[MK3] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku XR2i 1.6 8V |
Autor |
Wiadomość |
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 9 Cze 2008, 22:42
|
|
|
k_myk napisał/a: | Ładny wydech Aż przykro patrzeć na moją korozję... |
Po prostu wymieniony w zeszłym tygodniu razem z sondą
k_myk napisał/a: | Lambda to chyba jedyne przewody, które dochodzą do układu wydechowego, prawda? |
Prawda. My mamy po jednej sondzie, ale w nowszych silnikach z OBD są 2 sondy (przed i za katem). |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Przemekbalagan
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: RST
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Paź 2008 Posty: 62 Skąd: OPALENICA
|
Wysłany: 13 Paź 2008, 21:35
|
|
|
Macie problem panowie to nie wina rozrusznika tylko silnika, rozrusznik ma ciężko kręcić i stąd taki objaw , przerabiałem to i rozpracowałem to , jest to dość poważny objaw ! |
_________________ Przemekbalagan |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Paź 2008, 23:05
|
|
|
To może nam rozjaśnisz ten problem, chcesz powiedzieć że to silnik się ciężko kręci ? |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
genov [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Paź 2008, 23:17
|
|
|
glowica do remontu i to jest przyczyna nie krecenia we wszystkich fiestach i escortach 1,6 efi |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Paź 2008, 23:19
|
|
|
Panowie jaśniej jesli można. Co szklanki zaciasne w tej głowicy czy coś z wałkiem ?
genov ostatnio twoja diagnoza padła na kabel stacyjka - rozrusznik. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
genov [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Paź 2008, 23:45
|
|
|
i wiesz czemu tak jest? ze dodatkowe masy? mocniejsze rozruszniki? nowe akumulatory dodatkowe masy wszystko po to zeby rozrusznk mial lepszego kopa. zrob prosty test jak cium cium silnik weź klucz 19 i pokrec walem? poźniej powtorz czynnosc na zimnym, zobaczysz co jest grane, przerabialem to w moich 2 cvh i u kolegi jak sciagalem dekiel od zaworow i wyjelem ze 2 popychacze, obojetnie z ktorego cylinda to krecil, taki sam test mozna zrobic jak sie wykreci swiece wykrec ze 2 a silnik zakreci normalnie |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Paź 2008, 23:50
|
|
|
Sorry, nadal nie rozumiem co ma być niby nie tak w tej głowicy. A to że jak wyciągniesz dwie świece czy dwa popychacze to jasna sprawa spada kompresja więc łatwiej zakręcić wałem. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
genov [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Paź 2008, 00:05
|
|
|
no wlasnie i pod wplywem ciepla ''cos'' puchnie i rozrusznik niema sily zakrecic. A wszystkie zabiegi pod nazwa kable akumulatory itd wzmacnaja tylko rozrusznik i na chwile problem ustepuje |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Paź 2008, 00:20
|
|
|
W/g mnie dziwna teoria (choć nie wykluczam) Co mogę powiedzieć o moim silniku - igiełka, po remoncie (poprzedni właściciel) całkiem nie dawno wymieniłem szklanki bo coś mi zawór klepał (ale chyba w mojej głowie ), ma moc, nie pali oleju. A że czasami nie chce zakręcić jak ciepły to mu wybaczam, w końcu ma 17 lat. Co zauważyłem ostatnio problem jakby znikł może dlatego, że chłodniej na dworze.
Więc na pewno nic nie zamierzam z tym robić. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Paź 2008, 01:54
|
|
|
ciekawa ta teoria ze szklankami troche się uśmiałem , jak wyjmiesz szklanki to jest mu jeszcze ciężej obrócić bo dwa cylindry na raz maja suw sprężania bo nie otwiera sie zawór.
Kosmiczna teoria . Prędzej bym dal wiarę puchnących tłoków , ale to świeżo po remoncie . |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Paź 2008, 13:39
|
|
|
To czekamy jeszcze aż szanowny Przemekbalagan nas oświeci, bo on już podobno to rozpracował |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
ic3ek
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 61 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Lut 2011, 18:46
|
|
|
A ja troche koledzy odgrzeje kotleta.
Problem lezy w samym rozruszniku, jesli wszystkie połaczenia kabli sa sprawne.
Sa dwa rodzaje rozruszników, sa 1,8kW oraz 0,8-1 kW " nie zbluzgajcie mnie za jednostki ale chyba tak to bylo"
Z rozrusznikiem 1kW juz mi rece opadały było wszystko regenerowane w nim a i tak auto jak pożadnie sie zagrzało to nie dało rady odpalic.
Po dorwaniu boscha 1,8kW problem jak reka odjoł, może byc upał, silnik na maxa zagrzany, a on kreci jak głupi
Postaram sie wrzucic później zdjecia porównawcze, ale 1,8kW jest o wiele wiekszy, a w srodku ma dodatkowe uzwojenia pradowe na obudowie "tak na obudowie nie na stojanie"
Pzdr. |
_________________ Było 1.3 ,a jest jak narazie 1.6 CVH 104 KM. Pocinający do przodu. |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 24 Lut 2011, 18:56
|
|
|
najlepiej i tak byłoby zaadoptować coś z przekładnią planetarną. wtedy nawet aku 34 Ah zakręci. tylko nie wiem z czego |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 24 Lut 2011, 19:05
|
|
|
szynszyl napisał/a: | tylko nie wiem z czego | z diesla |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
ic3ek
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 61 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Lut 2011, 19:39
|
|
|
No niewiem czy bedzie pasował ???
Niby tak, bo obudowy skrzyni sie nie róznią, pytanie czy koło zamachowe w dieslu jest takie same jak w 1,6.
Jesli tak to bendiks bedzie pasował , a jak nie to trzeba bedzie zmieniac jeszcze bendix. |
_________________ Było 1.3 ,a jest jak narazie 1.6 CVH 104 KM. Pocinający do przodu. |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Sie 2011, 12:05
|
|
|
OkeJ rozwiazał juz ktos ten problem ? mam to samo po tej akcji z kołkiem. Naprawiłem głowice i zaczał sie własnie ten problem wymieniłem rozrusznik i nadal kaszana podejrzewam ze panewki go trzymaja przy wyszej temp. czy sie mylę ? |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
Marek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 21 Sie 2011, 12:22
|
|
|
Załóz sprawny rozrusznik albo wymien w obecnym tulejki bo na nich sie blokuje i nie ma sily przerzucic. |
_________________
|
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Sie 2011, 07:23
|
|
|
Marek napisał/a: | Załóz sprawny rozrusznik albo wymien w obecnym tulejki bo na nich sie blokuje i nie ma sily przerzucic. |
i by sie cisnienie oleju zapalalo na rozgrzanym silniku ? |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
Marek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 22 Sie 2011, 17:49
|
|
|
Mafios napisał/a: | Marek napisał/a: | Załóz sprawny rozrusznik albo wymien w obecnym tulejki bo na nich sie blokuje i nie ma sily przerzucic. |
i by sie cisnienie oleju zapalalo na rozgrzanym silniku ? |
O tym nie pisałeś wcześniej
Przyczyn może być dużo, zaczynając od pompy oleju, przez panewki aż do głowicy, ogółem cały układ smarowania do sprawdzenia. Rozrusznik bez problemu obraca świeżo poskładanym silnikiem, gdzie nigdzie nie ma filmu olejowego. Poza tym odczułbyś duży spadek mocy jakby silnik tak blokowało że rozrusznik nie ma siły nim obrócić. |
_________________
|
|
|
|
|
|