[MK4] Przełącza na Pb przy pełnej butli |
Autor |
Wiadomość |
kubaotcz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 54 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 17:34 [MK4] Przełącza na Pb przy pełnej butli
|
|
|
Witam,
Od jakiegoś czasu zdarza się, że bez żadnych wczesniejszych objawów instalacja nagle odcina lpg i przełącza na benzynę migając diodami tak, jakby skończył się gaz. Sytuacja rzadko ma miejsce przy dużym obciążeniu, często nawet przy zwalnianiu gdy teoretycznie obciążenie jest żadne. Ponowne uruchomienie silnika daje prawidłowy odczyt, instalka przełącza na lpg, ale sytuacja lubi sie powtórzyc ze 2-3 razy zanim mam dłuzszą przerwe. Jakie wasze propozycje? Parownik się kończy, map sensor? Ewentualnie jak sprawdzić te elementy, lub zwiększyć cisnienie podawane przez parownik.
(Instalacja Reg OMVL, z parownikiem tej samej firmy do zetec'a 1.25, spalanie dosyc spore, w mieście zimą nawet do 11l/100) |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Sty 2011, 17:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 20:12
|
|
|
Najprędzej czujnik napełnienia butli, daje sygnał ze koniec gazu to instalacja przełącza na benzynę, gdzieś sie robi zwarcie lub jest luźny przewód i nie łączy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kubaotcz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 54 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 23:47
|
|
|
Czujnik napełnienia butli? A nie jest tak, że komputer odcina lpg w momencie kiedy dostanie od map sensora sygnał o zbyt niskim cisnieniu na listwie wtryskowej? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Sty 2011, 10:12
|
|
|
Nie wiem Strzelam teoretycznie, skoro przy pełnej butli Ci przełącza to coś jest nie tak, gdyby to było losowo, ale przy pełnej butli za niskie ciśnienie? Stawiał bym właśnie że w tej pozycji coś nie teguje "wskaźnik" |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kubaotcz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 54 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 23 Sty 2011, 17:17
|
|
|
Mówiąc przy pełnej, miałem na myśli nie na tyle pustej, aby zasygnalizować brak paliwa w zbiorniku. Czy butla jest pełna w 3/4 czy połowie to akurat nie ma większego znaczenia. |
|
|
|
|
TomQ
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 245 Skąd: RZ
|
Wysłany: 24 Sty 2011, 12:56
|
|
|
Najprawdopodobniej reduktor masz zasyfiony i występuje spadek ciśnienia gazu.
Podłącz interfejs i odczytaj ciśnienie. |
_________________ Pozdrawiam,
TomQ |
|
|
|
|
kubaotcz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 54 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 31 Sty 2011, 18:27
|
|
|
Póki co odwiedziłem dwóch gazowników. Jeden stwierdził że powodem są albo filtry, które jak tylko uda mi sie dostać wymieniam, albo MAP, czego wolałbym uniknąc ze względu na koszta. Stwierdził za to że reduktor nie miał prawa się zasyfić. Drugi nie oglądając nawet auta stwierdził z kolei że to na bank reduktor i trzeba wymienić na nowy, z regulacją cisnienia w jakiejś kosmicznej cenie, bo reperaturka nic nie da, co wydaje mi sie być ewidentną bajką:) |
|
|
|
|
rafantek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 171 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Lut 2011, 00:26
|
|
|
najpierw diagnostyka, pozniej wymiana
Wrozeniem to sie wrozki zajmuja. |
_________________ Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214 |
|
|
|
|
kubaotcz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 54 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 8 Lut 2011, 21:30
|
|
|
PROBLEM ROZWIĄZANY
Usterką okazał się padnięty map-sensor instalacji gazowej. Urządzenie mierzy ciśnienie reduktora i listwy wtryskowej, gdy któreś jest za niskie komputer odcina lpg i przełącza na benzyne. W momencie kiedy "powoli umiera" chwilami nie podaje sygnału, co jest odczytywane przez komputer odcięciem gazu. Usterka trudna do zdiagnozowania komputerem, ponieważ czasami przez 200km nic się nie dzieje. Gazownik stwierdził że jeśli cos takiego ma miejsce bez obciążenia to na pewno nie reduktor, na 90% map. Zaryzykowałem, wymieniłem na zamiennik, jest ok:) dziekuję wszystkim za pomoc. |
|
|
|
|
|