Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 13:07
[MK2] Swieci się kontrolka Awaria:/
Autor Wiadomość
Szpila 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Wojtek
Wiek: 40
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 130
Skąd: Bardo/Katowice
Wysłany: 30 Gru 2010, 19:06   [MK2] Swieci się kontrolka Awaria:/

No to tak, dzisiaj sie wybralem na male zakupy i odpalam małą po 4 dniowym staniu w sniegu, a ona mi na złość po 20 minutach i przejechaniu dosłownie 700m...kontrolka "awaria" ((!)) się świeci. jak sie troche bardziej zagrzał to zgasła, a jak jechalem to sie zapalała co chwile (bardziej na wolnych obrotach) i gasła. Nakoniec jazdy to już calkiem zgasł silnik przy bramie:/ Wsumie to po jej zachowaniu nic nie zauważyłem zeby cos sie zmieniło od ostatniej 200 km wyprawy:) (po prawie 3 latach nie użytkowania), czasem tylko ma taki głośniejszy wydech. Macie jakieś pomysły co to może być?? Pomocy notw


płyn wporządku i czysty, olej jest :kaput:
 
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 30 Gru 2010, 19:33   

Może sonda lambda?
 
 
Szpila 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Wojtek
Wiek: 40
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 130
Skąd: Bardo/Katowice
Wysłany: 30 Gru 2010, 19:39   

a jest tam ona w ogóle:) jak mogę sprawdzić czy to na pewno sonda??
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 30 Gru 2010, 19:39   

Bezimienny napisał/a:
Może sonda lambda?

:zalamka:
 
 
Szpila 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Wojtek
Wiek: 40
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 130
Skąd: Bardo/Katowice
Wysłany: 30 Gru 2010, 19:42   

Stunt_Man napisał/a:
Bezimienny napisał/a:
Może sonda lambda?

:zalamka:


to samo pomyślałem ale rozważam każdą propozycje
 
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 30 Gru 2010, 19:54   

Napisałem tak bo pamiętam że mój kolega kiedyś miał podobny problem (tylko że w innym aucie, w golfie chyba to było) też zapaliła mu sie jakaś kontrolka o awarii a samochód działał normalnie, i pamiętam że mówił coś że przyczyną była sonda lambda, więc pomyślałem że to może taki sam problem.
 
 
Szpila 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Wojtek
Wiek: 40
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 130
Skąd: Bardo/Katowice
Wysłany: 30 Gru 2010, 20:12   

Bezimienny napisał/a:
Napisałem tak bo pamiętam że mój kolega kiedyś miał podobny problem (tylko że w innym aucie, w golfie chyba to było) też zapaliła mu sie jakaś kontrolka o awarii a samochód działał normalnie, i pamiętam że mówił coś że przyczyną była sonda lambda, więc pomyślałem że to może taki sam problem.



spoko, dzieki za chęci ale w mk2 "chyba" nie ma sondy. Ogolnie to jestem wdzięczny za każdą propozycje. troche mnie to zmartwiło i nie wiem co robic:/
 
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 30 Gru 2010, 21:39   

Szpila, sprawdź styki na zbiorniczku wyrównawczym od hamulca. Jak byś go odłączył ta kontrolka też będzie się świeciła, może masz po prostu zaśniedziałe styki ! ta kontrolka odpowiada bodajże jedynie za hamulce :) zobacz czy jak naciskasz hamulec to się zapala. zerknij jeszcze jakie masz obroty silnika na nierozgrzanym przy wciśniętym hamulcu :) ale głównie chodzi tutaj o podłączenie wtyczki do samego zbiorniczka.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Gru 2010, 22:14   

Szpila napisał/a:
kontrolka "awaria" ((!)) się świeci
To kontrolka hamulca:
1. Jest zaciągnięty ręczny lub popsuty czujnik przy dźwign (robi zwarcie do masy)
2. Jest za mało płynu w ukłądzie hamulcowym (sprawdz poziom w zbiorniczku na pompie) lub szlag trafił ten czujnik (np. się zatopił)
3. Bodajże w Mk2 ta kontrolka się zapala na czas pracy rozrusznika - zrobiło się zwarcie w automacie.

4. Kontrolka ma się nijak do silnika,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Gru 2010, 01:33   

JoeMix napisał/a:
To kontrolka hamulca:
1. Jest zaciągnięty ręczny lub popsuty czujnik przy dźwign (robi zwarcie do masy)
2. Jest za mało płynu w ukłądzie hamulcowym (sprawdz poziom w zbiorniczku na pompie) lub szlag trafił ten czujnik (np. się zatopił)
3. Bodajże w Mk2 ta kontrolka się zapala na czas pracy rozrusznika - zrobiło się zwarcie w automacie.

