Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 12:42
[MK2] Swap czy nie swap ? a może zabytek ?
Autor Wiadomość
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 29 Gru 2010, 21:14   [MK2] Swap czy nie swap ? a może zabytek ?

Koledzy moi mili mam dylemat ponieważ nie wiem co począć czy zmieniać znowu silnik czy sobie podarować tego typu wytwory (potwory) jak ogólnie wiadomo (z mojego profilu) mam forda fiestę MK2 rocznik 1986, czerwiec czyli samochodzik ma prawie pełne 25 latek, jest już niespełna 20 lat kiedy przestali produkować tenże model MK2, czytam i czytam odnośnie samochodów zabytkowych i cały czas nasuwa mi się pytanie czy mój samochód może być już zabytkowy czy muszę jeszcze czekać cztery lata, różni ludzie różnie piszą... jedni że musi mieć 25 lat a produkcja samochodu nie odbywa się już od 25 lat (masło maślane), inni natomiast mówią o 25 latach (wiek samochodu) i 15 latach (minimum) od przestania produkcji... weźcie mi to wyjaśnijcie, następną kwestią jest przekładka silnika gdybym się nie kwalifikował to czy nie lepiej zmienić silnik na 1,9 SEFI 88hp (KM) troszkę bym miał z nim zabawy i przygody :tyłek: w tym już momencie z pewnością nie zmieniłbym samochodu na "fabryczną bestię" przygotowywał bym się bacznie do KJS i znowu mam dylemat jeśli miałbym inwestować w KJS to wiem że z czasem rozwaliłbym samochodzik i cała moja praca poszłaby na marne a uwierzcie mi że żal mi jest troszkę fiesty na tego typu zabawy :kaput: nie patrzcie się na stan samochodu w chwili obecnej (patrz mój temat) bo odzyskanie stanu w jaki go kupiłem to kwestia kilku dni i bez przeszkód mógłbym nim wozić się jak przysłowiowy "dziadek" tak więc zebrało mi się na zimowe przemyślenia i proszę abyście mi doradzili co począć ? co wy byście zrobili na moim miejscu ? liczę na jakąś sensowną dyskusję notw
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 29 Gru 2010, 21:16   

swap bo zeby zabytek zrobic to musisz papierkow duzo łatwic
trzeba było kupić fieste a nie MK2 :tyłek:
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 29 Gru 2010, 21:18   

kuba87 napisał/a:
papierkow duzo łatwic


akurat tego się nie obawiam... raczej martwię się o to czy on w ogóle kwalifikuje się na zabytek :yes:
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 29 Gru 2010, 21:23   

raczej na szrot ;)
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 29 Gru 2010, 21:26   

szrot to bardziej jak ją weźmiesz na KJS :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Gru 2010, 21:27   

Możesz mieć albo klasyczną fiestę, albo kładź jakiegoś potworka pod maskę i mej szybik dupowóz,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 29 Gru 2010, 21:28   

Co jak co ale ja podchodzę do tematu poważnie... miło by było powalczyć z konserwatorem zabytków o coś co moim zdaniem jest warto...

p.s. moja fiesta ma mniej rudy niż twoja więc się nie wychlaj :2xf:
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 29 Gru 2010, 21:28   

a do KJS-ow kup np MK3 a tą zostaw tak jak jest

[ Dodano: Sro Gru 29, 2010 21:29 ]
a skąd wiesz ile ma moja a ile Twoja???? :2xf: :twisted:
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 29 Gru 2010, 21:31   

tadzias napisał/a:
szrot to bardziej jak ją weźmiesz na KJS


no właśnie :sad: a szrotem nie chcę jeździć

Cytat:
Możesz mieć albo klasyczną fiestę


klasyczną fiestę to ja już mam teraz chciałbym powalczyć o żółte rejestracje :) biegał ktoś z was już obok tego tematu ?
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 29 Gru 2010, 21:31   

moja nie doczeka się zabytkowości, złomuje ją w 2011

[ Dodano: Sro Gru 29, 2010 21:33 ]
odnoście opinii o zabytkowości pogadaj z MikeB4, on jest w temacie na bieżąco :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Gru 2010, 21:33   

