Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 20:19
[MK2] xr2 problem z mocą
Autor Wiadomość
Pyros 
King of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 303
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Lip 2011, 20:13   

Dobra Pany mam pytanie co do tego swojego gaźnika.
Po wymontowaniu ssania tak wygląda:

Czy te górne przepustnicę mają być tak uchylone cały czas?
Bo chyba z powrotem zamocuje to ssanie. Przed było okej lecz nie trzymał obrotów i trochę przerywał. Teraz trzyma obroty ale jest mega przelewany bo strzały w wydech są tak mocne,że boje się o tłumik końcowy ;-| Oczywiście słabo tez jedzie.
Ewentualnie która śruba odpowiada za skład mieszanki? Nie chcę kombinowac bo wcześniej chodził bajecznie ale jak nic nie pomoże to trzeba będzie ruszyć jednak.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Lip 2011, 20:42   

Nie ruszaj gaźnika bo rozregulujesz i potem do niczego nie dojdziesz,,, te górne przepustnice to właśnie ssanie, jak masz ręczne to teraz jest to w pozycji WYŁĄCZONE jak masz automatyczne a silnik jest zimny powinny być przymknięte, a tak jak na foto na gorącym silniku powinno być,,,

Sprawdź zawór wolnych obrotów - na włączonym zapłonie zdejmij wtyczkę czy cyka i sprawdź czy jest jakaś różnica na wolnych z podpiętym i odpiętym

Depnij w podłogę i zobacz czy w jednej gardzieli sika paliwo (silnik może być wyłączony 3-4 razy powinno trysnąć - nie zalej sobie świec)

Na pracującym popatrz w dziurę (poświeć sobie w latarką i nie strzel sobie w twarz) i zobacz jak rozpyla się paliwo,,, to zwykły gaźnik w każdej dziurze powinno być tak samo jak pamiętam.

Odłącz przewód z pompki paliwowej, weź podłącz strzykawkę i zobacz czy możesz wstrzyknąć w gaźnik paliwo jak silnik jest wyłączony.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pyros 
King of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 303
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Lip 2011, 22:27   

JoeMix napisał/a:
te górne przepustnice to właśnie ssanie, jak masz ręczne to teraz jest to w pozycji WYŁĄCZONE jak masz automatyczne a silnik jest zimny powinny być przymknięte, a tak jak na foto na gorącym silniku powinno być,,,

No ja miałem ssanie lecz cały ten moduł mam odłączony i teraz cały czas mam te klapki w pozycji otwartej. Czyli rozumiem,że teraz jest źle. Foto robione na zgaszonym silniku.
JoeMix napisał/a:
Depnij w podłogę i zobacz czy w jednej gardzieli sika paliwo (silnik może być wyłączony 3-4 razy powinno trysnąć - nie zalej sobie świec)

Nam wyłączonym zapłonie, ruszając przepustnicą w jednej gardzieli sika paliwo...tak przynajmniej mi się wydaje. To okej?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Lip 2011, 05:44   

Pyros napisał/a:
Czyli rozumiem,że teraz jest źle. Foto robione na zgaszonym silniku.
Nie jest źle, po prostu puki silnik zimny mogą być problemy na wolnych i w przejściu na wyższe,,,
Pyros napisał/a:
Nam wyłączonym zapłonie, ruszając przepustnicą w jednej gardzieli sika paliwo...tak przynajmniej mi się wydaje. To okej?
Tak to znaczy ze pompka przyśpieszacza działa, dajno trochę więcej fotek do koła, bo w książce mam kiepskie rysunki,,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
pawelxr2i 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 41
Skąd: Mierzów
Wysłany: 8 Lip 2011, 22:17   

czyli moj problem jest chyba tski sam jak u ciebie
_________________
zawsze najpierw sprawdzam jak hamuje
 
 
 
Pyros 
King of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 303
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Sie 2011, 21:43   

Ma ktoś schemat jak powinno być zamontowane to elektroniczne ssanie gaźnika?
Bo jednak odpalanie bez ssania to nie lada ;/
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Sie 2011, 06:10   

Elenktyczne ssanie powinno dostać 12V po włączeniu kluczyka i tyle,,, (jak pamiętam, czyli pod zaworek wolnych obrotów)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
chathouk 

Model: Ford Fiesta Mk2`83
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Adrian
Wiek: 33
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 25
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Wrz 2011, 22:47   

Witam, jestem nowym uzytkownikiem tego forum i swiezym nabywca fiesty mk2 z 83 roku.

