Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hamulce, obroty

[MK4] Wysokie obroty na luzie i po puszczeniu sprzęgła
Autor Wiadomość
wrobelek 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Wojciech
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2
Skąd: Białystok
Wysłany: 17 Sie 2011, 23:52   [MK4] Wysokie obroty na luzie i po puszczeniu sprzęgła

Jestem zupełnie nowy, węc na wstepie witam wszystkich.

Od 2 dni przeszukuję forum, i zdaje sobie sprawę, że jest wiele wątków opisujących problemy z obrotami, jednak nic wystarczająco podobnego.

auto:
Data produkcji: 03.07.2000
Model pojazdu: Fiesta 1996-2002
Typ nadwozia: 3-Drzw.Sedan
Wersja: Base
Silnik: HCS 1.3 EFI(60PS)
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - B5/IB5
Napęd: LHD FWD

problem:
po odpaleniu, obroty pulsują, brzmi to jakbym gwałtownie mocno naciskał gaz, co ok 1-2 sek, Zaznaczyć trzeba, że obroty rosną gwałtownie, do wysokiego poziomu (nie powiem do ilu, brak obrotomierza..), Przy tym często strzela (przy wzroście obrotów), to wszystko dzieje sie na biegu jałowym i wciśniętym sprzęgle.

Po puszczeniu sprzędła, obroty rosną jeszcze mocniej, i nie opadają. Rosną do niebywałego poziomu (nigdy nie słyszałem, żeby fiesta takie dźwieki wydawała).

Do tego, przy tak wysokich obrotach, przestał działać hamulec (trzeba naprawdę mocno go wciskać)

kiedy problem powstał:
Problem pojawił się kilka dni temu, podjezdzając do skrzyżowania, fiesta nagle mocno strzeliła (myślałem, że mi rosadziło wydech), po tym od razu miała b wysokie obroty i problemy opisane wyzej (chociaz nawet nie zgasla).

dotychczasowe naprawy:
Problemy z samochodem zaczeły sie 2-3 miesięce temu, Fakt, że problemy inne i juz rozwiązane, więc o nich może nie będę sie rozpisywał, ale od tamtej pory zdążyłem
- wymieć alternator
- wyregulowac zawory
- wymienić pompę paliwa.
te rzeczy zrobiłem jeszcze przed usterką, i na nowych częściach zdążyłem przejechać ~170km...

jeszcze wcześniej (kwiecień) wymieniłem:
- olej w silniku
- filtr paliwa
- filtr powietrza

jedynym dość podobnym wątkiem był: [MK3] Max obroty po zapaleniu, brak wspomagania hamulców
http://www.fiestaklubpols...ed2d114159cbae0

jednak sprawdziłem połączenie kolektora i serwa i wszystko wygląda ok, przewód mocno siedzi w obydwu końcach i nie widac na nim żadnych usterek.

będę zobowiązany podpiwiedziami co może byc uszkodzone, i czy będę w stanie w stanie na miejscu to naprawić. Auto zdechło przy centrum handlowym, i czeka na parkingu ...


Pozdrawiam.
Wojciech.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Sie 2011, 22:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Sie 2011, 00:31   

wrobelek napisał/a:
jeszcze wcześniej (kwiecień) wymieniłem:
- olej w silniku
- filtr paliwa
- filtr powietrza

Ty a filtr OLEJU to pies??? :fox:
Co do czytania innych to mało się przykładasz "ptaszyno" ;-(
Cytat:
jednak sprawdziłem połączenie kolektora i serwa i wszystko wygląda ok, przewód mocno siedzi w obydwu końcach i nie widac na nim żadnych usterek.

Poczyść te przewody(WSZYSTKIE bez wyjątku)
To na początek nunu
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
wrobelek 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Wojciech
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2
Skąd: Białystok
Wysłany: 18 Sie 2011, 01:00   

drjanusz napisał/a:

Co do czytania innych to mało się przykładasz "ptaszyno" ;-(


Jednak się przyłożyłem ...

Nie widziałem nigdzie wzmianki o bardzo wysokich obrotach, tez o nie ustających wysokich obrotach (90% opisanych problemów z obrotami po kilku(nastu) minutach ustepowała)

z tego co rozumiem po objawach, to pewnie mam gdzieś dopływ niechcianego powietrza, jednak wszystkie widoczne mi przewody sa mocno osadzone, i nie widać w nich zadnych wad.

Jak juz napisałem cały problem nastąpił po bardzo mocnym "strzale", więc się spodziewałem jakiejś części pękniętej, lub rozłączonego przewodu, a nic takiego nie widze ...


Chętnie dalszych sugestii wyslucham, samochód mam oddalony kilka(naście) kilometrów, więc jak już do niego pojade, chce sprobować wszystkiego, żeby przywrócić go do życia.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Sie 2011, 07:12   

Niestety, jeśli hamulec stracił sprawność i trzeba mocno deptać to padło servo (mało prawdopodobne) albo orurowanie i tamtędy ciągnie powietrze dlatego tak wyje,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Sie 2011, 07:15   

Na pracującym silnik odłącz przewód podciśnienia z serva,,, jak nie zgaśnie i jednocześnie nie będzie tam mocnego ssania (uważaj by Ci czegoś nie wciągnął silnik) to zdecydowanie gdzieś jest nieszczelność,,, potem odłącz przewód tez przy silniku i zatkaj tą dziurę choćby palcem na chwilę,,, (test będzie miał sens jak silnik będzie pracował)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
virus_lx 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 42
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 13
Skąd: Siewerz
Wysłany: 18 Sie 2011, 09:18   

witam.
Jak zdrowo szczelilo to sprawdz kolektor , pewnie pekl(oiile jest plastikowy) i tak jak koledzy pisza sprawdz serwo
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Wysokie obroty po wciśnięciu sprzęgła
Gość Mechanika 52 11 Lip 2012, 15:47
DewREW
Brak nowych postów Wysokie obroty na wciśniętym sprzęgle/luzie
Dawid9910 Elektryka silnika 7 17 Kwi 2019, 16:56
damianisko5


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.