Otwarty przez: szynszyl 21 Lip 2011, 17:46 |
[MK3] Bardzo słaby silnik i strzelanie z gaźnika |
Autor |
Wiadomość |
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27 Lip 2011, 17:26
|
|
|
Assur92 najpierw zrób to co napisał JoeMix. Będzie na świecy dobra iskra - będzie palić. Nie będzie iskry pomimo sprawnego przewodu WN i świecy - cewka |
|
|
|
|
Assur92
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Lip 2011, 18:21
|
|
|
JoeMix, Chodzi o to że te świece nawet nie mają tygodnia. Tak więc co tydzień zmiana świec? bez przesady. Trzeba znaleźć przyczynę czemu tak się dzieje.
Rebel To nic nie daje. Chyba muszę rozglądać się za cewką, tylko się załamę jak to nie będzie to i następne kilkadziesiąt złotych na marne i nie ma żadnej poprawy. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Lip 2011, 18:24
|
|
|
Kompresje na silniku sprawdzałeś? Ta świeca nie pracuje, jak by na niej była iskra to ile by tam się oleju do środka nie dostało to by to spalił i byś miała niebiesko za sobą,,, a świeca by była w sadzy uwalona, a nie w oleju,,, wkręć działającą świece i zamień cylinder w parze i zobacz co będzie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Assur92
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Lip 2011, 18:35
|
|
|
O kompresji pisałem, wystarczy zajrzeć na wcześniejszą stronę. Kable w parze czyli 1 z 4, tak? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Lip 2011, 18:47
|
|
|
Z tego co tam poczytałem to masz uwalony kabel WN i nie wiem czego oczekujesz,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Assur92
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Lip 2011, 19:01
|
|
|
Kabel podmieniony i cylinder dalej nie chodzi. O tym też pisałem. Więc świece i kable można wyeliminować. |
|
|
|
|
Assur92
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Lip 2011, 23:49
|
|
|
Dziś wymieniłem cewke, teraz jest iskra na wszystkich świeca. Kable też nowe wylądowały na silniku. Ale dalej nie pali na 4 cylinder. Pojechałem na analize spalin i wyszła lipa. W analizie jakis parametr jako norma jest 0,9, a ja mam 5,5. Więc jest za bogata dawka paliwa. Czy może być uszkodzony wtryskiwacz? |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30 Lip 2011, 11:01
|
|
|
Assur92 napisał/a: | Czy może być uszkodzony wtryskiwacz? |
Nie. Wtryskiwacz jest jeden. Mieszanka przechodzi przez gardziel, przepustnice i wpada do kolektora dolotowego gdzie jest zasysana do czterech cylindrów.
Wyczyściłeś dokładnie świece zanim wkręciłeś ją na 4 cyl? |
|
|
|
|
bigel
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 39 Dołączył: 18 Kwi 2010 Posty: 161 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 30 Lip 2011, 11:41
|
|
|
drjanusz napisał/a: | Assur92, Wymień filtr paliwa-patrząc od przodu autka to puszka po prawej stronie za akumulatorem to może też generować duże zużycie paliwa a autko słabowite . |
DrJanek wie co mówi,miałem to samo ostatnio,szarpała,muliła a po wymianie na nówke sztuka lata jak szalona:) |
_________________ Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
|
|
|
|
|
Assur92
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Lip 2011, 20:32
|
|
|
Rebel, wiem że jest 1 wtryskiwacz, wskazuje na to nawet nazwa Źle się wyraziłem. Czy wtryskiwacz mógł się uszkodzić i dozuje zbyt dużo paliwa? Norma jest ostro przesadzona więc trzeba znaleźć przyczynę takiego stanu. Tak, była wyczyszczona świeca, ale znów tak wygląda.
bigel, W poniedziałek postaram się wymienić wszystkie filtry i olej. Może też to coś pomoże. |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Lip 2011, 22:14
|
|
|
bigel, A w dziób chcesz |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 31 Lip 2011, 15:27
|
|
|
Assur92, jak Ci nie pali na cylinder to sonda głupoty wskazuje i czego Ty w normie oczekujesz? Spalania (żart) czy spalin (jeszcze większy żart)? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Assur92
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Sie 2011, 20:49
|
|
|
W sumie racja. Czy wtryskiwacz może być temu wszystkiemu winien że nie wiem, może jest skrzywiony i zalewa paliwem tamten cylinder? Tak mi mówił mechanik dziś, kiedyś tam wcześniej też ktoś powiedział że to może wtryskiwacz. |
|
|
|
|
Assur92
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Sie 2011, 00:23
|
|
|
No dobra, w sumie wymieniłem pół silnika, ale już chodzi dobrze. Zdaje mi się że pomimo dobrych wskazań sonda lambda była padnięta. Po wymianie całego gardziela (wtrysk, cpp, krokowiec, czujnik temp. powietrza) i wymianie sondy lambda jest już wszystko ok. Przy okazji zakupiłem licznik do fieścinki. Jak się kręciła do 3,5k obr to teraz się kręci do 7-7,5k. No i spalanie jest już rozsądne. A co do ciśnienia. Mechanik był do dupy i źle pomierzył mi ciśnienia. Mam 9,9,8,8, więc nie jest aż tak tragicznie. |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18 Sie 2011, 22:29
|
|
|
widzę, że rozwiązałeś problem - w takim wypadku jak pisałeś dobrze też sprawdzić przewód idący od serva hamulcowego do silnika (z tyłu) - jeśli wypadnie lub luźno siedzi auto nie pojedzie.
Odnośnie kompresji i wyglądu świec - szukaj powoli nowego silnika |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
Assur92
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Sie 2011, 21:58
|
|
|
Co do kompresji to wyszła jeszcze inna. Na profesjonalnym warsztacie (w końcu) zmierzyli ciśnienie i wyszło 11, 11, 11, 10, więc nie jest źle. Świece też już ładnie wyglądają
Więc chyba skończyłem moje podboje z silnikiem |
|
|
|
|
|