Jak wsadzisz coś nieseryjnego pod maskę to o jakim zabytku chcesz rozmawiać? Chcesz się bawić w KJS? kup inne auto,,, bo festa była to tego dobra 10 lat temu, teraz się trochę zmełło,,,

[ Dodano: Sro Gru 29, 2010 21:38 ]
szczepan522 napisał/a:
miło by było powalczyć z konserwatorem zabytków o coś co moim zdaniem jest warto
Są tac co mk1 nie bardzo chcą naciągnąć na younga a Ty chcesz mk2 z wsadzonym wodotryskiem pod maską jako zabytek robić?
szczepan522 napisał/a:
chciałbym powalczyć o żółte rejestracje
100% oryginał wtedy rozumem zółte tablice,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 29 Gru 2010, 21:44   

JoeMix, chyba nieuważnie przeczytałeś mojego pierwszego posta za co cię zaraz ukamienuję :rotfl:
JoeMix napisał/a:
100% oryginał wtedy rozumem zółte tablice,,,
to czy myślisz że musisz mieć nawet oryginalne świece zapłonowe ? to mija się z celem nie uważasz bo wszystko z czasem może ci się zużyć a gdybyś miał 100% oryginał i walczył byś już o zabytek ale ten twój zabytek nie przeszedł by przeglądu technicznego (dodam że przegląd odbywa się tylko raz) np. przez sparciałe wszystkie gumy zawieszenia i ale walczył byś dalej o to by samochód został zabytkowy ale już z nowymi gumami to czy to jest oryginał 100% dla mnie nie... oryginalne części musisz mieć w 70% czyli buda i silnik...
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Gru 2010, 22:09   

po 25 latach mozesz rejestrować jako weteran szos.

Żeby rejestrować jako pojazd zabytkowy musi byc zgodność z orginalem 70 czy 80% i model ( tak wlaśnie, model czyli fiesta, a nie fiesta mk2 ) musi nie być produkowany przez ileś czasu.

Fiesta się raczej nie łapie. Kiedyś szukałem informacji na ten temat i takie wnioski pamietam.


swapuj na ziutka albo silnik na prąd wsadz ;)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Gru 2010, 22:09   

Ne jasno sę wrazełem,,, małeś zwkłą 1,1 przerobłeś stlstczne na Xr na zółte w mojej opn se ne nadaje,,,

(ne da psac prz nedzałajacyc klu lterac :( )
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 29 Gru 2010, 22:16   

JoeMix, w ten sposób się zgadza lecz gdy nie jest to kundel tylko zwykła 1.1 jak w oryginale to czemu nie ? wszystkie zmiany można przywrócić do fabrycznego (prawie)...

vegetagt napisał/a:
weteran szos


:yyy: a co to takiego i jakie przywileje idą za tym ?

vegetagt napisał/a:
musi nie być produkowany przez ileś czasu.


przeca Ford zakończył produkcję modelu Ford Fiesta MKII w roku 1989 więc to już niespełna 20 lat. chodzi ci o to że Ford Fiesta produkowany jest do chwili obecnej ?
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Gru 2010, 22:28   

szczepan522 napisał/a:
a co to takiego i jakie przywileje idą za tym ?


status moze dostać każde auto powyzej 25 latek. Kiedyś takie auta miały 50% znizke na ubezpieczeniu(PZU). Moje oba autka maja 23 lata i jeszcze tego nie sprawdzilem ;)

szczepan522 napisał/a:
przeca Ford zakończył produkcję modelu Ford Fiesta MKII w roku 1989 więc to już niespełna 20 lat. chodzi ci o to że Ford Fiesta produkowany jest do chwili obecnej ?


