Zamknięty przez: jackrzec 21 Lip 2011, 21:56 |
[MK4] Hamulce tył |
Autor |
Wiadomość |
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 18:04
|
|
|
Wiesz o co chodzi, a się czepiasz... To chyba oczywiste, że tam nie ma śruby tylko gwintowany czop na który wchodzi nakrętka i ona właśnie z założenia jest jednorazowa. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
LukaszM803
Model: Inne auto
Wersja: Futura
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 35 Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 38 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 20 Maj 2010, 21:42
|
|
|
Moge sie podpiac? Dziekuje wymienilem u siebie szczeki, cylinderki i cala reszte. Bebny spoko zero rantu kantu itd. Problemem jest brak recznego, wcale nie lapie. Linka spoko( na starych okladzinach lepiej trzymal niz teraz ) Uklad odpowietrzony lecz recznego brak :( nozny lapie beben blokuje. Samoregulatory ok zabki byly lapaly w porzadku. Widac ze szczeki ciezko sie rozchodza nie wiem czemu :/ |
_________________ Była Fiesta jest Escort zostaje w rodzinie Forda |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 21 Maj 2010, 06:53
|
|
|
Naciągnij linkę. I Spróbuj wcisnąć te kołki kontrolne przy bębnach - w książce jest napisane że suma luzu z obu kół nie powinna przekraczać 2 mm. Z doświadczenia wiem, że nawet jak jest 6 mm to też jest OK. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
JJDigison
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Fun
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Jarosław
Wiek: 32 Dołączył: 21 Gru 2010 Posty: 19 Skąd: Namysłów
|
Wysłany: 21 Sty 2011, 21:33
|
|
|
sorki jestem swierzy wybaczcie nie rozumie. wymieniłem okładziny na starych reczne był zyleta na nowych nic linka podciagnieta do konca samo regulatory prwaie tez nozny na tył działa zaje....e a recznego nie ma samor napinacz nowy drugi doprowadzony do stanu nowosci. i nie wiem co jest. Pomorzecie cos. jutro rozbieram jeszcze raz wszystko na czesci pierwsze i zaczynam od nowa x razy z kolei i nigdy recznego nie ma czasami jak stoje i pomoge hamulcem noznym to cos tam trzyma albe bardzo bardzo delikatnie... nie wiem juz wszystkie pomysły mi siue skonczyly
Cytat: | matura za pasem. zero ortografii, interpunkcji, stylu. nawet zero wstydu
szynszyl |
|
_________________ 1.1 i 50km => 1.3 55km => 1.4 71km => 1.6??
|
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 21 Sty 2011, 21:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 16:43
|
|
|
JJDigison, http://www.fiestaklubpols...%EAczny&start=0
Rusz du**e i poszukaj i poczytaj bo Twoje lenistwo nie zna granic
szynszyl Ty bezlitosny gnębicielu |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 19 Lip 2011, 13:09
|
|
|
chciałem dokonać demontazu bębna i wykrecilem z tylu 4 śruby. niestety bęben dalej nie schodzi, rusza sie ale nie zejdzie, nie iwem czy mam po nim walic młotkiem? ostatecznie zniechęciłem się, biorac pod uwage ze na wieczor musze miec auto do jazdy, chcę więc przykrecić te śruby z powrotem, moje pytanie jest takie czy musze ustawić bęben do takiej pozycji w jakiej wykrecałem śruby czy to nie ma znaczenia i losowo po prostu je włożyc tak żeby złapały gwint i dokrecic ?
druga rzecz.. jeżeli bede chciał WYMIENIĆ bęben i inne elementy to czy metoda 4 śrub się nadaje? bo zakładając że zejdzie ta piasta z bębnem, to bęben wciąż jest przykrećony od piasty, nie? więc żeby go odkrecić należy odkrecic te śrube spod dekielka i dopiero wtedy bęben odejdzie, przy okazji rozsypując łożyska? da się wymienić bęben bez ingerencji łożyska? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Lip 2011, 13:31
|
|
|
Nie możesz zdjąć bębna bo podstawa czopu zahacza Ci o szczeki, nie przykręcisz tego ponownie w dowolnej pozycji bo te śruby nie są rozstawione ani na kwadracie ani na prostokącie, tylko na czworoboku więc jednocześnie wszystkie w dziurę wejdą tylko w jednej pozycji. Jak chcesz wymienić bęben na kompletny to metoda ta jest dobra, bo nowy bęben będzie miał łożyska i nowy czop skręcone razem, jak kupisz tani sam bęben to trzeba to rozebrać (dokupić do bębna łożyska zapewne) i złożyć samemu. Fiesta z tyłu nie ma piasty (znaczy ma wbudowaną w bęben) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 19 Lip 2011, 13:52
|
|
|
wiec jak go zdjac żeby ta podstawa nie zahaczala?
