Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] 1.3 Endura - nie pali na 1 cylinder, kopci z odmy
Autor Wiadomość
virus_lx 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 42
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 13
Skąd: Siewerz
Wysłany: 17 Sie 2011, 10:22   [MK4] 1.3 Endura - nie pali na 1 cylinder, kopci z odmy

Witam.
Mam taki problem jak w temacie .
Fiesta 1997 1,3 endura-E nie pali na jeden cylinder i kopci z odmy i korka wlewy oleju.
po zdjęciu pokrywy zauważyłem że dym leci z dołu silnika, i tu moje pytanie co pada w tych silnikach pierścienie czy dziura w tłoku?
dodam że auto jest zagazowane (sekwencja, chyba stag)
Fieste kupiłem z taką usterką, poprzedni właściciel opisywał ze stało się to podczas jazdy i nie usłyszał żadnego dziwnego odgłosu tylko poczuł i zobaczył dym w kabinie (z nieszczelnej odmy) potem zauważył że auto stracio na mocy.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 17 Sie 2011, 11:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Sie 2011, 10:45   

dziure w tłoku chcesz diagnozować na forum? Chłopie wykręć świece lampka i patrzysz czy nie ma dziury w tłoku, sprawdź świece, przewody, może wtryskiwacz padł. generalnie rzecz biorąc najpierw zapłon, potem paliwo, potem trzeba będzie myśleć
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Sie 2011, 11:02   

virus_lx, zaczyna się od kontroli kompresji,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 17 Sie 2011, 11:22   

virus_lx napisał/a:
i tu moje pytanie co pada w tych silnikach pierścienie czy dziura w tłoku?

dziura w tłoku raczej jest w tym silniku mało awaryjna ale pierścienie już zdecydowanie częściej ulegają awariom
 
 
virus_lx 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 42
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 13
Skąd: Siewerz
Wysłany: 17 Sie 2011, 11:47   

Dziękuję za odpowiedzi.
Świeca na pierwszym cylindrze czarna zawalona nagarem (pozostałe w normie), świeciłem w cylinder ale nie widziałem żadnego uszkodzenia.
Usterka jest u dołu silnika nie pytam o przewody ani zapłon tylko co jest częstszą awarią w tym silniku, czy pierścienie czy tłok.
Dziwi mnie że to się stało tak nagle, wkońcu chyba wszystkie pierścienie na raz nie padły(zresztą tylko na jednym garze), więc obstawiałem bardziej dziure w tłoku.
Jutro zrzuce głowice to będzie jasne. Apropos głowicy to czy czekają mnie jakieś niespodzianki typu śruba odkręcana z kanału itp ?
ps. czy miał ktoś taki przypadek?
Zapytam tak na zapas czy ma ktoś z okolic śląska DOBRY silnik 1,3 endura-e w dobrej cenie ?
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 17 Sie 2011, 11:55   

sprawdź że kompresje...
 
 
virus_lx 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 42
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 13
Skąd: Siewerz
Wysłany: 17 Sie 2011, 11:57   

Jasne jak będe miał czym to zmierze ;]

Odpalałem ją z odkręconym deklem od zaworów i widać ewidentnie że dmucha dymem z dołu silnika, to nie jest malutki dymek tylko konkretna chmura.
Wiec pytanie brzmi czy czekaja mnie jakieś atrakcje przy odkręcaniu głowicy i miski olejowej.

Dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam
 
 
 
virus_lx 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 42
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 13
Skąd: Siewerz
Wysłany: 18 Sie 2011, 09:24   

wczoraj sprawdzalem kompresje :) po wykreceniu swiecy na odpalonym silniku na wolnych obrotach da sie utrzymac cisnienie palcem. tak samo po wykreceniu swiecy (tej z nagarem) silnik nie kopci. Wiec wszystko jasne, dzisiaj zrzucam glowice.
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Sie 2011, 09:56   

virus_lx napisał/a:
wczoraj sprawdzalem kompresje :) po wykreceniu swiecy na odpalonym silniku na wolnych obrotach da sie utrzymac cisnienie palcem. tak samo po wykreceniu swiecy (tej z nagarem) silnik nie kopci. Wiec wszystko jasne, dzisiaj zrzucam glowice.


rzeczywiście pomiar co do Pascala :rotfl: :hahaha:
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Sie 2011, 10:18   

virus_lx napisał/a:
Dziwi mnie że to się stało tak nagle,
Większość awarii dzieje się naglę, jak coś się dzieje "w czasie" to nie jest awaria tylko zaniedbanie,,,
virus_lx napisał/a:
wkońcu chyba wszystkie pierścienie na raz nie padły
Nie, wystarczy ze jeden,,,
virus_lx napisał/a:
Jutro zrzuce głowice to będzie jasne
Jeśli to faktycznie będzie pierścień,, to co będzie jasne, jak tłok siedzi w bloku?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
virus_lx 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 42
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 13
Skąd: Siewerz
Wysłany: 18 Sie 2011, 15:16   

jasne bedzie ze zobacze co jest, czy dziura czy nie czy rysy na gladzi cylindra
bedzie decyzja czy mam szukac drugiego silnika czy tlok lub czy zamawiac pierscienie.
Ps. biore sie za robote bo czasu malo.
pozdrawiam
 
 
 
virus_lx 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 42
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 13
Skąd: Siewerz
Wysłany: 19 Sie 2011, 07:37   

witam. glowica sciagnieta
na tloku widac dwa chyba stare ukruszenia ok 1.5x5mm i jedno swierze 1x6 na gladzi cylindra delikatne ryski moze troche glebsze niz po szlifie.
dzisiaj wyciagne tlok i zobacze jak to wyglada nizej
takie pytanie jak mam mise alu to sa jakies sruby pomiedzy silnikiem a skrzynia??
ps. kto moze sprzedac mi (w rozsadnej cenie) tlok
 
 
 
virus_lx 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 42
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 13
Skąd: Siewerz
Wysłany: 23 Sie 2011, 11:10   

Do Stunt_man
Witam.
Pisałeś że masz jakieś tłoki do fiesty 1,3 endura z 97r.
Chyba jednak zdecyduje się wskrzesić ten silnik, więc jak możesz to zerknij czy masz taki tłok i ile chciałbyś za niego.

Średnica tłoka 73,6
sworzeń chyba fi18
średnica cylindra 74
może być większa średnica bo chyba będzie szlif (okazało się że kumpel ma wuja co ma warsztat i może mi to szlifnąć po pieniądzach)

http://imageshack.us/phot.../855/tlokq.jpg/
reszte wymiarów podeśle Ci po 16.00

daj cynk czy udało się go wynaleść i ile chcesz za niego(ps. masz na nim jakieś pierścienie?)
Ps. pisz na virus_lx@o2.pl

Przepraszam że w temacie ale nei wiem dlaczego PW zapisują się jako do wysłanie i nie wychodzą :(
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.