4. Kontrolka ma się nijak do silnika,,,

Jak czytałem ten temat miałem wrażenie że nie ma już dobrych ludzi na tym świecie . Pomyliłem się :)
 
 
 
Szpila 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Wojtek
Wiek: 40
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 130
Skąd: Bardo/Katowice
Wysłany: 31 Gru 2010, 10:35   

JoeMix napisał/a:
Szpila napisał/a:
kontrolka "awaria" ((!)) się świeci
To kontrolka hamulca:
1. Jest zaciągnięty ręczny lub popsuty czujnik przy dźwign (robi zwarcie do masy)
2. Jest za mało płynu w ukłądzie hamulcowym (sprawdz poziom w zbiorniczku na pompie) lub szlag trafił ten czujnik (np. się zatopił)
3. Bodajże w Mk2 ta kontrolka się zapala na czas pracy rozrusznika - zrobiło się zwarcie w automacie.

4. Kontrolka ma się nijak do silnika,,,



ja myślałem ze ręczny to ma (P) kontrolkę, ale sprawdzę, Dzięki.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Gru 2010, 10:42   

To różnie bywa (P) jest od ręcznego (!) od poziomu płynu (O) od okładzin,,, te 2 pierwsze często występują zamiennie lub jako jedna kontrolka.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Szpila 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Wojtek
Wiek: 40
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 130
Skąd: Bardo/Katowice
Wysłany: 31 Gru 2010, 10:54   

JoeMix napisał/a:
To różnie bywa (P) jest od ręcznego (!) od poziomu płynu (O) od okładzin,,, te 2 pierwsze często występują zamiennie lub jako jedna kontrolka.



aha, u mnie sa 2 osobno i nie zwsze sie swieci (!) jak reczny zaciągne a zawsze swieci sie (P). dobrze ze to forum jest mozna po dyskutować:) dzisiaj to zobacze co tam nie nie gra. Naj bardziej podejrzewam ze masa nie styka przy tym czujniku, bo auto długo stało nie jezdzone i mogło troche przy rdzewieć.

[ Dodano: Pią Gru 31, 2010 15:17 ]
no to tak, wsiadłem dzisiaj do auta odpaliłem, nic nie było dotkłem tylko kabelka ktory idzie do tego czujnika od hamulca recznego i od razu sie zapaliła! i juz nie gasnie. Tylko teraz to musze raczej wyjąć środek żeby sie tam dostac i cos z tym zrobić:/ a to nie na -10* :głowąwmur:
 
 
 
kostek88wjcz 


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 488
Skąd: Wojnicz
Wysłany: 1 Sty 2011, 21:20   

JoeMix napisał/a:
2. Jest za mało płynu w ukłądzie hamulcowym (sprawdz poziom w zbiorniczku na pompie) lub szlag trafił ten czujnik (np. się zatopił)
u mnie jest to samo :) i tez sie zastanawialem co jest grane .... i zauwazylem ze mam wyciek pompy hamulcowej
_________________
Fiesta Ruless :)

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925
 
 
Szpila 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Wojtek
Wiek: 40
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 130
Skąd: Bardo/Katowice
Wysłany: 2 Sty 2011, 13:14   

kostek88wjcz napisał/a:
JoeMix napisał/a:
2. Jest za mało płynu w ukłądzie hamulcowym (sprawdz poziom w zbiorniczku na pompie) lub szlag trafił ten czujnik (np. się zatopił)
u mnie jest to samo :) i tez sie zastanawialem co jest grane .... i zauwazylem ze mam wyciek pompy hamulcowej



kurde o tym zapomniałem, jeszcze dzisiaj to sprawdze:P

[ Dodano: Nie Sty 02, 2011 16:00 ]
Płyn jest na min. i to może być właśnie to, jeszcze jak troche wtyczka poruszałem co jest przy zbiorniczku od płynu to zgasła, ale płyn i tak doleje:) czujnik od ręcznego juz chyba nie bo jak zgasła kontrolka to znów próbowałem poruszać nim i wtyczką, reczny pare razy zaciągłem ale nie paliła się. Po prostu musiał to być zbieg okoliczności że jak go ruszyłem to sie zapaliła od razu:/

[ Dodano: Pią Sty 21, 2011 14:51 ]
:głowąwmur: :głowąwmur: płynu mało było :głowąwmur: :głowąwmur: Dzięki
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 09:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.