Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: lpg

[Ogólny] LPG nie działa po wyjeżdżeniu "do pusta"
Autor Wiadomość
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 1 Cze 2011, 02:13   [Ogólny] LPG nie działa po wyjeżdżeniu "do pusta"

Sprawa wygląda tak, że zabrakło mi w trasie LPG, na najbliższej stacji (jakieś 15km dalej) "dobiłem" 10l gazu, ale niestety okazuje się że poczciwy eskorcik protestuje i po przełączeniu na gaz zachowuje się jakby w ogóle gazu nie dostawał... Silnik zdycha i :tyłek:
Zabawa kurkami od podciśnienia i dawki gazu nie dały nic, po wielu próbach i mękach trzeba było sobie odpuścić... :bezradny:
I stąd pytanie... reduktor?? Czy może jednak coś bardziej oczywistego?? Może jakaś błahostka, którą pominąłem?? Dodam że kurki przy butli nie są zakręcone uprzedzając ten kierunek rozważań...
 
 
 
majdanos 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Wiktor
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 73
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 1 Cze 2011, 02:23   

zacznij od sprawdzenia czy elektrozawory dostaja napiecie odpal silnik na benzynie i sluchaj czy jest pstrykniecie. http://allegro.pl/nowy-el...1635942529.html <---mniej wiecej tak to wyglada i przypuszczam ze sa 2 jeden przy reduktorze i jeden kolo butli. mozliwe ze sie jakis zastygl i sie nie otwiera badz cewka sie skopcila.sprawdz to na poczatek potem pisz :)
 
 
 
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 1 Cze 2011, 02:40   

Ok, jutro sprawdzę ten przy butli, bo pod maską się otwiera na pewno bo to akurat słychać, a przy butli jutro po południu sprawdzę. Dzięki :)
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 1 Cze 2011, 07:39   

jaki rodzaj instalacji? jesli masz tam zawor od paliwa (elektrozawor od zamykania) to musi byc on odkrecony na maksa, w przypadku wkrecenia go recznie do okreslonego polozenia, nie bedzie dzialalo (do momentu odpowiedniego jego odkrecenia) zamykanie elektroniczne i bedzie lykal i paliwo i gaz, skutkiem czego bedzie prychal i kaszlał... zaworek od paliwa ma byc odkrecony na maks by jego zamykanie w pracy na gazie dzialalo wlasciwie. czy to jest silnik z gaznikiem? czy korzystales przed tankowaniem gazu z benzyny? jesli tak sprobuj odpalac go z pozycji "zero" (pstryczek od lpg), benzyna musi sie wypalic, zanim dostanie gaz, czy wszystkie diody od lpg po przekreceniu zaplonu sie pala? tzn w pozycji gaz pali sie dioda od gazu? (zielona)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 1 Cze 2011, 10:14   

Nie można go zapalić na gazie nawet gdy jest ciepły, w momencie gdy przełącza się na gaz po prostu gaśnie. A jest to jakaś słabawa instalacja lovato drugiej generacji, a samochód to escort z '91 z 1,4 cvh na gaźniku. I problem nie leży w centralce. przełącza ładnie słychać takie charakterystyczne "pyknięcie". Wieczorem sprawdzę ten zaworek przy butli, chyba że tato odwiedzi jakiegoś gazownika jak będzie wracał z roboty
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Cze 2011, 10:45   

burdzyk2, zaglądałeś do filtrów instalacji LPG?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 1 Cze 2011, 11:46   

ten silnik tak ma ze poki nie wypali paliwa to na gaz go nie przelaczysz latwo, moj np musi pochodzic z 30sec, zanim gaz przepali benzyne (robie to albo w trasie albo z wcisnietym gazem, normalne ze po przelaczeniu na gaz zgasnie bo paliwo go zalewa). Jesli gaz dochodzi do gaznika. To silnik dostaje na 100% benzyne i gasnie. odpal na benzynie depnij mu 4-5 tys przelacz na wypalanie benzyny albo ja odlacz jakos (upewnij sie ze masz odciecie benzyny jesli odlaczysz przewod benzyny od zaworu to bedziesz widzial czy zamyka go, tylko nie odlaczaj przed elektrozaworem, bo Cie ochlapie, albo cos podpalisz) jak odlaczysz benzyne poczekaj niech sam ja wypali z gaznika i zgasnie. potem przelacz na gaz i dopiero odpalaj z gazu. zapali od razu, tylko jak pokreciles to tez moze byc problem, bedziesz musial wyregulowac
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 1 Cze 2011, 15:45   

