Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, odpalanie, xr2i

[MK3] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku XR2i 1.6 8V
Autor Wiadomość
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 9 Cze 2008, 22:42   

k_myk napisał/a:
Ładny wydech :D Aż przykro patrzeć na moją korozję...

Po prostu wymieniony w zeszłym tygodniu razem z sondą :hihihi:
k_myk napisał/a:
Lambda to chyba jedyne przewody, które dochodzą do układu wydechowego, prawda?

Prawda. My mamy po jednej sondzie, ale w nowszych silnikach z OBD są 2 sondy (przed i za katem).
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Przemekbalagan 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: RST
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 62
Skąd: OPALENICA
Wysłany: 13 Paź 2008, 21:35   

Macie problem panowie to nie wina rozrusznika tylko silnika, rozrusznik ma ciężko kręcić i stąd taki objaw , przerabiałem to i rozpracowałem to , jest to dość poważny objaw !
_________________
Przemekbalagan
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Paź 2008, 23:05   

To może nam rozjaśnisz ten problem, chcesz powiedzieć że to silnik się ciężko kręci ?
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
genov
[Usunięty]

Wysłany: 13 Paź 2008, 23:17   

glowica do remontu :) i to jest przyczyna nie krecenia we wszystkich fiestach i escortach 1,6 efi
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Paź 2008, 23:19   

Panowie jaśniej jesli można. Co szklanki zaciasne w tej głowicy czy coś z wałkiem ?
genov ostatnio twoja diagnoza padła na kabel stacyjka - rozrusznik.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
genov
[Usunięty]

Wysłany: 13 Paź 2008, 23:45   

i wiesz czemu tak jest? ze dodatkowe masy? mocniejsze rozruszniki? nowe akumulatory dodatkowe masy wszystko po to zeby rozrusznk mial lepszego kopa. zrob prosty test jak cium cium silnik weź klucz 19 i pokrec walem? poźniej powtorz czynnosc na zimnym, zobaczysz co jest grane, przerabialem to w moich 2 cvh i u kolegi :) jak sciagalem dekiel od zaworow i wyjelem ze 2 popychacze, obojetnie z ktorego cylinda to krecil, taki sam test mozna zrobic jak sie wykreci swiece wykrec ze 2 a silnik zakreci normalnie
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Paź 2008, 23:50   

Sorry, nadal nie rozumiem co ma być niby nie tak w tej głowicy. A to że jak wyciągniesz dwie świece czy dwa popychacze to jasna sprawa spada kompresja więc łatwiej zakręcić wałem.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
genov
[Usunięty]

Wysłany: 14 Paź 2008, 00:05   

no wlasnie i pod wplywem ciepla ''cos'' puchnie i rozrusznik niema sily zakrecic. A wszystkie zabiegi pod nazwa kable akumulatory itd wzmacnaja tylko rozrusznik i na chwile problem ustepuje
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Paź 2008, 00:20   

W/g mnie dziwna teoria (choć nie wykluczam) Co mogę powiedzieć o moim silniku - igiełka, po remoncie (poprzedni właściciel) całkiem nie dawno wymieniłem szklanki bo coś mi zawór klepał (ale chyba w mojej głowie :hihihi: ), ma moc, nie pali oleju. A że czasami nie chce zakręcić jak ciepły to mu wybaczam, w końcu ma 17 lat. Co zauważyłem ostatnio problem jakby znikł może dlatego, że chłodniej na dworze.
Więc na pewno nic nie zamierzam z tym robić.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Paź 2008, 01:54   

ciekawa ta teoria ze szklankami :) troche się uśmiałem , jak wyjmiesz szklanki to jest mu jeszcze ciężej obrócić bo dwa cylindry na raz maja suw sprężania bo nie otwiera sie zawór.
Kosmiczna teoria . Prędzej bym dal wiarę puchnących tłoków , ale to świeżo po remoncie .
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Paź 2008, 13:39   

To czekamy jeszcze aż szanowny Przemekbalagan nas oświeci, bo on już podobno to rozpracował :V:
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
ic3ek 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Lut 2011, 18:46   

A ja troche koledzy odgrzeje kotleta.

Problem lezy w samym rozruszniku, jesli wszystkie połaczenia kabli sa sprawne.

Sa dwa rodzaje rozruszników, sa 1,8kW oraz 0,8-1 kW " nie zbluzgajcie mnie za jednostki ale chyba tak to bylo"

Z rozrusznikiem 1kW juz mi rece opadały było wszystko regenerowane w nim a i tak auto jak pożadnie sie zagrzało to nie dało rady odpalic.

Po dorwaniu boscha 1,8kW problem jak reka odjoł, może byc upał, silnik na maxa zagrzany, a on kreci jak głupi :)

Postaram sie wrzucic później zdjecia porównawcze, ale 1,8kW jest o wiele wiekszy, a w srodku ma dodatkowe uzwojenia pradowe na obudowie "tak na obudowie nie na stojanie"

Pzdr.
_________________
Było 1.3 ,a jest jak narazie 1.6 CVH 104 KM. Pocinający do przodu.
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 24 Lut 2011, 18:56   

najlepiej i tak byłoby zaadoptować coś z przekładnią planetarną. wtedy nawet aku 34 Ah zakręci. tylko nie wiem z czego
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 24 Lut 2011, 19:05   

szynszyl napisał/a:
tylko nie wiem z czego
z diesla
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
ic3ek 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Lut 2011, 19:39   

No niewiem czy bedzie pasował ???

Niby tak, bo obudowy skrzyni sie nie róznią, pytanie czy koło zamachowe w dieslu jest takie same jak w 1,6.

Jesli tak to bendiks bedzie pasował , a jak nie to trzeba bedzie zmieniac jeszcze bendix.
_________________
Było 1.3 ,a jest jak narazie 1.6 CVH 104 KM. Pocinający do przodu.
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Sie 2011, 12:05   

OkeJ rozwiazał juz ktos ten problem ? mam to samo po tej akcji z kołkiem. Naprawiłem głowice i zaczał sie własnie ten problem wymieniłem rozrusznik i nadal kaszana podejrzewam ze panewki go trzymaja przy wyszej temp. czy sie mylę ?
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21 Sie 2011, 12:22   

Załóz sprawny rozrusznik albo wymien w obecnym tulejki bo na nich sie blokuje i nie ma sily przerzucic.
_________________
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Sie 2011, 07:23   

Marek napisał/a:
Załóz sprawny rozrusznik albo wymien w obecnym tulejki bo na nich sie blokuje i nie ma sily przerzucic.

;/ i by sie cisnienie oleju zapalalo na rozgrzanym silniku ? :fox:
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 22 Sie 2011, 17:49   

Mafios napisał/a:
Marek napisał/a:
Załóz sprawny rozrusznik albo wymien w obecnym tulejki bo na nich sie blokuje i nie ma sily przerzucic.

;/ i by sie cisnienie oleju zapalalo na rozgrzanym silniku ? :fox:



O tym nie pisałeś wcześniej ;)
Przyczyn może być dużo, zaczynając od pompy oleju, przez panewki aż do głowicy, ogółem cały układ smarowania do sprawdzenia. Rozrusznik bez problemu obraca świeżo poskładanym silnikiem, gdzie nigdzie nie ma filmu olejowego. Poza tym odczułbyś duży spadek mocy jakby silnik tak blokowało że rozrusznik nie ma siły nim obrócić.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.