Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: brak mocy, cvh, lpg, mk3

Przesunięty przez: bidżej
11 Cze 2011, 09:33
[MK3] Przegrzewanie sie, zamula, traci moc - 1.4 CVH
Autor Wiadomość
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 6 Cze 2011, 16:49   [MK3] Przegrzewanie sie, zamula, traci moc - 1.4 CVH

wszystko jest cacy gdzies tak do polowy wskaznika temp (od 2/3 wskazan temp na wskazniku traci moc, normalnie wszystko pracuje ale juz nie ma tej mocy, ktora ma na zimnym), caly czas mowie o jezdzie na lpg, swiece aktualnie wkrecilem z cieplota fabryczna czyli "szóstki" ngk (zajebiscie blade sa), ustawialem ostatnio gaz, mieszanke ma bogata na niskich obrotach, nic z dolotem nie kombinowane. chwilowo jestem po wymianie chlodnicy. nowa przeplukana oryginalna tez i uklad zalany narazie woda z kulerem k2 pol na pol - zeby sie oczyscil, potem zmienie (poleccie cos do tego silnika bo niezle sie przegrzewa latem - wskazowka w korkach czasem w pionie). po przejechaniu dzisiaj 30km tylko na lpg, przy obrotach trzymalem glownie tak 3-3,5 czasem do 4 tys (5 biegu nie wrzucalem) jadac caly czas 90-120, wskaznik temp wchodzi na wiecej niz polowe zakrecu i wlasnie wtedy czuje ze zaczyna tracic moc gdzies tak po 15km... biegi staja sie krotsze na tyle ze juz nawet 80 nie poleci na 2 biegu, moze nawet i 70, jest spora roznica, jak zimny to ponad 80 dobija do 90. z czym to moze byc zwiazane? wsadzic jej swiece ngk zimniejsze o stopien czyli 7? czy to od wody tak sie grzeje? "plynu" mam ponad max. odrazu poleci mi ktos ale tak z praktyki jakis spoko plyn ktory sie wolniej grzeje w porownaniu do kulera (jesli uzywal)

swiece takie (bcpr6eix zamiast dedykowanych bcpr6e-11 (vline) lub seryjnych bcpr6es z plaska elektroda) :


chce dać jej takie same tylko o stopien chlodniejsze 7 zamiast 6 (bcpr7eix)
ale wczesniej chce zapytac, czy Wam tez sie grzeja te CVH 1.4 na gazie na seryjnych swiecach latem? wiadomo silnik jest bardzo goracy... wydaje mi sie ze nie powinien tak bardzo tracic mocy jesli nie dojdzie do max i ze sa za cieple swiece, zima ten problem nie wystepuje, bo silnik nie lapie takich temp. jak macie u siebie z tymi wskazowkami?
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez bidżej 11 Cze 2011, 09:32, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Cze 2011, 17:37   

Moje 1,4 co prawda siedziało w Mk2, świece standardowe V-line'y, dolot seria ze sprawną przeponą (klapka sterowana podciśnieniowo) w takie upały jak teraz wskazówka leciała pod czerwone pole i w zasadzie tam stała, co chwile włączał się wentylator na chłodnicy (termowłacznik polonezowski, czyli na niższą temperatur niż standard), w chłodnicy koncentrat Ferbiego czy jakoś tak, termostat standard - problemów nie było silnik szedł zawsze tak samo,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 6 Cze 2011, 18:23   

ale mowisz o lpg? u siebie miales w tej starszej lpg? bo ja mysle ze swiece moga lapac za wysoka temp, sa prawie biale. jakie bym nie wkrecil to sie zrobia blade, biale

[ Dodano: Pon Cze 06, 2011 19:41 ]
coś mi się wydaje, ze to reduktor sie przegrzewa poprostu od wody, swiece wydaje mi sie ze maja jeszcze jakas rezerwe i auto mimo ze pracuje na gazie by nie lapalo mula przez samozaplony od za goracych swieczek. jesli sie myle poprawcie mnie. albo podpowiedzcie mi co moge zrobic zeby zbic temp w ukladzie. odparowuje gaz? nie jestem specem od gazu ale moze wiecie jaka powinna byc maksymalna temp dla gazu? slyszalem ze duzo nizej niz 70

[ Dodano: Pon Cze 06, 2011 20:15 ]
wyjac termostat? i zobaczyc co sie bedzie dzialo?
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Cze 2011, 20:45   

Pawełos666 napisał/a:
u siebie miales w tej starszej lpg?
No zwykła gaźnikowa, ze śrubą, zero elektroniki za wyjątkiem czasówki otwierającej zawory jak silnik pracuje :-P
Pawełos666 napisał/a:
wyjac termostat? i zobaczyc co sie bedzie dzialo?
Tym krzywdy raczej się zrobić nie da,,, a nieraz fajne rzeczy mogą wyjść,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 6 Cze 2011, 21:05   

