Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: cpp, hcs, mk3, obroty, odpalanie

[MK3] Problem z odpaleniem na zimnym silniku
Autor Wiadomość
DjSeba 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sebastian
Wiek: 34
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Lublin
Wysłany: 28 Maj 2011, 16:28   [MK3] Problem z odpaleniem na zimnym silniku

Witam, jestem nowym użytkownikiem, ale już prejżałem forum i nie znalazłem rozwiązania na problem, który dolega mojej Fieścinie, a więc:

Na zimnym silniku, przy odpaleniu auto dziwnie się zachowuje. Prawidłowo powinien wskoczyć na wysokie obroty i po kilku sekundach powinny spasć na niższe, a u mnie odrazu są niskie i po pewnym czasie wskakują na wysokie (po nagrzaniu). Przy dodadniu gazu, auto się dławi, przy przełaczeniu na gaz, wskakuje na dobre obroty.

Dodam, ze po odpaleniu przez świeci się lampka akumulatora (po dodaniu gazu gasnie, kiedy nabierze obrotów).

Silniczek krokowy wymieniany był ze 2 lata temu. Niestety po wymianie było to samo. Już nie mam pojecia co jest nie tak. Pozdrawiam

P.S. Fiesta jest z 92 r. silnik 1.1, Benzyna + LPG
Ostatnio zmieniony przez bidżej 11 Cze 2011, 08:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 28 Maj 2011, 16:39   

czujnik położenia przepustnicy do sprawdzenia. Odepnij go całkiem i zobacz jak będzie reagowało auto przy odpalaniu
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Maj 2011, 16:41   

DjSeba: odłącz na 15min klemę "-", po założeniu jej z powrotem odpal silnik i bez gazowania niech sobie pokręci do wyrównania obrotów. Potem przejedź się tak, jak zwykle jeździsz - obroty mogą "zostawać" powyżej 1000/min, ale to zjawisko powinno po kilku ruszaniach/zatrzymaniach ustąpić.
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 28 Maj 2011, 17:36   

DjSeba, a jak sie zachowuje po odłączeniu wtyczki cpp lub krokowca i próbie odpalenia? Generalnie warto zmajstrować sobie czytnik kodów wg. opisu na forum. Koszt to kilka zł a może się mocno przydać.

Ps. zmień w profilu na 1.1i/50KM bo teraz wychodzi na to że masz gaźnik
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
DjSeba 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sebastian
Wiek: 34
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Lublin
Wysłany: 31 Maj 2011, 07:50   

Panowie, dziekuje za rady. Sprawde wszystko w ten weekend i zdam relacje, poniewaz teraz praca mnie goni :)

@up
Dziekuje za poprawienie :)

Edit:
Przy okazji, czy ktoś wie, jakie kable idą, abym mógł podłączyć Fieste do laptopa? Jeżeli tak, to prosiłbym o namiary, wraz z programem.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Cze 2011, 14:02   

Cytat:
Przy okazji, czy ktoś wie, jakie kable idą, abym mógł podłączyć Fieste do laptopa? Jeżeli tak, to prosiłbym o namiary, wraz z programem.
Mk3? 1,1i? Nie da się :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 4 Cze 2011, 17:20   

JoeMix napisał/a:
Mk3? 1,1i? Nie da się :P
Da sie, tylko trzeba mieć starszego laptopa z portem równoległym i sobie zrobic interfejs. Gdzieś na forum Mondeo czy escorta jest opis jak to zrobić. Nawet program tam jest. Z tym że to wszystko to jest taki inteligentniejsza wersja testera z diodą. Zamiast błysków impulsy idą przez port LPT do kompa a program je zlicza i interpretuje i wyświetla wyniki jako nr błędu i opis.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
DjSeba 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sebastian
Wiek: 34
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Lublin
Wysłany: 5 Cze 2011, 11:36   

Witam ponownie, tak jak napisaliście, tak zrobiłem i:

Po odłączeniu czunika położenia przepustnicy auto reagowało lepiej. Mianowićie po odpaleniu, wskakiwał na wysokie obroty (bardzo wysokie [nie mam obrotomierza, wiec tylko po odglosie]), nastepnie obroty spadły na niskie i działał równomiernie.

Odłączenie klemy nie dało żadnego rezultatu.

Silniczek krokowy jest sprawny.


Podsumowując, mam zepsuty czujnik? Chce sie upewnic, aby nie kupowac w ciemno. I jaka jest cena takiego czujnika? Dziekuję za wszelką pomoc i pozdrawiam
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 5 Cze 2011, 13:55   

DjSeba napisał/a:
Silniczek krokowy jest sprawny.

Skąd wiesz? CPP i silnik krokowy to dwie związane ze sobą rzeczy.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
DjSeba 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sebastian
Wiek: 34
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Lublin
Wysłany: 5 Cze 2011, 23:11   

Poniewaz byl niedawno wymieniany na nowy model :)
Po odlaczeniu czujnika, slychac jak pracuje.

Czyli mozna go wykluczyc. Pozdrawiam
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Cze 2011, 08:23   

jackrzec napisał/a:
Skąd wiesz? CPP i silnik krokowy to dwie związane ze sobą rzeczy.
Po tym że po odłączeniu CPP obroty mu wzrosły do wysokich następnie opadały do powiedzmy normalnych,,, lub bliskich normalnym,,,
jackrzec napisał/a:
Da sie, tylko trzeba mieć starszego laptopa z portem równoległym i sobie zrobic interfejs
Na takiej zasadzie to ja i gaźnikowy silnik do kompa podłączę :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 6 Cze 2011, 18:28   

JoeMix napisał/a:
Na takiej zasadzie to ja i gaźnikowy silnik do kompa podłączę
Nie podłączysz, bo gaźnikowiec nie ma kompa i nie zapisuje błędów...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Cze 2011, 19:43   

Ale sobie odczytam ale innych stanów dostępnych na silniku,,, wystarczy zrobić interface i program,,, :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 6 Cze 2011, 20:17   

JoeMix napisał/a:
Ale sobie odczytam ale innych stanów dostępnych na silniku,,, wystarczy zrobić interface i program,,, :P
Chyba że przerobisz np UESC tak żeby miał wyjście diagnostyczne... (cały czas mowa o Fieście oczywiście)
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
DjSeba 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sebastian
Wiek: 34
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Lublin
Wysłany: 8 Cze 2011, 14:48   

Hehe, troche odskoczyliscie w inny temat :)

Tak, wiec pora na zakup czujnika. Poda mi ktos namiary na taki? Chcialbym sie zorientowac, jak z cena. Na ile sie szykowac. Pozdrawiam


P.S
Mam jeszcze inny problem z ukladem kierowniczym, ale to juz do innego tematu wrzuce.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.