Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
4 Maj 2006, 14:45
Swap mk3 silnik od Mondeo 1.8 16v dohc
Autor Wiadomość
GeralTzRusA
[Usunięty]

Wysłany: 9 Kwi 2005, 20:08   Swap mk3 silnik od Mondeo 1.8 16v dohc

Pomocy.... Panowie... mam na oku silnik od Mondeo z 97 roku.... i chcialbym go wetknac do mojej Xr2i.... zamiast 1.6 . . . niech ktos cos powie na ten temat ?? jakie przerobki itp ? cokolwiek....bede bardzo dzwieczny :P czekam.... PILNE !!! bo jak co to wsiadam i jade po motor....
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 20 Cze 2006, 21:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 9 Kwi 2005, 20:17   

Najważniejsze to kolektor ssący i wylotowy mogą nie pasować - z resztą nie powinno byc problemu pod warunkiem ze bedziesz mieć całą wiązke elektryczą ze skrzynką bezpieczników dedykowaną do fiesty 1,8 16V XR2i (ta od mondka za cholere nie pasi).
_________________
 
 
 
GeralTzRusA
[Usunięty]

Wysłany: 9 Kwi 2005, 20:29   

kolektor ssacy i wylotowy sa na silniku.... jest wiazka elektryczna bez komp. i bez alternatora i rozrushnika.... reshta jest.......silnik ma niby zatarta panewke na 4 cylindrze ale z tym to sobie mysle ze poradze... tym bardziej jak motor na wierzchu.... cena jest chyba dobra bo 500 zl.... motor z 97 roku ....
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 9 Kwi 2005, 20:32   

Kolektory od mondka moga nie pasić bo komora w modku jest wieeeeeeeeeeeeeeelka a w fieście mała, pozatym silnik bez kompa można se wsadzić w dupe. A skąd pewnośc ze silnik ma zatartą tylko i wyłącznie 4 panewkę - był rozbierany??
_________________
 
 
 
GeralTzRusA
[Usunięty]

Wysłany: 9 Kwi 2005, 20:36   

no niby byl rozbierany.... koles niby ma warshtat .... no wlasnie nie ma kompa :( shit... ja w sumie jezdze do holandii wiec komp to nie problem.... rozrushnik i alternator... co mowish ? a jak pojade do ze znajomym mechanikiem i pewnie go rozbiore.... no ale cena kushaca nie ? heh kto wie czy nie za bardzo....
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 9 Kwi 2005, 20:39   

Wypadałoby żeby rozrusznik i altek też był od 1,8 16V - chodzi o mocowania (nie wiem czy będą pasić od 1,6 8V)...
_________________
 
 
 
GeralTzRusA
[Usunięty]

Wysłany: 9 Kwi 2005, 20:44   

hmmm tak przegladam... i wizde ze one maja po 115 KM ? jak to sie ma do roznicy w mojej xr2i ? 1.6 ? odczuje troche ? :) czy nie bardzo.... wydawalo mi sie ze maja 130 KM a nie 115.... co do kolektorow to musialbym miec od 1.8 16v ale tego co siedzi w Xr2i najlepiej nie ?
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 9 Kwi 2005, 20:53   

Powiem ci tak - seryjne 103 a 115 to jest róznica 12KM - ale jak wiadomo 16V ma zdecydowanie większy moment obrotowy od 8V czyli na tym sprawnym silniku 1,8 16V (115KM) w sprincie do 100km/h może uda urwać ci się te 1-1,5 sekundy. Lepsza powinna być elastczność i ciąg silnika na wyższych biegach od 3 biegu w górę....
_________________
 
 
 
mellow
[Usunięty]

Wysłany: 9 Kwi 2005, 22:25   

To ja dodam tez cos od siebie z wlasnego doswiadczenia z taka przekladka...

1) alternator musi byc od 16V bo kolo pasowe jest inne i nie da sie przelozyc z 1.6 (dodatkow wiazka i komp + przeplywomierz, Map semsor i kilka innych taili jak zaworek z recyrkulacji naprzyklad...)

2)Skrzynia podedzie ale dwa pierwsze biegi beda troche krutkie...

3) Kolektor z mondziaka moze zostac ( z pozioma przepustnica) w niemczech widzialem taki silnik w Fiescie bez przerubek.

4) Bardzo wazna sprawa to PODUSZKI mocujace !!! One sa prawie nie do dostania ... Dynamike juz szuka ich 2 miesiac ... proponuje najpier je dostac nim zaczniesz wogule wkladac kase w silnik

5) Panewka to jedna sprawa ... a centrowanie walu to druga rzecz ktora moze byc konieczna ... jak facet ma warsztat i nie chce sie w to bawic to znaczy ze musi byc deobrze przytarty motor...

6) 1.8 16V (115) i 1.6 8V to 2 calkowicie rozne silniki (kultura pracy, charakterystyka momentu itd...) obecnie mam taka 115 w Escorcie i jestem zadowolony chodz nie jak kilka razy startowalem do siostrzanej Xr1.6 to roznica byla miedzy nami mala ...

Pozdrawiam
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 9 Kwi 2005, 22:27   

No tak Michałku - ale nie ma co porównywać cięzkiego Escorta 115KM do lekkiej Fiesty 103KM. A po drugie Dynamike może takie poduszki dostać w ASO :-D
_________________
 
 
 
mellow
[Usunięty]

Wysłany: 9 Kwi 2005, 22:30   

Łokmen napisał/a:
No tak Michałku - ale nie ma co porównywać cięzkiego Escorta 115KM do lekkiej Fiesty 103KM. A po drugie Dynamike może takie poduszki dostać w ASO :-D


Nie przesadzaj Pawel Escort tylko 1150 kg ... Poduszki sa w ASO ale kosztuja kolo 950 zl :///


Zapomnialem jeszcze dodac do poprzedniego postu ze z chlodnica i wezami bedzie problem ... chlodnica nietypowa a weze nie do dostania ... i trudne do dorobienia :///


Pozdro
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 9 Kwi 2005, 22:32   

No stary Fiesta XR2i 1,6 8V - masa własna 950 kg - czyli różnica 200kg na niekorzyść eśka :D . Fakt zapomiałem o chłodnicy :ups: .
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 08:55
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.