[MK3] Swap - Zetec 1.6 16V z Escorta MK7 |
Autor |
Wiadomość |
blind227
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 24 Kwi 2011, 08:48 [MK3] Swap - Zetec 1.6 16V z Escorta MK7
|
|
|
Witam mam Fieste mk3 1.3i i cały czas myślę nad zmianą silnika na lepszy.
Doszedłem do wniosku że najtaniej będzie mi kupić całego escorta mk7 1.6 od kogoś kto niema kasy na opłaty itp.
Patrząc po serwisach z ogłoszeniami takiego forda mogę mieć za około 1000 zł.
A po wyjęciu wszystkiego potrzebnego sprzedając na części troszkę może mi się zwrócić.
I teraz pytania do znawców bo ja z fiesta mam do czynienia dopiero od 6 mc .
Czy zostawiać skrzynie 5 biegową tą co mam teraz czy ta z escorta będzie lepsza - na pewno młodsza moja jest z 93 .
Czy da radę bez większych problemów przenieść klimatyzację i wspomaganie.
Z tym drugim wiem ze masa zabawy z maglownica i kolumną kierowniczą.
Czy muszę zmieniać pompę paliwową ?
Czy muszę zmieniać licznik teraz mam z obrotomierzem czy wystarczy jakaś ingerencja w obecnym liczniku.
Oczywiste jest to że będę musiał zabrać pewną część elektryki z tego escorta do silnika i było by fajnie jak by ktoś powiedział mi co dokładnie.
No i teraz hamulce czy muszę szukać tych od xr2i czy ktoś ma jakiś lepszy pomysł.
Nie mam zamiaru się ścigać fiestą ale chciał bym aby była troszkę szybsza bo na prawdę fajnie mi się nią jeździ.
Czekam na odpowiedzi na moje pytania a ja teraz jak zrobiło się ciepło zabieram się za remoncik bo rdza wychodzi .
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Kwi 2011, 18:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 24 Kwi 2011, 09:20
|
|
|
z escorta nie będzie pasowało nic poza samym silnikiem
mocowania, maglownica, klima.... to wszystko jest inne niż w fieście |
|
|
|
|
blind227
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 24 Kwi 2011, 12:45
|
|
|
wiem że maglownica jest inna i nie będzie pasować.
Czyli skrzynia nie będzie pasować ?
A co do klimy to sama pompa klimy mam nadzieje że będzie pasować tak samo z wspomaganiem pytanie tylko czy będzie miejsce na to i na to.
I tak bardziej opłaca się kupić całego escorta . |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 24 Kwi 2011, 13:05
|
|
|
blind227 napisał/a: | I tak bardziej opłaca się kupić całego escorta . |
kup escorta i jezdzij escortem
wiekszy wygodniejszy
popraw tam ogniska rdzy i będzie git. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 24 Kwi 2011, 15:16
|
|
|
blind227 napisał/a: | Czyli skrzynia nie będzie pasować ? |
a mi sie zawsze wydawalo, ze skrzynia od escorta pasuje ( przynajmniej z mk5/6 ) o ile to nie mtx ( bo wtedy chyba zamach inny jest )
Mógłby ktoś potwierdzić? |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 24 Kwi 2011, 15:29
|
|
|
pasuje o ile to ib5. Escort ma inne mocowania. ale te fiestowe można normalnie przykręcić. |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
dżolero
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 216 Skąd: Żary FzA
|
Wysłany: 5 Maj 2011, 23:12
|
|
|
podłączam sie do tematu tez planuje swapa i nie wiem co potrzebuje oprucz silnika kompletnego i wiązki... |
_________________ była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps |
|
|
|
|
f1@hawaj.cba.pl
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 24 Skąd: Ostrów
|
Wysłany: 1 Lis 2011, 21:40
|
|
|
Witam. Chciałbym odświeżyć temat gdyż właśnie rozpocząłem swap w fieście Mk3 z silnika 1.4 na 1.6 16V Zetec. Silnik z escorta mk7 leży już w środku, skrzynia biegów pozostawiona z 1.4. Teraz czas wziąć się za elektrykę. Czy ktoś z Was przerabiał wcześniej ten temat ? Posiadam ECU i wiązkę elektryczną z escorta a także skrzynkę elektryczną i wszystkie wiązki z obu aut. Czy mógłby ktoś podpowiedzieć od czego zacząć i na co zwracać uwagę ??