JoeMix nie patentuje nigdy, czy w fiescie przed wymiana plynu moge nalac "połówkę" octu do zbiorniczka? :twisted: (chodzi mi o kamien, w czajniku to dziala :) ) mozna na te 7,1 litra? odkamieni sie? boje sie lac czegos innego... ocet to mysle dobre rozwiazanie? :joint: czy to bedzie przegiecie?
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 7 Cze 2011, 10:49   

czy mozna by wstawic tam jakis zaworek na obiegu wody na parownik, ktorym mozna by regulowac przeplyw wody (mowa o parowniku wpietym rownolegle lub szerogowo z nagrzewnica)

wyczytalem na lpg.info, że jest to typowy problem:



Kod:
GrzesiekK.
Problem powiedzmy tyczy się KME Silvera, jako że moje auto produkuje ogromne ilości ciepła i panuje pieruński ukrop pod maską gdy śmigam w korkach i temp. silnika utrzymuje się w okolicy 95 stopni temperatura reduktora dojeżdża do powiedzmy do 82-86 stopni a gazu do 65-66stopni, wybadałem że najdynamiczniej auto zachowuje się gdy temp. gazu jest około 35-45stopni, gdy gaz się zagrzeje powyżej czuć że traci auto na dynamice, ktoś ma jakiś pomysł co zrobić żeby Silver nie dogrzewał tak mocno gazu?
Przeprowadzenie autokalibracji przy temp. gazu 64stopnie nie za dużo zmienia, a i jeszcze, temp. mierzona w strudze gazu więc fałszowanie pomiaru temp. można pominąć.
Jakieś pomysły??

lukasik
dolaczam sie do pytania? jaka jest optymalna temperatura reduktora/gazu? w tej chwili reduktor nagrzewa mi sie do 70-80st a gaz ma okolo 60-65 st. nie lepiej, zeby bylo troche chlodniej? taki goracy gaz podgrzewa mieszanke. mozna troche zmniejszyc przeplyw i moze tym samych ochlodzic calosc...

SebastianS
Tylko jeden - zaizoluj termicznie listwę żeby jej silnik nie nagrzewał, a reduktor może przenieś gdzieś dalej od motoru.
Swoją drogą - ciekawe, czy gaz bardziej nagrzewa się w reduktorze, czy w listwie? Moim zdaniem - reduktor z założenia ma temperaturę cieczy chłodzącej - czy to lato czy zima - czyli o 90 stopni. Stawiam na listwę i węże. Zaizolować termicznie.

Marcin L
Nie wiem czy to kogoś pocieszy ale mam podobny problem - w największe upały silnik na gazie się muli i wyskakuje komunikat o zbyt wysokiej temperaturze gazu.
Poprawcie mnie jeżeli się mylę, ale chyba sprawność systemu chłodzenia też ma na to wpływ ? W końcu im sprawniej silnik jest chłodzony tym mniesze prawdopodobieństwo że będzie się przegrzewał ?
Tym bardziej, że w używanych autach rzadko wymienia się płyn chłodzący, a po kilku latach potrafi on wyglądać prawie jak kawa....
Ja na wiosne planuję płukanie chłodnicy i nowy płyn chłodzący - może będzie lepiej :)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Cze 2011, 11:05   

Pawełos666 napisał/a:
chodzi mi o kamien
Kiedyś ktoś podawał recepturę odkamieniającą,,, bodajże Żółwik Tuptuś,,,

Co do reduktora,,, to zaworek chyba niewiele chyba da bo i tak będzie leciał ukrop z silnika,,,

[+] Chociaż można by spróbować założyć elektrozawór taki jak ma mk4/5 i podobnie go wysterować,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
Ostatnio zmieniony przez JoeMix 7 Cze 2011, 11:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 7 Cze 2011, 11:38   

