Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: zaplon

[MK4] Kąt wyprzedzenia zapłonu 1.25
Autor Wiadomość
Aspirek
[Usunięty]

Wysłany: 8 Kwi 2011, 12:16   [MK4] Kąt wyprzedzenia zapłonu 1.25

Jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu dla silnika 1.25 ?
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Kwi 2011, 12:30   

Aspirek: A jaki jest aparat zapłonowy dla silnika 1,25?
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
Aspirek
[Usunięty]

Wysłany: 8 Kwi 2011, 12:37   

oj mi chodzi o kąt który ustawiamy przy wymianie rozrządu jak mamy zapięte wałki rozrządu na gmp na 1 tłoku to jaki kąt jest na wale przed gmp tłoka
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 8 Kwi 2011, 12:46   

WTF??
Wałki się BLOKUJE
jak nie wiesz OCB to sie lepiej nie bierz za wymiane rozrządu... :hahaha:
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Kwi 2011, 13:29   

kuba87 napisał/a:
Wałki się BLOKUJE
:yes: Dodatkowo pewnie są znaki na których trzeba zablokować,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 8 Kwi 2011, 13:42   

zresztą jak robię komuś rozrząd to i tak machnę farbą albo mazakiem swoje znaki co by sie nie ukisić
generalnie ustawia się na znaki...
albo tłok w maksymalnym gornm połozeniu i zakładamy pasek
zeby ustalić GMP tłoka przydałby sie czujnik zegarowy
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Aspirek
[Usunięty]

Wysłany: 8 Kwi 2011, 16:43   

otóż to że ustawiałem na zegar z bratem który już to robił kiedyś ale jest pytanie czy wymiar trzpienia blokującego u was się sprawdził bo np. u mnie dokładny wymiar okazał się bzdurą przy 1 wymianie bo się wyłamał i miche trzeba było odkręcać aby go wyjąć minął się z przeciwwagą wału teraz zastosowałem grubszy na tyle aby tylko wszedł generalnie można powiedzieć że to śruba ;p

A więc jeśli miał bym znów zblokowane wałki i zamontował trzpień to czy skręcać do trzpienia czy nie ?

12mm gwintu i sama końcówka 26mm

ps na kółku od paska osprzętu żadnych znaków nie było ! miałem w ręku czyściłem i nic nie znalazłem o to koman poza tym jak tam ktoś umieści znaki jak tam i kółko od osprzętu i rozrządu jest montowane na gładko oprócz opcji znaczenia samemu markerem przy gmp tłoka na 0 stopni opcji nie widzę a jeśli nikt nie zna kątu aby można było to sprawdzić po skręceniu to niech nie pisze
Ostatnio zmieniony przez Aspirek 8 Kwi 2011, 17:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Kwi 2011, 17:20   

woytek13 napisał/a:
Naprawa Fiesta MK4:

http://rapidshare.com/fil...m_naprawiam.rar
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Aspirek
[Usunięty]

Wysłany: 8 Kwi 2011, 17:24   

książkę posiadam z niej mam wymiary wszystkie ale nie ma tam nic o kącie wyprzedzenia zapłonu ;]
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Kwi 2011, 17:29   

A co ma być o kącie wyprzedzania zapłonu,,, to wartość z układu zapłonowego silnia a nie rozrządu,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 8 Kwi 2011, 17:31   

bo zrobiłeś podstawowy błąd...
zanim zdjąłeś pasek trzeba było sobie zaznaczyć punktakiem połozenie kółka i wału
czujnik zegarowy załatw wkręc w głowice i tak ustawisz
co Ci da kąt wyprzedzenia skoro nie masz znaku odniesienia?
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Aspirek
[Usunięty]

Wysłany: 8 Kwi 2011, 18:06   

kurcze to teraz sam nie wiem jak to zrobić skręcę wg. zaleceń z książki i się zobaczy ale z tego co badaliśmy to było by tak że zgrały by się martwe punkty tzn. że i tłok i wałki były by w gmp co wg. mnie było ok ale brat mnie wybił z tego zdania ;p
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Kwi 2011, 19:05   

