|
[MK4] Wysokie obroty na luzie i po puszczeniu sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
wrobelek
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Wojciech
Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17 Sie 2011, 23:52 [MK4] Wysokie obroty na luzie i po puszczeniu sprzęgła
|
|
|
Jestem zupełnie nowy, węc na wstepie witam wszystkich.
Od 2 dni przeszukuję forum, i zdaje sobie sprawę, że jest wiele wątków opisujących problemy z obrotami, jednak nic wystarczająco podobnego.
auto:
Data produkcji: 03.07.2000
Model pojazdu: Fiesta 1996-2002
Typ nadwozia: 3-Drzw.Sedan
Wersja: Base
Silnik: HCS 1.3 EFI(60PS)
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - B5/IB5
Napęd: LHD FWD
problem:
po odpaleniu, obroty pulsują, brzmi to jakbym gwałtownie mocno naciskał gaz, co ok 1-2 sek, Zaznaczyć trzeba, że obroty rosną gwałtownie, do wysokiego poziomu (nie powiem do ilu, brak obrotomierza..), Przy tym często strzela (przy wzroście obrotów), to wszystko dzieje sie na biegu jałowym i wciśniętym sprzęgle.
Po puszczeniu sprzędła, obroty rosną jeszcze mocniej, i nie opadają. Rosną do niebywałego poziomu (nigdy nie słyszałem, żeby fiesta takie dźwieki wydawała).
Do tego, przy tak wysokich obrotach, przestał działać hamulec (trzeba naprawdę mocno go wciskać)
kiedy problem powstał:
Problem pojawił się kilka dni temu, podjezdzając do skrzyżowania, fiesta nagle mocno strzeliła (myślałem, że mi rosadziło wydech), po tym od razu miała b wysokie obroty i problemy opisane wyzej (chociaz nawet nie zgasla).
dotychczasowe naprawy:
Problemy z samochodem zaczeły sie 2-3 miesięce temu, Fakt, że problemy inne i juz rozwiązane, więc o nich może nie będę sie rozpisywał, ale od tamtej pory zdążyłem
- wymieć alternator
- wyregulowac zawory
- wymienić pompę paliwa.
te rzeczy zrobiłem jeszcze przed usterką, i na nowych częściach zdążyłem przejechać ~170km...
jeszcze wcześniej (kwiecień) wymieniłem:
- olej w silniku
- filtr paliwa
- filtr powietrza
jedynym dość podobnym wątkiem był: [MK3] Max obroty po zapaleniu, brak wspomagania hamulców
http://www.fiestaklubpols...ed2d114159cbae0
jednak sprawdziłem połączenie kolektora i serwa i wszystko wygląda ok, przewód mocno siedzi w obydwu końcach i nie widac na nim żadnych usterek.
będę zobowiązany podpiwiedziami co może byc uszkodzone, i czy będę w stanie w stanie na miejscu to naprawić. Auto zdechło przy centrum handlowym, i czeka na parkingu ...
Pozdrawiam.
Wojciech. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Sie 2011, 22:01, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Sie 2011, 00:31
|
|
|
wrobelek napisał/a: | jeszcze wcześniej (kwiecień) wymieniłem:
- olej w silniku
- filtr paliwa
- filtr powietrza
|
Ty a filtr OLEJU to pies???
Co do czytania innych to mało się przykładasz "ptaszyno"
Cytat: | jednak sprawdziłem połączenie kolektora i serwa i wszystko wygląda ok, przewód mocno siedzi w obydwu końcach i nie widac na nim żadnych usterek. |
Poczyść te przewody(WSZYSTKIE bez wyjątku)
To na początek |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
wrobelek
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Wojciech
Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18 Sie 2011, 01:00
|
|
|
drjanusz napisał/a: |
Co do czytania innych to mało się przykładasz "ptaszyno" ;-(
|
Jednak się przyłożyłem ...
Nie widziałem nigdzie wzmianki o bardzo wysokich obrotach, tez o nie ustających wysokich obrotach (90% opisanych problemów z obrotami po kilku(nastu) minutach ustepowała)
z tego co rozumiem po objawach, to pewnie mam gdzieś dopływ niechcianego powietrza, jednak wszystkie widoczne mi przewody sa mocno osadzone, i nie widać w nich zadnych wad.
Jak juz napisałem cały problem nastąpił po bardzo mocnym "strzale", więc się spodziewałem jakiejś części pękniętej, lub rozłączonego przewodu, a nic takiego nie widze ...
Chętnie dalszych sugestii wyslucham, samochód mam oddalony kilka(naście) kilometrów, więc jak już do niego pojade, chce sprobować wszystkiego, żeby przywrócić go do życia. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Sie 2011, 07:12
|
|
|
Niestety, jeśli hamulec stracił sprawność i trzeba mocno deptać to padło servo (mało prawdopodobne) albo orurowanie i tamtędy ciągnie powietrze dlatego tak wyje,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Sie 2011, 07:15
|
|
|
Na pracującym silnik odłącz przewód podciśnienia z serva,,, jak nie zgaśnie i jednocześnie nie będzie tam mocnego ssania (uważaj by Ci czegoś nie wciągnął silnik) to zdecydowanie gdzieś jest nieszczelność,,, potem odłącz przewód tez przy silniku i zatkaj tą dziurę choćby palcem na chwilę,,, (test będzie miał sens jak silnik będzie pracował) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
virus_lx
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 42 Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 13 Skąd: Siewerz
|
Wysłany: 18 Sie 2011, 09:18
|
|
|
witam.
Jak zdrowo szczelilo to sprawdz kolektor , pewnie pekl(oiile jest plastikowy) i tak jak koledzy pisza sprawdz serwo |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|