a mógłbyś zasugerować mi jakaś aukcja typ tego bębna z łożyskami o którym mowisz? bo ja to przymierzałem się do tego: http://moto.allegro.pl/be...1680217129.html |
|
|
|
|
arecki
Człowiek Whisky
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 19 Lip 2011, 13:58
|
|
|
bębna z łożyskiem nie kupisz, to dwie oddzielne rzeczy
poza tym jak nie masz o tym pojęcia to łatwo łozysko rozwalić |
_________________
Była Fiesta jest Focus |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 19 Lip 2011, 14:03
|
|
|
no wiec jakas sprzecznosc... to ma sens sciaganie tego od tylu jezeli kupie beben z lozyskiem, którego nie kupie? tutaj znalazłem beben z łożyskiem ale wychodzi to dosc sporo jak za sztuke.. http://moto.allegro.pl/lu...1692665632.html
prosze mi po prostu powiedziec, czy wymieniajac beben moge to zrobic od tylu czy musze sciagac to od przodu, liczac się tez z wymiana łozysk... |
Ostatnio zmieniony przez DewREW 19 Lip 2011, 14:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Lip 2011, 14:04
|
|
|
arecki napisał/a: | bębna z łożyskiem nie kupisz, to dwie oddzielne rzeczy | Nie ma? Jak zwykle,,, bo to ford, do innych aut są komplety dostępne,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
arecki
Człowiek Whisky
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 19 Lip 2011, 14:06
|
|
|
jak kupowałem oddzielnie jedną i drugą rzecz |
_________________
Była Fiesta jest Focus |
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 19 Lip 2011, 14:13
|
|
|
Bębny już przetoczone że chcesz na nowe? Jak nic nie toczone to ja bym do przetoczenia oddał, wtedy ani łożysk nowych jeśli masz swoje dobre nie będziesz musiał dawać ani nic.
Sam bęben najłatwiej ściągnąć poprzez odkręcenie tej dużej nakrętki, nie chce zejść to musisz go młotkiem oklepować i ewentualnie lekko podważać po każdej stronie to zejdzie. |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 19 Lip 2011, 14:21
|
|
|
nie wiem nawet w jakim stnaie sa te bebny ponieważ nie chce zejsc...
po porstu chcialbym rozwiać jedna watpliwosc:
czy jedynym sposobem na WYMIANE bebna jest odkrecenie śrub pod deklem? bo czytajac forum natrafilem na stwierdzenia ze jest to mozliwe poprzed wykrecenie 4 srub piasty. |
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 19 Lip 2011, 14:24
|
|
|
Ja zawsze ściągałem tak jak pisałem, śrube od łożyska, jak nie chciały zejść to podważać lekko + młotek aż wkońcu zeszły, nie bój się klepać po nim |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 19 Lip 2011, 14:33
|
|
|
slyszalem ze chcac sciagac beben i wykrecajac te srube od łożyska musze pozrywac jakies zabezpieczenia. czym je ewentualnie potem zastapic?
a kwestia samoregulatorow ? bo widze ze nei ma ich w komplecie ze szczekami, trzeba dokupic same, a ich koszt tez nie jest maly jak za taki element. czy samoregulatory i sprezyny tez sie wymienia czy moga zostac stare?
poza tym co należy wymienić pod kątem hamulca awaryjnego? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Lip 2011, 14:44
|
|
|
DewREW napisał/a: | czy jedynym sposobem na WYMIANE bebna jest odkrecenie śrub pod deklem? | To Ci pisałem - jak kupisz komplet (ponoć nie ma) to wymieniasz całe, jak kupisz tylko bęben to musisz rozkręcać i przekładać,,, DewREW napisał/a: | musze pozrywac jakies zabezpieczenia. czym je ewentualnie potem zastapic? | Nowymi,,, dekielek zabezpieczający kupisz w sklepie za parę złotych,,, DewREW napisał/a: | a kwestia samoregulatorow ? | Jak chcesz zdjac bęben to muszisz je wyzerowac, aby szczeki się zesżły, z tyłu na tarczy jest taka długa guma, wyciągasz, i pod nią jest dzwignia, która trzeba podważyć śrubokrętem,,, DewREW napisał/a: | bo widze ze nei ma ich w komplecie ze szczekami, trzeba dokupic same, a ich koszt tez nie jest maly jak za taki element. czy samoregulatory i sprezyny tez sie wymienia czy moga zostac stare? | W dobrych kompletach jest wszystko co trzeba,,, jak coś jest pordzewiałe i się kruszy to trzeba wymienić, jak jest w dobrym stanie to pojeździ jeszcze,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
jery13
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 62 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 108 Skąd: Jawor / Legnica
|
Wysłany: 21 Lip 2011, 11:29
|
|
|
DewREW napisał/a: | chciałem dokonać demontazu bębna i wykrecilem z tylu 4 śruby. niestety bęben dalej nie schodz |
Poluzuj linkę hamulca ręcznego . |
_________________ Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4 |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 21 Lip 2011, 21:56
|
|
|
Ile razy można o tym samym pisać?! Koniec tego dobrego. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
|