Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Swap z 1.6 16V klima na 1.8 16V 115 KM lub 130 KM
Autor Wiadomość
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 14 Maj 2011, 11:56   

Ja tu o tym tylko mówię, a mnie zbojkotowano, że się nie znam bo z zewnątrz silnika nie widać :rotfl: :rotfl: :rotfl:
 
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 14 Maj 2011, 20:54   

ja w futurze miałem silnik 1.8 z naklejkami od 1.6 i nikt by nawet tego nie zauwazył i sie nie poznał ze tam jest inny silnik...
Silnik mozna wymienic, zmiane pojemnosci trzeba zgłosic, a moc silnika nie moze przekraczac o 30% poczatkowej mocy! Czyli teoretycznie do kosiarki 1.1 nie mozna włozyc nawwet 1.6 według prawa! Aby moc włozyc o tyle mocniejszy silnik nie moze sie obyc bez ucziału rzeczznawcy...
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14 Maj 2011, 23:28   

FiFa napisał/a:
a moc silnika nie moze przekraczac o 30%


jakiś paragraf na to ?
 
 
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 15 Maj 2011, 09:25   

Napisał Ci FiFa, że należałoby odwiedzić rzeczoznawcę samochodowego, ale nie jestem przekonany, że jest to konieczne, bo w większości dowodów jakie miałem w łapach to moc "zaginęła" gdzieś po drodze... brak danych i tyle... tylko we fiaciku który jest w rodzinie od nowości sztuka z salonu wszystkie wpisy w dowodzie i karcie pojazdu się zgadzają...
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 15 Maj 2011, 15:49   

FiFa, to jest mit z tymi 30%. Byłem w środę w wydziale komunikacji w tej sprawie i wiem co i jak. Robisz swapa, musisz mieć dowód zakupu silnika i fakturę z warsztatu który to robił. Z tym się udajesz do wydz. komunikacji (i kartą pojazdu jeśli jest) i piszesz wniosek o zmianę danych w dowodzie rejestr. z powodu zmiany pojemności silnika. W wydziale kom. wydają skierowanie na badania techniczne. Z tym skierowaniem jedziesz (prawidłowo na lawecie) na przegląd, gdzie gościu sprawdza czy wszystko jest ok. W razie jakiejś większej wątpliwości diagnosta ma prawo zażądać opinii rzeczoznawcy (ale bardzo rzadko to chcą). Po badaniu wystawia zaświadczenie że jest ok i lecisz z powrotem do wydz. komunikacji. Tam dokonują wpisu w kartę pojazdu i zmieniają dowód i każa przynieść tablice rejestr. w celu zmiany naklejek. Mało tego, w między czasie trzeba wykupić ubezpieczenie na większą pojemność (błędne koło, bo ubezpiecza się na dane z dowodu, a tego akurat nie masz bo jest w wydz. komunikacji). I tyle. Nikt, nawet rzeczoznawca, nie mówi ani nie pisze o żadnych 30% pojemności. Przy drastycznych zmianach może być potrzebna opinia rzeczoznawcy, bo oprócz pojemności zmienia się też masa pojazdu która też jest wpisana w dowód. Ale przy swapie z 1,1 na 1,8 diagnosta weźmiedane z katalogu z Fiesty 1,8 (przy 2,0 zresztą też).
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 15 Maj 2011, 16:06   

No i wyjaśniło się nareszcie :luzik: <oki> :hihihi:
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 15 Maj 2011, 20:42   

jackrzec napisał/a:
Mało tego, w między czasie trzeba wykupić ubezpieczenie na większą pojemność (błędne koło, bo ubezpiecza się na dane z dowodu, a tego akurat nie masz bo jest w wydz. komunikacji).

no to jak?
 
 
Magda M. 




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Magda
Wiek: 40
Dołączyła: 20 Lut 2010
Posty: 1353
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15 Maj 2011, 20:56   

Nie zawsze ubezpiecza się na dane z dowodu rejestracyjnego.

Przykład:
Ubezpieczałam auto po śmierci ojca, sprawa spadkowa była jeszcze nieuregulowana, auto cały czas było zarejestrowane na niego, a ubezpieczenie wystawili na mnie bez problemu (mimo, że według prawa nie byłam jedynym spadkobiercą i należało mi się tylko 50% samochodu - dopiero po zakończeniu sprawy spadkowej fiesta oficjalnie i zgodnie z prawem przeszła w całości na mnie).

