Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk5, pompa wspomagania, wspomaganie kierownicy

[MK5] Problem ze wspomaganiem
Autor Wiadomość
bambaj
[Usunięty]

Wysłany: 10 Lip 2009, 22:40   [MK5] Problem ze wspomaganiem

Witam,
moj problem polega na tym, ze czasami po odpaleniu silnika nie działa mi wspomaganie kierownicy, zaczyna działać dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu metrów lub działa od razu ale dziwnie buczy i uspokaja sie rowniez po przejechaniu kilkudziesieciu metrow. Dzieje sie tak zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku, czasamy 2 razy pod rzad a czasami kilka dni jest ok i potem znowu szwankuje po odpaleniu silnika. Moja fiesta jest z 2000 roku silnik 1.8 diesel 75km. Czy może to oznaczac koniec pompy wspomagania? W mojej fiescie pompa wspomagania jest elektryczna a nie hydrauliczna i slyszalem ze nie da sie jej naprawic, uzywana jest bardzo ciezko dostac a nowa jest cholernie droga... i dodam ze mam płyn w zbiorniczku wspomagania
co moze byc przyczyna takiego zachowania sie wspomaganie w mojej fiescie? z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 14:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 11 Lip 2009, 10:18   

bambaj napisał/a:
W mojej fiescie pompa wspomagania jest elektryczna a nie hydrauliczna
jakieś kiepskie bajki...

możliwe że zdycha pompa - jeśli kierownicą kręci się ciężej niż kiedyś i przy skręcaniu słychać buczenie. i rzeczywiście się ich nie naprawia tylko regeneruje. Nie wiem jak do fiesty, ale do mondka z 2002r taka impreza kosztuje ok. 450pln...

po raz kolejny: auta ze wspomaganiem nie zostawia się na skręconych kołach - rozruchy pod obciążeniem mordują pompę!
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
bambaj
[Usunięty]

Wysłany: 11 Lip 2009, 21:33   

nie będę ukrywał, że nie znam sie za bardzo na samochodach ale dwóch mechaników i elektromechanik powiedzieli mi (fakt ze po ogólnych oględzinach) ze mam pompę elektryczna i jeśli przyczyna moich problemów ze wspomaganiem jest pompa to w grę wchodzi tylko wymiana... dlatego właśnie pytam na forum co może być ewentualna przyczyna moich problemów
ps. w 99% zostawiam auto na wyprostowanych kołach
 
 
lukas10007 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 18
Skąd: trojmiasto
Wysłany: 12 Lip 2009, 12:12   

mam ten sam problem, przyczyna to szczotki
 
 
bambaj
[Usunięty]

Wysłany: 12 Lip 2009, 16:09   

dzięki za odpowiedź ale czy możesz troszkę dokładniej? chodzi o szczotki jako element pompy czy część układu kierowniczego? sory za to pytanie ale jestem laikiem samochodowym :P nie orientujesz sie jaki może być ewentualny koszt naprawy albo wymiany tych szczotek?
 
 
lukas10007 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 18
Skąd: trojmiasto
Wysłany: 12 Lip 2009, 19:31   

jako elemęt pompy. nie oriętuje się ile kosztuje naprawa, sam szukam gdzie kupić przunajmniej szczotki ale nigdzie niema a nowej pompy nie opłaca się kupować bo kosztuje 1500zeta
_________________

 
 
bambaj
[Usunięty]

Wysłany: 12 Lip 2009, 22:47   

ok dzięki za pomoc
mam jeszcze pytanie do reszty bardziej obeznanych w tym temacie forumowiczów - może jednak jest możliwość oddanie elektrycznej pompy do jakiegoś warsztatu do regenaracji?

[ Dodano: Sro Lip 29, 2009 14:53 ]
miałeś rację, problemem były szczotki, elektryk do którego dałem silnik z pompy kupił komplet szczotek za 40 zł i wziął 10 zł za wymianę plus jakieś 15 zł za olej do wspomagania i teraz śmiga jak nówka :) wielkie dzięki za pomoc i temat do zamknięcia
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11 Sie 2010, 03:33   

Dopiszę się, bo choć temat stary, to komuś może kiedyś się przydać info :)

U mnie pompa padła "totalnie" - elektryk po jej rozebraniu stwierdził, że szczotek praktycznie nie ma, a do tego komutator jest w stanie agonalnym (przerw między poszczególnymi kawałkami metalu już nie było, więc wymiana samych szczotek nic by nie dała).
Jego werdykt - pompa nie do naprawienia. A przynajmniej nie u niego. Jako, że znalezienie używanej graniczy z cudem (a i tak się nie wie w jakim ona jest stanie...), a zamienników po prostu nie produkują, to kombinowałem. Znalazłem firmę zajmującą się regeneracją pomp elektrohydraulicznych (jedna z dwóch, jakie udało znaleźć mi się w kraju - sic! :/).

Że mam blisko, to podjechałem. Naprawili mi ją na miejscu w ciągu dwóch godzin (do wymiany cały wirnik + szczotki), a koszt takiej imprezy wyniósł mnie ok. połowy ceny nowej pompy. W serwisie chcieli ~1100zł (co ważne - trzeba oddać starą, inaczej dopłaca się 400zł kaucji). Na regenerowaną pompę dostałem rok gwarancji.