Na pierwszym cylindrze tłok w górnym położeniu, blokujesz wałki płaskownikiem wtedy skręcasz rozrząd. Kwestia tego, że w ten sposób nie masz zblokowanego wału i ciężko skręcić dolne koło i do tego właśnie służy blokada. Można spróbować zblokować na kole zamachowym po wyjęciu rozrusznika.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Aspirek
[Usunięty]

Wysłany: 8 Kwi 2011, 19:17   

i wielkie dzięki ;] o to mi chodziło aby ktoś potwierdził czy blokada zdaje egzamin bo wg. tego co podaje książka zrobię oczywiście poprawiając błąd w długości gwintu bo tam podali 120mm i 26 mm sama końcówka w co nie wieże ;p a zablokuje dodatkowo kluczem który dorobiłem do odkręcania kółka

Właśnie apropo tego koła zamachowego to tu kiepsko bo trzeba rozrusznik wyjmować tak jak mówiłeś

Ojcu jak pasek pękł w peugocie ;p to właśnie tam się blokowało poprzez wizjerek do koła zamachowego tam też miałem wesoło bo pekł wałek rozrządu z tond tak szybka wymiana po 5 latach i małym przebiegu ;] poza tym wymieniłem pompę wody bo już skrzypiała

a ps jak już jest temat to nie będę śmiecił co sądzicie o tych gratach co wsadziłem

Pompa hepu Rolka ruvla pasek contitech olej castrol magnatec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Kwi 2011, 22:51   

Do blokowania wału jest jakaś dziura zakręcona śrubą coś mnie świta,,, i ta blokada w książce jest do tego. Jak tłok masz w górze a nie pasuje to zrób jeszcze jeden obrót wału.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 8 Kwi 2011, 23:47   

JoeMix, tą śrubą nie blokuje się wału do odkręcania śruby! Jeśli tak zrobi, to może ją później tylko wyrzucić. Ona służy tylko i wyłacznie do zablokowania wału podczas ustawiania rozrządu. W sumie to ona nawet nie blokuje, tylko wał się o nią opiera.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Kwi 2011, 23:59   

A kto mówi ze ta śrubą się blokuje wał do odkręcania? jeśli tak zostało to odczytane to nie o to mi chodziło, śrubą się blokuje wał chyba przy nakładaniu paska tak? Żeby odkręcić śrubę na kole pasowym to chyba najlepiej porządnym oczkowym założyć i młotkiem stuknąć, bez blokowania wału puści,,, przynajmniej ja tak zawsze odkręcałem,,, (ostatnio w 1,4 jak mi rozrząd strzelił)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Aspirek
[Usunięty]

Wysłany: 9 Kwi 2011, 08:27   

a więc jeśli chodzi o to to trzpień opiera się o przeciwwagę wału natomast dzięki niej się nie odkręci bo przecież odkręcamy w 2 stronę 40nm i 90stopni w sumie się dokręca to nie wiem jaki moment był by przy odkręcaniu ale wygieła by się w chińskie 8 ;p
Rozrząd wymieniony olej wymieniony świece nóweczki nowy tedexik zalany i pompa nowa także "sezon" mogę rozpoczynać :D pozostało mi tylko do wymiany zawieszenie niestety ;/
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 9 Kwi 2011, 08:36   

odpaliłeś go czy nie?
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Aspirek
[Usunięty]

Wysłany: 9 Kwi 2011, 18:10   

odpaliłem i jest ok poprawiło się co miało poprawić ale zato spieprzyła się wg. mnie przepływka bo dławi się przy szybkim wciśnięciu gazu to samo z odłączoną przepływką więc to chyba ona
Bo rozrząd jest ustawiony na gmp do 0.01 mm ;) 3 razy sprawdzałem ;p
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Kąt wyprzedzenia zapłonu
Fiesta 2003 benzyna 2003 r 8v
lowczyk10 Elektryka silnika 0 9 Lip 2017, 16:14
lowczyk10
Brak nowych postów [MK2] Kąt wyprzedzenia zapłonu 1.6D
dajuko Silniki diesla 0 21 Maj 2014, 20:06
dajuko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.