Pawełos666 napisał/a:
ten silnik tak ma ze poki nie wypali paliwa to na gaz go nie przelaczysz latwo, moj np musi pochodzic z 30sec, zanim gaz przepali benzyne (robie to albo w trasie albo z wcisnietym gazem, normalne ze po przelaczeniu na gaz zgasnie bo paliwo go zalewa). Jesli gaz dochodzi do gaznika. To silnik dostaje na 100% benzyne i gasnie. odpal na benzynie depnij mu 4-5 tys przelacz na wypalanie benzyny albo ja odlacz jakos (upewnij sie ze masz odciecie benzyny jesli odlaczysz przewod benzyny od zaworu to bedziesz widzial czy zamyka go, tylko nie odlaczaj przed elektrozaworem, bo Cie ochlapie, albo cos podpalisz) jak odlaczysz benzyne poczekaj niech sam ja wypali z gaznika i zgasnie. potem przelacz na gaz i dopiero odpalaj z gazu. zapali od razu, tylko jak pokreciles to tez moze byc problem, bedziesz musial wyregulowac


Takie zabawy to ja znam i nic z tego nie pomogło. Prawdopodobnie elektrozaworek któryś... Zobaczymy ile na gazowni krzykną to dam znać co było przyczyną i ile kosztowało :)

[ Dodano: Sro Cze 01, 2011 15:47 ]
JoeMix napisał/a:
burdzyk2, zaglądałeś do filtrów instalacji LPG?

A filtry na czasie do wymiany bo przy podobno dobrze wyregulowanym gasł przy dojeżdżaniu do krzyżówki i dowiedziałem się że przez chwilę po odpuszczeniu gazu i przeniesieniu szybko nogi na hamulec dostaje za małą dawkę gazu chwilowo... to nie zasada, od czasu do czasu mu się zgasło, ale najczęściej na jeszcze nie dogrzanym zupełnie silniku...
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 1 Cze 2011, 16:27   

a diody sie swieca i czy slyszysz cykniecie elektrozaworkow od gazu? chocby jednego? auto gasnie jak wypalasz mu paliwo z komory? dochodzi Ci gaz do np elektrozaworu przy filtrze? mozesz tez zakrecic butle z tylu, odpalic na benzynie i wlaczyc na gaz jesli ktorys elektrozawor sie przyblokowal od gazu to powinno dalej chodzic az do zgasniecia na benzynie, jesli nie zgasnie to ssie benzyne na gazie proste, a jesli zgasnie poczatkowo oodrazu po przelaczeniu gazu to mozesz zakrecic butle i przy filtrze poluzowac nakretke i spuscic gaz z przewodow i zrobic to samo tzn jak auto zgasnie na benzynie z pustym przewodem od gazu pracujac na gazie to ok, jak nie zgasnie po 5-10minutach to dostaje benzyne z gazem prawdopodobnie i dlatego nie chodzi na gazie
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 1 Cze 2011, 16:58   

Wow, dzięki za tyle różnych pomysłów, ale już potwierdzone przez gazownika, że siadł elektrozaworek przy butli, jak się uda to jeszcze dzisiaj będzie wymiana

[ Dodano: Sro Cze 01, 2011 22:10 ]
Magnes nie wymieniony, a doszedł jeszcze jeden znaczny problem... jak gazownik przegrzebał escorta to na benzynie jeździć nawet za bardzo się nie da... trzeba do podłogi dodusić, żeby ruszyć... na krzyżówkach przekichane ;/ Czego to może być wina? jakieś pomysły?
 
 
 
majdanos 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Wiktor
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 73
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2 Cze 2011, 02:16   

Wina tego ze nie jezdziles na benzynie :-) wymien filtr paliwa na start...oraz mam do ciebie pytanie czy jezdzac na gazie zdarzalo ci sie ze nie miales benzyny w baku ?? Jesli tak to mozliwe ze masz przytarta pompke paliwa :9: zreszta przed kupieniem czegokolwiek daj mu popalic na benzynie moze sie odmuli :> pozdrawiam :D
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 2 Cze 2011, 07:35   

burdzyk2 napisał/a:
jak gazownik przegrzebał escorta to na benzynie jeździć nawet za bardzo się nie da...

ustawial Ci gaz? na gazniku srubkami od regulacji powietrza krecil? albo zmienial sklad mieszanki ta druga srubka na gazniku?

