Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Przeróbka z 2 gen na 1
Autor Wiadomość
majdanos 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Wiktor
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 73
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15 Maj 2011, 19:48   [MK3] Przeróbka z 2 gen na 1

Witam.Problem moj polega na tym iz komp od gazu szlag trafil.posiadam 2 gen gazu ze sterownikiem sondy lambda typu stag2-l, przelacznikiem stag-w (czy cos takiego) i parownikiem emmegas ml 94 w ktorym ostatnio wymienilem membranki.niestety na kablach od kontrolera idących do sondy lambda jest tzw spinol.I teraz moje pytanie czy moge obciac te kable i zamiast krokowego dac srube do regulacji gazu?Jak to by sie mialo do spalania i czy jest to mozliwe ? z góry dzieki za odpowiedzi :]
Ostatnio zmieniony przez trzeci 15 Maj 2011, 20:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 15 Maj 2011, 20:16   

u mnie przy 2 generacji, działalo wszystko dobrze bez komputera, nie spalał duzo wiecej, tylko czasami gasl na wolnych przy dojeżdżaniu do świateł.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Maj 2011, 22:46   

Tak, wszystko będzie smiegać, tylko nie skręcaj za bardzo mieszanki bo silnik załatwisz (jak chcesz zrobić I generacje to w zasadzie można wywalić wszystką elektronikę poza centralką)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Maj 2011, 09:04   

majdanos:
majdanos napisał/a:
niestety na kablach od kontrolera idących do sondy lambda jest tzw spinol
Chciałeś powiedzieć "zwarcie"? Jakkolwiek Kolega JoeMix, potwierdza prawdę, to na Twoim miejscu raczej ustaliłbym przyczynę tego zwarcia (spinola :) ) a cięcie kabelków i wstawianie śruby to całkiem na końcu.

[ Dodano: Pon Maj 16, 2011 09:06 ]
drzeniow,
drzeniow napisał/a:
tylko czasami gasl na wolnych przy dojeżdżaniu do świateł.
Bo miałeś ustawione ubogawo...
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Maj 2011, 12:01   

bojarek napisał/a:

drzeniow napisał/a:
tylko czasami gasl na wolnych przy dojeżdżaniu do świateł.
Bo miałeś ustawione ubogawo...


Albo za bogato.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
majdanos 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Wiktor
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 73
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Maj 2011, 12:22   

bojarek napisał/a:
majdanos:
majdanos napisał/a:
niestety na kablach od kontrolera idących do sondy lambda jest tzw spinol
Chciałeś powiedzieć "zwarcie"? Jakkolwiek Kolega JoeMix, potwierdza prawdę, to na Twoim miejscu raczej ustaliłbym przyczynę tego zwarcia (spinola :) ) a cięcie kabelków i wstawianie śruby to całkiem na końcu.


zwarcie juz dawno zlokalizowalem ale narazie brak kasy na nowy kontroler i byc moze silnik krokowy o komputerze silnika juz nie wspominajac :(
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Maj 2011, 15:23   

druga generacja to takie oszukiwanie pierwszej z niepotrzebnymi kabelkami, ciąć i tyle
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Maj 2011, 16:15   

van81,
van81 napisał/a:

druga generacja to takie oszukiwanie pierwszej z niepotrzebnymi kabelkami, ciąć i tyle
Znacznie upraszczasz...Silniczek krokowy gazu - przy poprawnych ustawieniach w komputerku - daje tyle gazu, ile trzeba przy danym obciązeniu silnika; śrubę natomiast masz "rozwartą" ciągle tak samo, zatem gdy potrzebujesz "depnąć", gazu leci ciągle tyle samo. Chyba, że się mylę... :ups:
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Maj 2011, 16:32   

Jasne że źle myślisz,,, po podłączeniu zasilania i otwarciu zaworów parownik dalej tyle gazu aby silnik pracował na wolnych (do regulacji) jak depniesz w gaz to tak jak w gaźniku, silnik zaczyna wysysać gaz z reduktora,,, i tak jak w gaźniku działa to na prawach fizyki, instalacje IIgeneracji można porównać to monowtrysku, komputer tak steruje silnikiem na wężu by na podstawie odczytów z sondy skład mieszanki był optymalny,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Maj 2011, 16:52   

bojarek napisał/a:
van81,
van81 napisał/a:

druga generacja to takie oszukiwanie pierwszej z niepotrzebnymi kabelkami, ciąć i tyle
Znacznie upraszczasz...Silniczek krokowy gazu - przy poprawnych ustawieniach w komputerku - daje tyle gazu, ile trzeba przy danym obciązeniu silnika; śrubę natomiast masz "rozwartą" ciągle tak samo, zatem gdy potrzebujesz "depnąć", gazu leci ciągle tyle samo. Chyba, że się mylę... :ups:


W instalacji Igen regulujesz zarówno register, jak i parownik, więc troszkę się pomyliłeś
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.