Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Przełącza na Pb przy pełnej butli
Autor Wiadomość
kubaotcz 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 54
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22 Sty 2011, 17:34   [MK4] Przełącza na Pb przy pełnej butli

Witam,
Od jakiegoś czasu zdarza się, że bez żadnych wczesniejszych objawów instalacja nagle odcina lpg i przełącza na benzynę migając diodami tak, jakby skończył się gaz. Sytuacja rzadko ma miejsce przy dużym obciążeniu, często nawet przy zwalnianiu gdy teoretycznie obciążenie jest żadne. Ponowne uruchomienie silnika daje prawidłowy odczyt, instalka przełącza na lpg, ale sytuacja lubi sie powtórzyc ze 2-3 razy zanim mam dłuzszą przerwe. Jakie wasze propozycje? Parownik się kończy, map sensor? Ewentualnie jak sprawdzić te elementy, lub zwiększyć cisnienie podawane przez parownik.

(Instalacja Reg OMVL, z parownikiem tej samej firmy do zetec'a 1.25, spalanie dosyc spore, w mieście zimą nawet do 11l/100)
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Sty 2011, 17:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Sty 2011, 20:12   

Najprędzej czujnik napełnienia butli, daje sygnał ze koniec gazu to instalacja przełącza na benzynę, gdzieś sie robi zwarcie lub jest luźny przewód i nie łączy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kubaotcz 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 54
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22 Sty 2011, 23:47   

Czujnik napełnienia butli? A nie jest tak, że komputer odcina lpg w momencie kiedy dostanie od map sensora sygnał o zbyt niskim cisnieniu na listwie wtryskowej?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Sty 2011, 10:12   

Nie wiem :) Strzelam teoretycznie, skoro przy pełnej butli Ci przełącza to coś jest nie tak, gdyby to było losowo, ale przy pełnej butli za niskie ciśnienie? Stawiał bym właśnie że w tej pozycji coś nie teguje "wskaźnik"
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kubaotcz 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 54
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23 Sty 2011, 17:17   

Mówiąc przy pełnej, miałem na myśli nie na tyle pustej, aby zasygnalizować brak paliwa w zbiorniku. Czy butla jest pełna w 3/4 czy połowie to akurat nie ma większego znaczenia.
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 24 Sty 2011, 12:56   

Najprawdopodobniej reduktor masz zasyfiony i występuje spadek ciśnienia gazu.
Podłącz interfejs i odczytaj ciśnienie.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
kubaotcz 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 54
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 31 Sty 2011, 18:27   

Póki co odwiedziłem dwóch gazowników. Jeden stwierdził że powodem są albo filtry, które jak tylko uda mi sie dostać wymieniam, albo MAP, czego wolałbym uniknąc ze względu na koszta. Stwierdził za to że reduktor nie miał prawa się zasyfić. Drugi nie oglądając nawet auta stwierdził z kolei że to na bank reduktor i trzeba wymienić na nowy, z regulacją cisnienia w jakiejś kosmicznej cenie, bo reperaturka nic nie da, co wydaje mi sie być ewidentną bajką:)
 
 
rafantek 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 171
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Lut 2011, 00:26   

najpierw diagnostyka, pozniej wymiana
Wrozeniem to sie wrozki zajmuja.
_________________
Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214
 
 
 
kubaotcz 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 54
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Lut 2011, 21:30   

PROBLEM ROZWIĄZANY

Usterką okazał się padnięty map-sensor instalacji gazowej. Urządzenie mierzy ciśnienie reduktora i listwy wtryskowej, gdy któreś jest za niskie komputer odcina lpg i przełącza na benzyne. W momencie kiedy "powoli umiera" chwilami nie podaje sygnału, co jest odczytywane przez komputer odcięciem gazu. Usterka trudna do zdiagnozowania komputerem, ponieważ czasami przez 200km nic się nie dzieje. Gazownik stwierdził że jeśli cos takiego ma miejsce bez obciążenia to na pewno nie reduktor, na 90% map. Zaryzykowałem, wymieniłem na zamiennik, jest ok:) dziekuję wszystkim za pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Nie przełącza na LPG
peugeot40619tdi LPG 8 11 Sty 2012, 21:48
dżolero


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.