Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 4 Maj 2006, 14:45 |
Swap mk3 silnik od Mondeo 1.8 16v dohc |
Autor |
Wiadomość |
GeralTzRusA [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Kwi 2005, 20:08 Swap mk3 silnik od Mondeo 1.8 16v dohc
|
|
|
Pomocy.... Panowie... mam na oku silnik od Mondeo z 97 roku.... i chcialbym go wetknac do mojej Xr2i.... zamiast 1.6 . . . niech ktos cos powie na ten temat ?? jakie przerobki itp ? cokolwiek....bede bardzo dzwieczny czekam.... PILNE !!! bo jak co to wsiadam i jade po motor.... |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 20 Cze 2006, 21:25, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 9 Kwi 2005, 20:17
|
|
|
Najważniejsze to kolektor ssący i wylotowy mogą nie pasować - z resztą nie powinno byc problemu pod warunkiem ze bedziesz mieć całą wiązke elektryczą ze skrzynką bezpieczników dedykowaną do fiesty 1,8 16V XR2i (ta od mondka za cholere nie pasi). |
_________________
|
|
|
|
|
GeralTzRusA [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Kwi 2005, 20:29
|
|
|
kolektor ssacy i wylotowy sa na silniku.... jest wiazka elektryczna bez komp. i bez alternatora i rozrushnika.... reshta jest.......silnik ma niby zatarta panewke na 4 cylindrze ale z tym to sobie mysle ze poradze... tym bardziej jak motor na wierzchu.... cena jest chyba dobra bo 500 zl.... motor z 97 roku .... |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 9 Kwi 2005, 20:32
|
|
|
Kolektory od mondka moga nie pasić bo komora w modku jest wieeeeeeeeeeeeeeelka a w fieście mała, pozatym silnik bez kompa można se wsadzić w dupe. A skąd pewnośc ze silnik ma zatartą tylko i wyłącznie 4 panewkę - był rozbierany?? |
_________________
|
|
|
|
|
GeralTzRusA [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Kwi 2005, 20:36
|
|
|
no niby byl rozbierany.... koles niby ma warshtat .... no wlasnie nie ma kompa :( shit... ja w sumie jezdze do holandii wiec komp to nie problem.... rozrushnik i alternator... co mowish ? a jak pojade do ze znajomym mechanikiem i pewnie go rozbiore.... no ale cena kushaca nie ? heh kto wie czy nie za bardzo.... |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 9 Kwi 2005, 20:39
|
|
|
Wypadałoby żeby rozrusznik i altek też był od 1,8 16V - chodzi o mocowania (nie wiem czy będą pasić od 1,6 8V)... |
_________________
|
|
|
|
|
GeralTzRusA [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Kwi 2005, 20:44
|
|
|
hmmm tak przegladam... i wizde ze one maja po 115 KM ? jak to sie ma do roznicy w mojej xr2i ? 1.6 ? odczuje troche ? czy nie bardzo.... wydawalo mi sie ze maja 130 KM a nie 115.... co do kolektorow to musialbym miec od 1.8 16v ale tego co siedzi w Xr2i najlepiej nie ? |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 9 Kwi 2005, 20:53
|
|
|
Powiem ci tak - seryjne 103 a 115 to jest róznica 12KM - ale jak wiadomo 16V ma zdecydowanie większy moment obrotowy od 8V czyli na tym sprawnym silniku 1,8 16V (115KM) w sprincie do 100km/h może uda urwać ci się te 1-1,5 sekundy. Lepsza powinna być elastczność i ciąg silnika na wyższych biegach od 3 biegu w górę.... |
_________________
|
|
|
|
|
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Kwi 2005, 22:25
|
|
|
To ja dodam tez cos od siebie z wlasnego doswiadczenia z taka przekladka...
1) alternator musi byc od 16V bo kolo pasowe jest inne i nie da sie przelozyc z 1.6 (dodatkow wiazka i komp + przeplywomierz, Map semsor i kilka innych taili jak zaworek z recyrkulacji naprzyklad...)
2)Skrzynia podedzie ale dwa pierwsze biegi beda troche krutkie...
3) Kolektor z mondziaka moze zostac ( z pozioma przepustnica) w niemczech widzialem taki silnik w Fiescie bez przerubek.
4) Bardzo wazna sprawa to PODUSZKI mocujace !!! One sa prawie nie do dostania ... Dynamike juz szuka ich 2 miesiac ... proponuje najpier je dostac nim zaczniesz wogule wkladac kase w silnik
5) Panewka to jedna sprawa ... a centrowanie walu to druga rzecz ktora moze byc konieczna ... jak facet ma warsztat i nie chce sie w to bawic to znaczy ze musi byc deobrze przytarty motor...
6) 1.8 16V (115) i 1.6 8V to 2 calkowicie rozne silniki (kultura pracy, charakterystyka momentu itd...) obecnie mam taka 115 w Escorcie i jestem zadowolony chodz nie jak kilka razy startowalem do siostrzanej Xr1.6 to roznica byla miedzy nami mala ...
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 9 Kwi 2005, 22:27
|
|
|
No tak Michałku - ale nie ma co porównywać cięzkiego Escorta 115KM do lekkiej Fiesty 103KM. A po drugie Dynamike może takie poduszki dostać w ASO :-D |
_________________
|
|
|
|
|
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Kwi 2005, 22:30
|
|
|
Łokmen napisał/a: | No tak Michałku - ale nie ma co porównywać cięzkiego Escorta 115KM do lekkiej Fiesty 103KM. A po drugie Dynamike może takie poduszki dostać w ASO :-D |
Nie przesadzaj Pawel Escort tylko 1150 kg ... Poduszki sa w ASO ale kosztuja kolo 950 zl :///
Zapomnialem jeszcze dodac do poprzedniego postu ze z chlodnica i wezami bedzie problem ... chlodnica nietypowa a weze nie do dostania ... i trudne do dorobienia :///
Pozdro |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 9 Kwi 2005, 22:32
|
|
|
No stary Fiesta XR2i 1,6 8V - masa własna 950 kg - czyli różnica 200kg na niekorzyść eśka . Fakt zapomiałem o chłodnicy . |
_________________
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.