ona juz traci moc za plowa zakresu temp... silnik nie jest maxymalnie nagrzany bo nawet wentylatora nie slysze.nagrzewnica byla zmieniana kiedys..., termostat siedzi oryginalny. czujnik od wiatra zmienilem na vernet jako zamiennik oryginalnego po numerach i zalacza wiatrak jak wskazowka jest troche przed pionem. weze na nagrzewnicy sa gorace...mam jeszcze druga nagrzewnice ale nie chce mi sie przekladac. sprobuje oczyscic uklad wleje z 2 butelki octu jak nie pomoze, to bede cos dumal jak zmiejszyc przeplyw wody przez parownik, albo zrobie jakies odciecie zaworem. pytalem specow od lpg jak zmiejszyc temp, ale wszyscy zapraszaja "na serwis" :) :) :) :) szukam jakiegos zaworka. mysle ze zawor nagrzewnicy za 20zl + termostacik z czujnikiem temp wody zalatwi sprawe, tylko ciezko mi znalesc taki tanio. z bmw e36 od nagrzewnicy podejdzie? on sie zamyka kiedy podaje mu sie napiecie, a termostat podlacze taki na 0-100oC, z histereza 2-10 stopni i ustawie, zeby po uzyskaniu 40-50oC sie wlaczal czyli zamykal obieg, jak spadnie temp na parowniku do 39oC to otworzy wode, potem sobie to podreguluje, trzeba bedzie ustawic tak zeby temp wody parownika byla o 15-20oC wyzsza niz temp optymalna gazu tak podaja na forum lpg przy pomiarach temp gazu i wody. pochwale sie co z tego wyszlo, moze inni co maja generacje 1 skorzystaja z patentu. tylko szukam tanszego elektrozaworu niz z bmw e36. zdam relacje.
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 7 Cze 2011, 14:21   

elektrozawor


termostat


jak pomysl z elektrozaworem okaze sie zbyt drogi to zrobie sterownik dwukanalowy lub termostat wyjsciem sterujacy wiatrakiem dam na sterowanie przekaznikiem ktory bedzie zwieral 2 przewody termowlacznika silnika wiatraka (tak zeby jak wlacze termostat na OFF wiatrak wlaczal sie oryginalnie) lub wyjscie termostatu dam rownolegle do termowlacznika przez bezpiecznik 15 A i sprawdze czy sie nie schajczy (dla zabezpieczenia ukladu bo zanim poleci ten 30A w skrzynce to uklad sie spali). wentylator pobiera chyba 0,5A jak juz sie rozbuja, przy wlaczaniu sporo wiecej. ten przekaznik w termostacie ma 2x8A. termostatu z obiegu nie bede wyciagal bo zima bedzie szit, najlepiej byloby zrobic tak zeby silnik mial wysoka temp i wiatrak zalaczal sie dopiero wtedy gdy termowlacznik wentylatora zalacza a obieg wody przy parowniku byl odcinany i chlodzony przez gaz... z tym ze elektrozawor musialby byc w najwyzszym punkcie przewodu parownika. kosztuje 25zl i termostat cos kolo tego... wiec chyba sie nie oplaca ;-| przy takiej temp jak dzis ;-| silnik chodzi normalnie, ale wystarczy ponad 30 na dworze trasa ponad 15km i biegi robia sie krotkie jakbym mial tam silnik z jakiejs polowki 1.0 gaz odparowuje konkretnie
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 11 Cze 2011, 10:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Cze 2011, 17:30   

Jeśli myślisz że reduktor coś chłodzi płyn to się raczej mylisz,,, jest to pomijalna zmienna w obliczeniach,,, im gorętszy płyn wpada na reduktor tym mniej go reduktor chłodzi,,, nie wiem czemu tak jest ale kiedyś miałem 2 punktowy termometr przed i za reduktorem i im silnik był cieplejszy tym różnica temperatury była niższe, na rozgrzanym silniku że tak powiem taka sama, była że 0,1st ma znaczenie,,, kilka stopni było różnicy zimą na zimnym silniku jedynie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 7 Cze 2011, 17:43   

Ej no ale gdybym zamknal elektrozaworem obieg na reduktor to przepływ byłby wolniejszy. Sugerujesz, że jak zmniejsze obieg albo zatkam cały, to gaz parownika nie schłodzi lekko? Chodzi mi tylko żeby gaz nie odparowywal. W takie upały podgrzewanie powinno być jakoś ograniczone. Na silniku nie jest wysoka bardzo temp a parownik łapie dziwnie wysoka z obiegu nagrzewnicy.
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 8 Cze 2011, 12:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 8 Cze 2011, 12:55   

odkrylem problem, mam gore parownika na wysokosci kreski max zbiorniczka wody. jak mam malo wody w zbironiczku. to parownik jest mniej dogrzewany. ostatnio dolalem sobie wody do zgrzewu wyzej niz weze parownika, stad jego przegrzewanie. jak mam poziom wody rowny z dnem zbironika czyli minimalny to weze parownika sa wyzej. parownik dalem 5cm wyzej. przedluzylem mocowanie za pomoca dluzszej sruby i nakretek kontrujacych tak ze jest deczko wyzej. plyn zmniejszylem do minimum - zlalem z chlodnicy i jest lepiej <8> jesli zima bedzie za slabo grzac parownik to podleje plynu zeby byl wyzszy poziom i powinno byc ok :)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Gry i inne bajery dla nudzacych sie w pracy
Mafios Linkownia 138 3 Sie 2015, 00:14
driver90
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.