad 20lat, do ktrorego ktos na sile dodal mono wtrysk. |
Troszkę optymistycznie to napisałeś. Silnik Kent powstał dokładnie w 1959 roku i użyty został w Fordzie Anglia Oczywiście po drodze była jeszcze seria Valencia, a HCS jest jego kolejną odmianą
Poza tym masz rację, lepiej utrzymać silnik w dobrej kondycji i nic z nim nie kombinować, bo nie do tego został stworzony. Ale to zostało już napisane w tym temacie 10 razy. |
_________________ była sobie RS`ka... |
Ostatnio zmieniony przez madek 27 Wrz 2011, 22:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 27 Wrz 2011, 22:04
|
|
|
michal2463 napisał/a: | do ktrorego ktos na sile dodal mono wtrysk. |
powiem więcej... potem ktoś zwiększył pojemność i dodał wielopunkt! |
|
|
|
|
|