Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: alternator, ladowanie, mk3

Przesunięty przez: bidżej
23 Lut 2011, 08:42
[MK3] Problem po regeneracji alternatora.
Autor Wiadomość
marimar 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Mariusz
Wiek: 50
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 111
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 31 Sty 2011, 16:04   

TomQ może masz rację z tymi szczotkami,ale ja naprawiałem altka u jednych z lepszych mechaniorów w Bydzi i płaciłem tylko 150 zł za kapitalke-pomyliły ci się osoby chyba
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 31 Sty 2011, 16:07   

marimar
Pewnie masz rację.
Sorrki :ups:
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
marimar 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Mariusz
Wiek: 50
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 111
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 31 Sty 2011, 16:13   

TomQ napisał/a:
marimar
Pewnie masz rację.
Sorrki :ups:


nic nie szkodzi ja się nie gniewam :-P
 
 
Karol90 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 33
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13 Lut 2011, 15:30   

Witam ponownie wszystkich :) .
Auto wróciło od mechanika. Stwierdził on przebicie na mostku diodowym. Zanim zabrałem fiestę, sprawdziłem ładowanie. Na włączonym 14,5, kontrolki palą i gasną jak należy. Opuściłem warsztat.
Znów jednak problem (-_-). Kontrolka znów się nie pali, jednak ładowanie jest (na włączonym silniku 14,5 około, po włączeniu świateł, radia i nawiewu 13,96.) Może kontrolka się przepaliła ? Ostatni raz jak się zapaliła pojechałem na przejażdżkę i po drodze zgasło mi auto (z mojej winy :D ) i wtedy pierwszy raz się nie zapaliła, włączyłem silnik i pojechałem. Na drugi dzień nie paliła się już. Wiem, że to trochę męczące, te moje problemy, ale kurde już mam dość. Pomożecie ostatni raz ? :)
Pozdrawiam i dzięki za pomoc z góry.
 
 
Qnik 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 32
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13 Lut 2011, 16:05   

Karol90 napisał/a:
Witam ponownie wszystkich :) .
Auto wróciło od mechanika. Stwierdził on przebicie na mostku diodowym. Zanim zabrałem fiestę, sprawdziłem ładowanie. Na włączonym 14,5, kontrolki palą i gasną jak należy. Opuściłem warsztat.
Znów jednak problem (-_-). Kontrolka znów się nie pali, jednak ładowanie jest (na włączonym silniku 14,5 około, po włączeniu świateł, radia i nawiewu 13,96.) Może kontrolka się przepaliła ? Ostatni raz jak się zapaliła pojechałem na przejażdżkę i po drodze zgasło mi auto (z mojej winy :D ) i wtedy pierwszy raz się nie zapaliła, włączyłem silnik i pojechałem. Na drugi dzień nie paliła się już. Wiem, że to trochę męczące, te moje problemy, ale kurde już mam dość. Pomożecie ostatni raz ? :)
Pozdrawiam i dzięki za pomoc z góry.
Widzę, że kolega jest z Gdańska, więc mogę pomóc. Znam warsztat, gdzie chłopaki naprawdę znają się na elektryce, montowałem u nich centralny, a siostrze właśnie regenerowali alternator w lanosie.
http://www.autoexpert24.pl/?id=elektryka warsztat znajduje się na Jaśkowej Dolinie, jak się jedzie do CH Manhattan.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lut 2011, 16:18   

A u mechanika się paliła kontrolka?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Karol90 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 33
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13 Lut 2011, 16:29   

Tak, u mechanika się paliła.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lut 2011, 16:40   

Jak kontrolka jest OK, to ja bym wrócił do mechanika na poprawkę,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Tomto 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 34
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Lut 2011, 20:25   

Tak jak napisał Rebel ja w pierwszej kolejności sprawdziłbym niebieski przewód od wzbudzenia alternatora, ale nie przy alternatorze tylko w miejscu gdzie się zwykle przeciera czyli pod chłodnicą zaraz przy takiej czarnej koszulce, w której siedzi dioda prostownicza. Jest to najczęściej występujący problem elektryczny w fiestach mkIII jeżeli chodzi o ładowanie. Objawem jest właśnie na początku brak kontrolki od czasu do czasu i oczywiście gorsze ładowanie, a gdy się całkiem urwie to kompletny brak ładowania. Być może nawet nie potrzebowałeś regeneracji alternatora.
Natomiast jeżeli chodzi o sprawdzenie akumulatora aerometrem to należy to wykonać po naładowaniu akumulatora, jak będzie rozładowany to i tak nie wejdzie na pole zielone. Poza tym sprawdza się wszystkie cele, a wynik powinien być w miarę jednakowy, jak w którejś celi jest kiepsko to znaczy, że ta cela padła i akumulator nadaje się do wymiany.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Lut 2011, 10:06   

Tomto napisał/a:
Natomiast jeżeli chodzi o sprawdzenie akumulatora aerometrem to należy to wykonać po naładowaniu akumulatora
To Ci wyjdzie że jest OK - zawsze nawet na rozwalonym akumulatorze, bo to nic innego jak badanie gęstości elektrolitu, bardziej naładowany - bardziej gęsty, przyrząd mniej tonie w płynie (albo trochę inaczej - nie pamiętam) więc jak naładujesz akumulator to potwierdzisz jego naładowanie, a nie stan techniczny w jakim się znajduje będąc w samochodzie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Tomto 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 34
Skąd: Kraków
Wysłany: 22 Lut 2011, 21:12   

JoeMix w pełni się z tobą zgadzam, że zaraz po naładowaniu wskazania mogą być rewelacyjne, natomiast ja miałem na myśli trochę inną sytuację - badanie rozładowanego akumulatora aerometrem nie ma sensu bo zawsze będzie pokazywał czarne pole. Jest też jeszcze inny przypadek, akumulator nawet po naładowaniu może mieć zwarcie np. w jednej celi i w takim wypadku nawet naładowanie tej celi nie pomoże. Ogólnie chodziło mi o to, żeby nie mierzyć na całkowicie rozładowanym akumulatorze - przerabiałem już sporo różnych sytuacji związanych z akumulatorami i piszę to z własnego doświadczenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.