Będę bardzo wdzięczny na wszelką pomoc. |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Lis 2011, 21:57
|
|
|
zwracać uwagę trzeba na całą wiązkę czy nie ma poprzecieranych/sparciałych/starych kabli, bo bedą cyrki. Co do samego podłączania sam niejednokrotnie wrzucałem linka do angielskiej strony i opisy co gdzie z czym podłączyć |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
f1@hawaj.cba.pl
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 24 Skąd: Ostrów
|
Wysłany: 1 Lis 2011, 22:10
|
|
|
W czasie montażu sprawdzę wszystkie przewody tak jak radziłeś. zastanawia mnie tylko czy muszę zmienić całą skrzynkę bezpieczników bo od ECU zeteca wszystkie przewody idą do silnika za wyjątkiem przewodów do immo i kostki w której są tylko 2 przewody (chyba zasilanie ECU) do stacyjki. Natomiast w nadwoziu została duża kostka która szła do silnika 1.4 od skrzynki bezpieczników. Jak to ugryźć ?? |
|
|
|
|
ciulalla
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 34 Dołączył: 10 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 2 Lis 2011, 12:51
|
|
|
a mam pytanko jeszcze odnośnie swapa mam silnik z pompą wspomagania i dostęp do maglownicy ze wspomaganiem od fiesty mk4 czy podejdzie do mk3?? |
_________________
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 2 Lis 2011, 14:39
|
|
|
ciulalla napisał/a: | maglownicy ze wspomaganiem od fiesty mk4 czy podejdzie do mk3?? |
jackrzec kiedyś badał temat, jego pytaj |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 2 Lis 2011, 15:30
|
|
|
wymieniasz tylko wiązke silnika pod maską i ten fragment który idzie do immo w kabinie (spięty z wiązką silnika przy kompie)
wałkowane milion razy:
http://www.fiestaguides.c...conversion.html |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 2 Lis 2011, 16:42
|
|
|
A ja widze ze chlopaki co dopisali sie nie zauwazaja ze to Escort MK7, co za tym idzie jest to EEC V a nie EEC IV wiec ECU ma 104pin a nie 60pin... malo tego jest tam PATS, czyli trzeba pestki z kluczyka, a malo tego instalacja miedzy MK3 fiesta a essim MK7 to niebo a ziemia...
Jeszcze inna kwestia jest jakosc kabli w essim mk7, gdzie te narazona na cieplo od silnika niestety pieknie pekaja na izolacjach... wiec w/w opis jest do .... no wiadomo... |
_________________
|
|
|
|
|
f1@hawaj.cba.pl
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 24 Skąd: Ostrów
|
Wysłany: 4 Gru 2011, 23:00
|
|
|
Dziś udało się uruchomić silnik. Duży wkład miał kolega Fordon który chętnie służył radą. Część instalacji zrobiona już na gotowo część wymaga jeszcze poprawek i podłączeń. Jedno co zauważyłem niepokojącego to nierówna praca na niskich obrotach (spadają w okolice 500) i słychać że co jakiś czas nie pali na wszystkie świece. Świece wykręcone - duża przerwa około 3 -4 mm - platynowe. Według rozpiski dla zeteca 1,3 mm powinno być. Co o tym myślicie ?? Czytałem też o samodiagnozie w eec IV i EEC 5. Czy brak pamięci po rozłączeniu zasilania może dawać takie objawy ? |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 4 Gru 2011, 23:40
|
|
|
f1@hawaj.cba.pl napisał/a: | Świece wykręcone - duża przerwa około 3 -4 mm - platynowe |
mi Fordon kazał ustawić przerwe na 0.7mm |
|
|
|
|
dżolero
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 216 Skąd: Żary FzA
|
Wysłany: 5 Gru 2011, 08:23
|
|
|
Bo FORDON Zawsze zaradzi |
_________________ była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps |
|
|
|
|
f1@hawaj.cba.pl
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 24 Skąd: Ostrów
|
Wysłany: 7 Gru 2011, 23:14
|
|
|
Po wymianie świecy na nowe silnik uzyskał nowe życie chwilowo temat jest rozwiązany, swap powoli dobiega końca |
|
|
|
|
f1@hawaj.cba.pl
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 24 Skąd: Ostrów
|
Wysłany: 14 Gru 2011, 22:51
|
|
|
Fiesta po swapie - jeszcze brudna i z kilkoma prowizorkami ale wkrótce będzie zrobiona na błysk |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 21 Gru 2011, 01:16
|
|
|
Loo karwa to ja takie auto wspieralem ?? fajnie ognia jej ognia |
_________________
|
|
|
|
|
|