Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
27 Maj 2006, 20:44
Diesel , Turbodiesel , Hamownia
Autor Wiadomość
kangurczak
[Usunięty]

Wysłany: 24 Mar 2005, 10:02   Diesel , Turbodiesel , Hamownia

Witam,
Wreszcie po ciezkiej zimie i poprzednim sezonie udalo sie zawitac na rolki pewnej krakowskiej Firmy. Akcja pod kryptonimem "odmulania" zaczela sie o 9:00. Po ustaleniu kilku faktow, wprowadzeniu bolida na hamownie i "odhamieniu", naszym oczom ukazal sie obraz nedzy i rozpatczy (przebieg rozowy). Box dzialal, ale nie bylo sladow po modach z poprzedniego sezonu, gdzie auto oficjalnie wykrecilo czas 16.887s /1.4mili i legitymowalo sie moca srednia w oklolicach 105KM i 280Nm. Dzisiaj na rolkach wyplulo wyniki 77KM i 210Nm. Postanowilismy odkrecic boxa i sprawdzic czy "wyjdzie moc ujemna" :lol:
Otrzymalismy przebieg zielony. Moc i moment bliskie fabrycznym czyli 75KM i 160Nm (78KM i 163Nm). --Wiec pacjent zyje i ma sie dobrze!!
Wiec wytargalem komputer ktory zostal zaniesiony do chipowania. W miedzyczasie ustalilismy nastepne kroki jakie trzeba przebyc aby wystartowac w tym sezonie.
Po wgraniu nowego oprogramowania, komputer razem z nami poszedl do srodka samochodu. Wyniki? Przebieg niebieski 90KM i 190Nm. Udalo sie pozbyc wyzyn i nizin z wykresu oraz poprawic gore :twisted:
Odczucia z "dupohamowni" ? Wczesniej piekny (aczkolwiek zabojczy dla ukl. przeniesienia napedu) "wcisk" w fotel zostal zniwelowany. Jak widac z pierwszego przebiegu, uczucie bylo dosyc symapatyczne, poczym tak samo szybko jak sie pojawialo - to znikalo. Teraz auto ciagnie w calym zakresie obrotow bardzo ladnie. Mozna powiedziec ze "rozwydrzony dzieciak" ktorym bylo z boxem ,ubral krawat dzieki czemu dalej potrafi zaskoczyc ale w innym bardziej gentelmenskim stylu. Nie latam juz po kabinie jak pijany kangur w tyl i przod przy kazdej zmianie biegow, ale spokojnie podziwiam znikajacych we wstecznym lusterku
Jestem szalenie zadowolony z wizyty w Vtechu, tymbardziej ze zbieralem sie juz do tego jakis niezly kawalek czasu. Plany na przyszlosc? Są a jakize ale bede informowal w miare rozwoju projektu.
I niech nikt nie mowi ze z tego silnika NIC sie nie da zrobic 8)



Wczoraj pogonilem bolida na trasie KRK-Debica City-KRK i bylo zacnie. Na obwodnicy tarnowskiej poszedl licznikowo 180km/h ale pod koniec strzelil mi wezyk od zegara doladowania i auto zmulilo, zalozylem po krotkim postoju na stacji i ruszylem w droge. Wracajac zatankowalem na BP Diesla Ultimate bo chcialem sprawdzic to co pisza tutaj (http://www.tdi.pl/Article69.phtml) - i musze przyznac ze subiektywne odczucia mam calkiem pozytywne. Auto szybciej (wzglednie) napedzilo sie do 180, a co najwazniejsze zwykle robilem na "cwiartce baku" 120km a teraz wyszlo 150km. Cialem sie z pewnym focusem od Bochnii i dalem mu rade. Na tarnowskiej podczas drogi powrotnej bawilem sie w "orbite" z jakims meskiem rowniez w dieslu, ale potem mi sie znudzilo i pojechalem dalej.
Ogolnie auto chodzi jak pieknie. Pomimo ze osiagi na papierze nie sa tak "powalajace na kolana" jak bylo wczesniej to spokojnie zkillowalbym fieste na moim starym setupie. Przesuniety limiter i wygladzony wykres robia swoje.

Pozdrawiam

kangurczak[/url]
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 20 Cze 2006, 20:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Garfield
[Usunięty]

Wysłany: 24 Mar 2005, 10:41   

no bardzo ładnie
a powedz mi ile taka przyjemnośc Vtechu kosztuje bo moze i ja sie na to zdecyduje...??
jednym słowem boxy i itp rzeczy trzaba wyrzucic na smieci bo gówno dają.... :-)
 
 
kangurczak
[Usunięty]

Wysłany: 25 Mar 2005, 11:58   

Koszt chipa w okolicach pewnie 1400zl,
Czy box to zlo? hmm duzo osob tak wtwierdzi. Ja przejezdzilem caly poprzedni sezon na boxie z pewnymi dodatkami aby nitro dzialalo. Boxy maja ta zalete ze sa banalnie proste w montarzu i calkowicie pozbywalne w kilka sekund. Boxa mozesz zapiac jak sam poruszasz sie samochodem a zostawic na polce jak pozyczasz auto bliskiej osobie ;) Co prawda na boxie mamy mniejsze pole manewru. Ustawiamy zworki i dopuki nie ma dymienia nadmiernego sobie smigamy na "jakims" setupie. Z chipem jest wiecej zabawy ale i daje wieksza frajde. Jak juz mowilem mozna ustawic sobie przebieg mocy i momentu praktycznie dowolnie. Co w rezultacie daje lepsze efekty niz box- a mozna to zauwazyc na wykresie ktory wkleilem wyzej.
 
 
medyk72
[Usunięty]

Wysłany: 29 Mar 2005, 00:16   

No to mi troche pobudziliście wyobraźnie tymi wykresikami - co prawda te 75KM też mi sie spisuje nieźle , ale... :twisted: kusi coś więcej wycisnąć. Interesuje mnie tylko kwestia spalania - co sie zmieniło po chipowaniu - i jeśli sie zmieniło to w którą strone. Moja fiestunia już ponad 120 tyś przejechała - nie sądze żeby była mocno eksploatowana - wszystko robione w Fordzie - a ja bardzo ciężkiej nogi nie mam, ale czasem faktycznie zdałoby sie kilka kucy więcej więc jakiś niezbyt ekstremalny chip "kop" by mnie interesował również. Pozdr.
 
 
kangurczak
[Usunięty]

Wysłany: 29 Mar 2005, 09:55   

Co do spalania po najnowszych modach moge powiedziec tylko tyle ze w trasie na boxie robilem 120-130km/ 1/4 baku przy zwyklej wycieczce (czyli jazda spokojna ale i podgonienie tam gdzie mozna). Teraz wyszlo 150km na 1/4 baku. Jak wykoncze bak powiem co i jak. Na boxie palilem w miescie 6-7 l/100km w trasie 4-5l/ 100km, podczas wyscigow pod 10l/100km. Mozesz to odniesc do swojego spalania, bo nie pamietam juz czasow bez modyfikacji- naszczescie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Fordon Tuning mechaniczny 140 30 Lis 2011, 09:21
szczupak
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Diesel - przydatne informacje i zasady użytkowania.
ramses123 Silniki diesla 15 4 Mar 2010, 19:58
Fordon
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz
Brak nowych postów Diesel , Turbodiesel , IC , Nitro
kangurczak Tuning mechaniczny 29 12 Lip 2004, 18:39
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.