Skoro mają szczególne procedury na taki przypadek, to podejrzewam, że mają je i na swapa, bo podejrzewam, że osób zmieniających ubezpieczenie jest sporo. Poza tym są przecież przypadki, że ludzie mają ubezpieczenie wykupione na większą pojemność silnika, a w dowodzie nie mają zmiany (osobiście znam taką osobę, więc nie jest to wyssane z palca), więc jakoś tam daje się to chyba obejść.
_________________
Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw. :)

K.I.T.T. [']
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816

My car, my choice, my pride - Siekierap! :)
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15 Maj 2011, 20:58   

a dziamdziam rok temu wymieniał silnik i napisał:

Cytat:
Pierwsze co trzeba zrobic do 30 dni od zmiany pojemnosci silnika to w pierwszej kolejnosci diagnosta z zaswiadczeniem, ktore on nam wystawi po wczesniejszym badaniu technicznym oraz z ewentualna karta pojazdu i tablicami wracamy do wydzialu. Oplaty jakie poniesiemy to koszty badania + 85 zl.


nic o żadnych fakturach z warsztatu.

Wogole ciekaw jestem, jak teraz z ubezpieczeniem jest. U mnie był problem, bo mam kadetta z datą produkcji 97 rok(bez zadnych adnotacji dot. składaka). Wtedy modelu już nie produkowali, a rocznik wybierało się z listy. Ostatecznie wpisali chyba 94.
Ciekawe, czy analogiczny problem będzie z mk3 2.0 lub mk1/2 1.8
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 16 Maj 2011, 06:28   

vegetagt napisał/a:
nic o żadnych fakturach z warsztatu.
Wiem e mi tak mówili, a w necie wyczytałem, że żadają tego żeby ograniczyć kradzieże aut na części - może zalezy od urzędu - nie wiem.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 16 Maj 2011, 20:42   

oo dobrze ze ktos to wszystko dokladnie wyjasnil!
A ja o 30% mocy dowiedzialem sie od diagnosty na stacji, bo sie pytałem jak to robic, to stwierdził ze bez rzeczoznawcy sie nie obejdzie :| Nie wiem moze nastpily jakies zmiany, albo sam diagnosta nie wiedział co mowi i tak powiedział na odwal sie... :-P :-) Ja tylko mowie co sie dowiedziałem i przekazuje to dalej, w sumie sam odstapily od proby rejestracji samochodo po rozmowie z nim... Ale musze sie zastanowic na nowo, jesli tylko to bedzie potrzebne do zarejstrowania samochodu z odpowiednia pojemnoscia...
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 23 Maj 2011, 14:46   

pewnie mowia co komu wygodnie... Jak sie dopytywalem u siebie to powiedzieli, ze najpierw na stacje diagnostyczna. Tam wystawia mi papier o zmianie pojemnosci i wtedy z tym do urzedu. Wystawienie tego papieru na stacji to 80 zeta
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Midi_art 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 0.9/35KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 38
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 21
Skąd: Sanok
Wysłany: 26 Maj 2011, 01:34   

To wszystko jest bardziej meczace jak sam SWAP ja uwazam ze kto nie ryzykuje ten nie ma. Myslałem ze szybko mi pojdzie ale kupic dawce tz mondeo 2.0 z dobrym silnikiem nie podbierajacym oleju graniczy z codem albo dobra niech sobie podbiera ale nie stuka lub szkanki dzwonia albo wycieki a na zagazowane to juz wogole nie patrze. Powiem Wam co widziałem Modo 2.0 na zwykłej instalacji gazowej !!!!!!!!!! z sroba i nie było niegdy peknietego kolektora włsciciel sie przysiegał i nawet ładnie sie zbierał ale smrod gazu powalał fuuuuu :głowąwmur: ja uwazam ze jesli nr silnika nie bede czytelne a w tak starym samochodzie nie musza byc bo kto ukradnie fieste z 1995 r??? ja nawet nie zamykam ale jak by ktos mi celowo zagioł lub kopnoł to bym zajeb......................... ał he he he moze to nie cod auto ale bardzo je lubie.
_________________
Midi_Art
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zapisać plik z Youtube lub Googlevideo
jackrzec Linkownia 31 30 Paź 2018, 14:27
mihaitydor
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi PROJEKT: Mój swap z 1.1i/1991 na 1.6 16v i na 2,0 16v/1996r.
Update IV.2008 -> No to mamy kolejną rajdówkę :)
Gość Archiwum 156 27 Maj 2008, 05:28
PumaRST
Brak nowych postów [Mk6] Swap 1.4 16V => 1.6 16V Zetec-SE (Duratec)
Gość Tuning mechaniczny 15 21 Lip 2009, 21:09
MARIUSZ.B
Brak nowych postów Jaki typ skrzyni w Xr2i 1.8 16v 130 koni
geraltzrusa Mechanika 6 3 Lis 2007, 22:07
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.