Mam nadzieję, że "Góra" nie uzna, że to reklamowanie - po prostu sam się namęczyłem przy szukaniu i sądzę, że warto się tą wiedzą podzielić :)

Strona tegoż zakładu:
http://tomag.com.pl
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
SebeG 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Sie 2010, 15:01   

Z tej dyskusji wnioskuję, że w mk5 wspomaganie jest hydrauliczno-elektryczne, skoro jest elektryka i zbiornik na olej? Tak z ciekawości zapytam, gdzie jest umieszczona pompa? Może takie wspomaganie lepiej przeszczepić do fiesty bez wspomagania, skoro pompa nie jest napędzana żadnym paskiem? Pytam teoretycznie, bo i tak jest to za droga impreza :D
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11 Sie 2010, 17:59   

SebeG napisał/a:
Z tej dyskusji wnioskuję, że w mk5 wspomaganie jest hydrauliczno-elektryczne, skoro jest elektryka i zbiornik na olej?
Tak. Należy jednak nadmienić, że to jest jedna całość - pompa ze zbiornikiem są skręcone ze sobą za pomocą śrub. Od elementu odchodzą przewody do elektryki i hydrauliki.

SebeG napisał/a:
Tak z ciekawości zapytam, gdzie jest umieszczona pompa?
Patrząc z góry, to między akumulatorem, a pasem przednim. Patrząc z przodu, to od wysokości halogenów do 1/3 wysokości akumulatora.

SebeG napisał/a:
Może takie wspomaganie lepiej przeszczepić do fiesty bez wspomagania, skoro pompa nie jest napędzana żadnym paskiem?

Zważywszy, że normalną pompę wspomagania ze zbiornikiem i całą resztą dostaniesz za 3-4 stówki, a tutaj za samą pompę musisz dać 2-3 razy tyle (plus inny krzyżak, kosztujący kilkaset złotych + kto wie co jeszcze), to jak dla mnie impreza jest zupełnie nieopłacalna. Dodatkowo jak "normalna" pompa padnie, to za 100-150zł kupisz drugą, a tu zostaje Ci w najlepszym wypadku regeneracja za ponad 500zł.

Poza tym, wg mojej wiedzy, to taka pompa występuje tylko w mk5, tylko w dieslach i jedynie w wersjach z klimą - i to nie "bo tak", a z powodu braku miejsca przy silniku - nie ma gdzie upchnąć jeszcze jednego koła pasowego, które miałoby być napędzane paskiem wielorowkowym. Gdyby się dało, to zapewne byłaby tam zwykła pompa - a to już wiele powinno tłumaczyć.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
skull 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 21
Skąd: z netu
Wysłany: 19 Wrz 2011, 08:13   

chociaż temat starszy, to też dodam coś od siebie - też już wymianiałem tą pompę.
Jest to pompa o napędzie elektrycznym (bezpiecznik w jej obowodzie to 60A !), niezależna od pasków rozrządu.
Jak zaczęła mi padać (czyli wyłączało się wpomaganie) to oddałem do "fachowego" serwisu - BOSCH - zabuliłem ok. 700 zyli za zestaw regeneracyjny i myślałem, że już mam problem z głowy. Myliłem się.
Po opuszczeniu serwisu, wpomaganie działało do pierwszego deszczu. Tak mi ch. zabezpieczyli kable, że jak się dostała woda z kałuży to poszło takie zwarcie, że "odspawało" jeden za kabli zasilających pompy. Co prawda, za drugą naprawę nie wzieli "z łaską" ani grosza, ale trwała 3 dni - bo nie mogli na początku ustalić przyczyny problemu. W końcu oddali, dodając na odchodne, że już ta pompa długo nie pociągnie - tu się nie mylili.
Po kilku miesiącach znów przestała działać, wtedy już wziąłem sprawy w swoje ręce (i teścia) wyjeliśmy sami pompę (tak jak pisałem na szczęscie to jest odseparowany układ) - i stwierdziliśmy że część hydrauliczna jest ok, problem jest w silniku elektrycznym na dole (a zasada jego działania jest prosta, albo działa albo nie).
Pojechaliśmy do "nieprofesjonalnego" elektryka z tym silnikiem, on go otworzył no i naszym oczom ukazało się wnętrze - widok jak po odpaleniu petardy.
Może jeszcze dałoby się coś tam wymienić (te szczotki itp), ale po tym zwarciu to już szanse były niewielkie.
Co prawda elektryk jeszcze ulepił co się dało, ale było mi już wiadomo, że muszę szukać jak najszybciej taki silnik bo ten już długo nie pociągnie.
Wytrzymał jeszcze pół roku, niestety do tego czasu nie udało mi się nic znaleźć zastępczego - te silniki to z francji, nawet w niektórych modelach peugeota, czy renulata są identyczne, niestety na naszym rynku niedostępne, czasem na allegro, ale w idiotycznych cenach (np. za sam silnik gość chciał 1000zł - gdzie cała nowa pompa to 1300). Skończyło się na tym, że kupiłem całą zregenerowaną za 600zł z oddaniem starej, zakładałem sam i działa do tej pory (minęły dwa lata).
Ech czego samemu nie zrobisz....
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 19 Wrz 2011, 08:35   

Cytat:
Ech czego samemu nie zrobisz....
...to nigdy nie będzie zrobione dobrze. to wiadomo nie od dziś. :|
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK5] Problem ze wspomaganiem i nagrzewaniem
ns8814 Mechanika 14 28 Lis 2010, 14:56
Puff
Brak nowych postów Problem ze wspomaganiem
Proti Mechanika ogólna 1 13 Cze 2019, 00:11
JoeMix
Brak nowych postów [MK3] Problem ze wspomaganiem
Cieknie
portier Mechanika ogólna 6 16 Gru 2009, 12:44
portier


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.