Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: chlodnica, chlodzenie, chlodziwo

Przesunięty przez: trzeci
27 Sie 2011, 21:45
[MK3] Schemat układu chłodzenia - 1.3
Autor Wiadomość
Morphinus8 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 153
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Sie 2011, 20:41   [MK3] Schemat układu chłodzenia - 1.3

Witajcie.

Potrzebuję dokładnych informacji na temat obiegu w silniku 1,3.

Wyjaśnijcie mi łopatologicznie jak płynie chłodziwo (w którą stronę i przez co) po kolei.

Proszę o to, bo specem nie jestem.
Wiem gdzie jest pompa wody, ale nie wiem w którą stronę pompuje. Jak płynie płyn w chłodnicy, czyli przez który wąż wpływa, a gdzie wypływa itd.

Schemat taki jest co prawda w książce, ale tam nie ma nagrzewnicy i strzałek z kierunkiem przepływu.
_________________


Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Sie 2011, 21:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Nikuś 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 672
Skąd: Rz
Wysłany: 27 Sie 2011, 20:55   

Morphinus8, każdy układ chłodzenia działa tak samo :)



1. to pompa wody. Wymusza ona obieg płynu chłodzącego. Płyn ogrzewa się w silniku, jeśli nie jest dostatecznie ciepły to idzie na tzw. mały obieg, prosto do pompy. Tam ogrzewa się coraz bardziej aż to temperatury pracy, wtedy termostat nr 3 puszcza płyn na tzw. duży obieg, czyli na chłodnicę, gdzie płyn chłodzący oddaje ciepło. Przy wyższej temperaturze włącza się wentylator. I tak w kółko.

Zresztą:
http://pl.wikipedia.org/w...ika_spalinowego
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Sie 2011, 21:05   

Chodzi o konkretnie silnik 1,3 z mk3,,, a nie ogólną zasadę działania,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 27 Sie 2011, 21:07   

płyn płynie górnym przewodem do chłodnicy a dolnym do pompy (pompa zasysa płyn)

jest jeszcze nagrzewnica itp ale lepiej napisz co potrzebujesz dokładnie wiedzieć - łatwiej pomóc
 
 
Morphinus8 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 153
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Sie 2011, 21:32   

Więc tak.
Ostatnio po swapie z 1,1 na 1,3 wszystko było OK do czasy aż na dłuższym odcinku poleciałem 120km/h. Z przyczyny takiej, że odpiął się wentylator troszeczkę mi się zagrzał, ale jak tylko zauważyłem to się zatrzymałem i podpiąłem. Z działającym wentylatorem pojechałem dalej aż do momentu nagłego zagotowania się płynu i rozerwania węża pompa<<>>nagrzewnica (nie wiem w która stronę płynie). Od tego momentu są problemy z przegrzewaniem. Termostat wywaliłem i testowałem bez niego (otwierał się nie przy ok 90 st. a po podgrzaniu nad gazem przez 5 minut.) dalej to samo. Płynu ubywa tyle co wypchnie przez zabezpieczenie w korku. Oleju w płynie nie ma, a i nie przybywa oleju. Z rury nie leci para, ani nie chlapie wodą. Pompa prawdopodobnie jest sprawna bo nagrzewnica działa (muszę tak jeździć z włączonym grzaniem do pracy :sad: )

To chyba wszystko.

P.S.
Dzięki JoeMix, za zatrzymanie się i pomoc w naprawie. Sam bym się kilka godzin bawił.
_________________


 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 27 Sie 2011, 21:46   

z kolektora ssacego wychodzi plyn do nagrzewnicy, z nagrzewnicy wraca do dolnego węza chłodnicy
górny wąz w chłodnicy doprowadza gorącą wodę z silnika a dolnym pompa ssie schłodzoną wodę do bloku
uwalona pompa moze być albo uszczelka pierdyknęła
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Sie 2011, 22:42   

kuba87 napisał/a:
z kolektora ssacego wychodzi plyn do nagrzewnicy, z nagrzewnicy wraca do dolnego węza chłodnicy
Z tego co tam widziałem to wyjście z kolektora jest spięte trójnikiem z nagrzewnica i podpięte do pompy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 29 Sie 2011, 17:01   

nawet jakby ktoś zrobił pajęczyne z tych węży od nagrzewnicy to przecież silnik sie nie przegrzeje póki ma sprawny duży obieg(chłodnica)
więc albo uszczelka pod głowicą albo pompa nie pompuje płynu ( chłodnica sie grzeje? może być zatkana)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Gotowanie z Żółwiem czyli co w układzie chłodzenia piszczy
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 2 28 Gru 2004, 20:45
Żółwik Tuptuś
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.