Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 12:42
[MK2] Swap czy nie swap ? a może zabytek ?
Autor Wiadomość
ombre888 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 35
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 39
Skąd: ok Tarnowa
Wysłany: 4 Sty 2011, 18:57   

MikeB4 napisał/a:
a w dowodzie nigdzie nie napisano Xr2

Tu juz zależy od podmiotu wydającego dowód. Znajomy miał w dowodzie Ford Escort xr3i. No ale to pewno dlatego ze pani w okienku przeklepała z umowy. Bo za zwyczaj nie piszą oznaczenia modelu jako tako. Wątpie żeby każdy diagnosta, czy inny urzędnik nawet rzeczoznawca znał dokładną historie wszystkich modeli samochodów. Z najomy odnawia rekina jest w temacie, i wg niego tunning z epoki jest dozwolony.
MikeB4 napisał/a:
ważne aby obracać się w częściach stosowanych w danym modelu

Tak na przykład fiesta 1.1 z środkiem xr2 raczej by sie za kfalifikowała.
Wszystko zależy od podejścia właściciela do oryginalności i posiadania zółtych blach. Skrajny jeden będzie jeździł opisaną przezemnie 120L a drugi nie założy do mk1 1.1 stabilizatora tylnej belki od od xr-ki czy 1.3 by sie lepiej prowadziła bo nie będzie już ori.
JoeMix napisał/a:
Youngtimerowskie środowisko potrafi wyśmiać naklejkę na aucie, albo obszycie kierownicy,,,

Dokładnie. Przeglądam jedno z większych forum. Gdyby sie dowiedzieli że chcesz na mk2 zółte zalożyć <czerwonakartka> Temat w 2 dni na 5 stron a po co? jak można? to plastik!!! itd
_________________
Escort MK3 xr3i 85r.
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 4 Sty 2011, 19:58   

ombre888 napisał/a:
Gdyby sie dowiedzieli że chcesz na mk2 zółte zalożyć


No no lepiej jeździć jakimś fiatem na żółtych :2xf: przepraszam czy fiesta to coś złego ? jak dla mnie to jest oczko w głowie :) wszystkie mody które robiłem robiłem je z głową a po to żeby później w krótkim czasie wrócić do poprzedniego stanu... zrobi się ciepło będę wracał do oryginału :yes: i coraz bardziej dochodzę do wniosku żeby podarować sobie swap :ok: jest tylko jedno ale :) co pan rzeczoznawca powie na mój samochodzik... Jak zrówna mnie z ziemią i mnie zdenerwuje to swap będzie, a jak podejdzie do mnie jak do człowieka to będę walczył o żółte tablice :ok: aha jeszcze jedno ile taki pan rzeczoznawca, historyk jak zwał tak zwał :yyy: ile weźmie za papier który stwierdza że samochód jest zabytkiem ?
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 4 Sty 2011, 20:28   

Zależy co jest w pakiecie .... biała karta i cały protokół na zabytkowy przegląd itp (opcja pełnego gotowca) ... to koszt około 600- 1000 zł , przegląd ok. 200-300, tablice i dowód ok. 200 zł (są nieco droższe).... i co dalej chcesz się wzorować na opinii rzeczoznawcy i tego co powie... Są rzeczoznawcy i "rzeczoznawcy" - zalezy na kogo trafisz ... a to od Ciebie powinien zależeć los tego auta a nie jakiegoś udającego znawcę ważniaka - jeśli na takiego akurat trafisz...



Jeśli masz mnóstwo literatury i czasu możesz białą kartę i protokół na badanie techniczne przygotować sam, sam zrobić fotki .... wtedy rzeczoznawca wyjdzie 100-200 zł (czasem konserwator przepuszcza i bez kwitka od rzeczoznawcy - pytaj u swojego). Reszty kosztów raczej nie ominiesz ... I tyle. Ja mam żółte blaszki na Escorcie i jestem z tego zadowolony bo nie muszę co roku myśleć o przeglądzie ......... pozatym jakby wczesniej się nie rzucał w oczy to teraz ludzie myślą co to za tablice ...
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 4 Sty 2011, 20:45   

Z tego wynika że moja fiesta jest wyglądem podobna do jakiejś wersji "Formula" przynajmniej tak ma na bokach auta



tylko teraz kwestia czy ktoś z was ma jakiekolwiek informacje na temat takowej wersji ? bo wersji było tyle ile tylko użytkowników na drodze :yes: każdy mógł wejść do salonu i wybrać sobie tylko taki samochodzik i z takim wyposażeniem jakie tylko chciał... bardziej chodziło by mi o info to to za ustrojstwo "Formula" ? może byście jakieś fotki mieli od przodu ? A może to jest wersja RS i to tylko wymysł pierwszego właściciela (chyba to jest najrozsądniejsze wytłumaczenie) skoro każdy mógł skompletować taką fiestę jaką tylko chciał... wewnątrz widać że to golas jeszcze jedna fota



Cytat:
Jeśli masz mnóstwo literatury i czasu możesz białą kartę i protokół na badanie techniczne przygotować sam, sam zrobić fotki ....


rozwiń myśl :fox:
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 4 Sty 2011, 21:20   

Nie ma obowiązku wypełniania białej karty czy podstawienia dobrych i wiarygodnych danych technicznych samochodu w protokół badania technicznego pojazdu zabytkowego przez rzeczoznawcę. Można to przygotować samemu - jest z tym wbrew pozorom sporo roboty , białą kartę trzeba właściwie wypełnić i specjalnie wydrukować , fotografie też muszą być wykonane w odpowiedni sposób. Instrukcję wypełniania białej karty znajdziesz sobie na necie. To taki dokument dla wszystkich obiektów zabytkowych -- takie jakby tabelki ....

Protokół z badania technicznego to 78 punktów zawierających przeróżne dane techniczne samochodu ... od podstawowych jak wymiary , rozstaw(y) osi i kół , zwis przedni i tylny , prześwit , masy , naciski , dane silnika, typ i przełożenia skrzyni biegów , typ zawieszenia, rozmiar kół, opon, typ przekładni kierowniczej, przełożenie, średnica kierownicy, typ hamulców , instalacja elektryczna : napięcie, akumulator, typ prądnicy, moc rozrusznika, typ świec zapłonowych, biegunowość instalacji elektr. , średnica zawracania, prędkość maksymalna, typ paliwa, ilość oleju w silniku, skrzyni, dyfrze, ilość płynu chłodniczego w układzie

--- posiadając dobrą książkę i dane spokojnie mozemy wypisać to samemu.
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 4 Sty 2011, 21:28   

MikeB4 napisał/a:
posiadając dobrą książkę i dane spokojnie mozemy wypisać to samemu.


właśnie widzę :yes: trochę siedzenia nad tym będzie ale myślę że to spokojnie da się zrobić...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 09:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.