Mam maly problem ktory jest zblizony do tego opisanego w tym poscie.

Mianowicie, w trakcie jazdy samochod nagle zaczal trzasc silnikiem na tyle ze czuc bylo to na galce zmiany biegow. Zatrzymalam sie na poboczu zeby zobaczyc co sie dzieje.

Wszystkie plyny ktore byc powinny sa w odpowiedniej ilosci, nigdzie nie cieknie. wszystko pod maska wyglada tak jak przed usterka. A silnik telepie sie wyraznie bo odczuc to idzie siedzac w samochodzie, ponad to po nacisnieciu gazu nie wchodzi normalnie w obroty...
Raczej pryka...
Oprocz tego mam wrazenie ze jakby cos szuralo jak samochod stoi na luzie, po wcisnieciu sprzegla ustaje ten dzwiek, mam nadzieje ze to tyklo tlumik gdzies lekko ociera pod wplywem wibracji ale nie wiem...

Zna ktos problem? co moze byc przyczyna?

A i nie przyspiesza tak jak przyspieszal wczesniej, raczej sie wlecze, zeby pojechac szybciej niz 50 czy 60, trzeba miec bardziej z gorki:/ a jeszcze dzisiaj bez problemu 90 jechalem. Fiesta mk2, rok 83, Silnik 1.1 50KM, skrzynia 5 biegow, ssanie manualne.

Czy przyczyna moze byc wszystko to co w tym poscie bylo opisane?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Wrz 2011, 08:04   

chathouk napisał/a:
Oprocz tego mam wrazenie ze jakby cos szuralo jak samochod stoi na luzie, po wcisnieciu sprzegla ustaje ten dzwiek
Wałek wejściowy w skrzyni biegów,,,

Masz możliwość podjechać na ulice Milionowa (Szkoła Mistrzostwa Sportowego) - gdzieś do 18 jestem uchwytny, tylko najpierw daj znać na forum co by się kontaktem wymienić.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
chathouk 

Model: Ford Fiesta Mk2`83
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Adrian
Wiek: 33
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 25
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Wrz 2011, 09:17   

o?!:/ a naprawa tego to bedzie cos kosztownego ? dzisiaj jade do mechanika mojego zaufanego, z reszta od jego ojca kupilem to auto wczoraj:P

podjechalbym chetnie ale auto zostawilem wczoraj na teofilowie a mieszkam na widzewie. z teofilowa mam blizej do mechanika dlatego samochod tam stoi, nie chcialem go meczyc kolejnymi kolometrami strone widzewa. konatakt jak najbardziej sie przyda i nawet jak auto bedzie juz sprawne, mam taka nadzieje, to z checia podjade.

I to ten walek caly tyle zamieszania robi? ze nawet samochod podczas dodawania gazu zamiast mruczec ma chrype i nie chce normalnie jechac??
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Wrz 2011, 10:03   

chathouk napisał/a:
a naprawa tego to bedzie cos kosztownego
Nie wiadomo co się stanęło,,, naprawa od paru złotych w górę jak to się mówi,,,
chathouk napisał/a:
I to ten wałek cały tyle zamieszania robi?
To bardzo zależy, jak słychać szum i milknie po naciśnięciu sprzęgła to na 99% ten właśnie wałek,,, w zależności od dzięków jakie wydaje jest to od "normalne" po "zaraz się skrzynia wysypie"
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
chathouk 

Model: Ford Fiesta Mk2`83
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Adrian
Wiek: 33
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 25
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Wrz 2011, 10:10   

aha, no slychac ten dzwiek po puszczeniu sprzegla jaby jakies kolo metalowe tarlo o inny metal, ale nie jest to dzwiek ciagly tylko okresowy, tak jakby to kolo bylo zdeformowane w postac lekkiego jajka i to wybrzuszenie by szurnelo w kazdym pelnym obrocie w tym samym miejscu. mam nadzieje ze mniej wiecej udalo mi sie to zobrazowac
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk1 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 0 23 Mar 2006, 20:20
Laskosz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 09:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.