[ Dodano: Czw Cze 02, 2011 07:40 ]
http://www.fiestaklubpols...ghlight=#585642 - masz tu jak ustawic w tym silniku najlepiej gaznik zanim czaniesz ustawiac gaz, mam ten samochod 7 lat opisalem jak metoda prob doszedlem do tego ze piszczy na gazie spokojnie na 2, jeszcze masz post przejzyj sobie jak opisywalem jak ustawic gaz na parwoniku, ja mam lovato 1, najlepsze ustawienia na parowniku to pomiedzy max a min i 0,5 obrota w lewo dla wzbocania mieszkanki na nizszych obrotach (w przypadku instalacji 1 gen na wezu to tylko regulacja dawki dla obrotow maks, mam jakies z pol obrota wiecej od tego jak zaczynaja spadac)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2 Cze 2011, 09:00   

No, tak tylko muszę się przyznać do głupiego błędu... Sugerując się tym że ford z roku '91 obstawiałem gaźnik i tak pewnie było z fabryki, ale jednak jest monowtrysk, sonda, CPP i tak dalej ;/ A to już pewnie zmienia postać rzeczy... odpada jakakolwiek regulacja układu zasilania... Po prostu gdy wszystkie elementy układanki są sprawne ma być dobrze... A nie jest. Coś jest grubo nie tak... Reset komputera też nie pomógł, bo wyczytałem że przy jeżdżeniu na gazie komputer łapie błędy i może źle podawać paliwo, ale wygląda że to nie to ;/

[ Dodano: Czw Cze 02, 2011 09:02 ]
a czy zawsze paliwo w baku było to nie wiem... Drugi ford w rodzinie od niedawna, więc to całkiem świeża sprawa i stąd też wynika moja haniebna pomyłka co do tego że to gaźnik... Po prostu nie znam jeszcze dobrze samochodu...
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 2 Cze 2011, 11:10   

ja mialem przekladany gaz z nissana sunny zostawilem jako 1 generacje, tu w tych cvh 1.4 wtrysk daje tylko lepszego kopa do setki, jesli chodzi o gaz najlepsza bedzie 1 generacja, mozesz osiagnac taka sama moc jak na gazniku przy zasilaniu benzyna, w wielu przypadkach benzyna w tych autkach chodzi gorzej niz dobrze ustawiona 1 generacja, 2 generacja to komplikowanie sobie sprawy i zawsze dodatkwoe problemy z monowtryskiem w Twoim przypadku, jesli chodzi o elektrozawory przy butli to sam bylem swiadkiem w pewnej instalacji kiedy przy przekreceniu na zaplon nie cyknal, jedziesz i nie wiesz czy nie zgasnie, po przekreceniu kluczyka kilka razy znow cyknie i slychac tssssss ze zbiornik sie otworzyl z metalicznym dziwiekiem, tak sie psuja i zwlaszcza przy butli, wczesniej objawow nie miales? sorry za bledy ale pisze na szybkiego zawsze
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2 Cze 2011, 20:09   

Auto od kilku tygodni dopiero u mnie więc problemów nie było ;) Ale już wiem co i jak... Padł magnes/cewka elektrozaworu przy butli i stąd tylko problemy... Co do złej pracy na benzynie to podobno wypalona iglica wtrysku (jeśli występuje), bo to tylko teoria znajomego mechanika... Ale już po problemie... Auto zdecydowanie mi lepiej na gazie pracuje niźli na benzynie więc wacha potrzebna tylko do odpalenia i względnie zagrzania silnika w chłodniejsze dni. Dzięki za zainteresowanie i szybkie odpowiedzi :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 23:23
olo_r
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: "Fiesta Miesiąca" - Regulamin
Czyli kalendarz na 2014 rok w 12 aktach ;)
Puff Kalendarz 2014 0 2 Gru 2012, 19:13
Puff
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] Proszę o ocenę samochodu.
W tym temacie prosimy o ocenę auta z ogłoszenia i prośby o sprawdzenie
Freeman Przed zakupem 298 21 Maj 2021, 05:43
mariusz131


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.