wlasnie chyba tu chodzi, że ford fiesta jest produkowany do teraz, chociaz minelo tyle czasu, ze moglem poprzekręcać.
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Gru 2010, 22:55   

szczepan522 napisał/a:
vegetagt napisał/a:
musi nie być produkowany przez ileś czasu.


przeca Ford zakończył produkcję modelu Ford Fiesta MKII w roku 1989 więc to już niespełna 20 lat. chodzi ci o to że Ford Fiesta produkowany jest do chwili obecnej ?
_________________

Cytat:
status moze dostać każde auto powyzej 25 latek.

i wyjaśniam każde auto także produkowane obecnie(czytaj fiesta) którego dany model czyli w tym wypadku mk2 z ostatniego wypustu będzie miał 25 lat.....wtedy kwalifikuje się na zabytek. Czyli pierwsza mk2 na żółtych blachach może się pojawić w 2014roku w którymś tam miesiącu kiedy zakończono produkcję mk2.

Przywileje auta jako weteran szos czytaj żółte blachy to zniżna na OC, dozgonny przegląd i własność państwa, nie możność sprzedania takiego czegoś za granicę itp.
jak coś pokręciłem( trochę pstryk) to poprawić <8>
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Gru 2010, 23:00   

yy żólte blachy to już pojazd zabytkowy / kolekcjonerski a nie weteran szos chyba :>
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Gru 2010, 23:29   

Weteran szos nie funkcjonuje już, tzn. PZU nie daje za to zniżki, jedynie rejestracja i opłacenie składki w jakimś tam klubie czy stowarzyszeniu, pomimo iż podchodzi prawię pod stówę, to się jeszcze ponoć opłaca,,,

W prawie o ruchu drogowym mamy: „pojazd, który na podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub ujęty w centralnej ewidencji dóbr kultury”. - taki samochód ma zółte tablice:

Pojazd zabytkowy powinien:

* mieć co najmniej 25 lat,
* być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
* posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym główne podzespoły).


Pojazd młodszy niż 25-letni może zostać wpisany do rejestru zabytków, jeżeli jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje się przynajmniej jedną z niżej wymienionych cech:

* posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne,
* dokumentuje znaczące etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej,
* był związany z istotnymi wydarzeniami historycznymi,
* był użytkowany przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne,
* ma związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi,
* posiada oryginalne wykonanie lub został odrestaurowany,
* został odtworzony wiernie, zgodnie z technologią z okresu jego produkcji.

Z drugiej strony mam ustawę o ubezpieczeniach:

"11) pojazd historyczny:
a) pojazd zabytkowy w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo o ruchu
drogowym,
b) pojazd wpisany do księgi inwentarza muzealiów zgodnie z przepisami
dotyczącymi ewidencjonowania dóbr kultury w muzeach,
c) pojazd mający co najmniej 40 lat,
d) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę
samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne
znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;"

I w tym przypadku taki pojazd żółtych tablic mieć nie musi

Jeśli załatwimy se drugie kryterium mamy z głowy OC jeśli załatwimy se zółte blachy to mamy z głowy OC przegląd i takie tam,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 29 Gru 2010, 23:51   

Yyyyy po kolei :

To Ty musisz zdecydować co chcesz mieć - szybką Fiestę czy oryginalną .... można zrobić ze zwykłej 1.1 przy użyciu wszystkich elementów produkowanych do Fiesty wersję Xr2 (1.6 , hamulce wentylowane, inne wnętrze itd.) i spokojnie dostanie się na to żółte blachy. Ale nie , że 1.6 pod maską a w środku i z zewnątrz goła Fiesta 1.1. Inne silniki niż stosowane fabrycznie odpadają jako stosowane w aucie rejestrowanym na zabytek.

KJS- dużo kasy , jeśli Cię to kręci - rób ... jeśli żal Ci tej to kup jakąś padakę którą ogarniesz mechanicznie...



Kwestia po co pchać Fiestę Mk2 na zabytkowe blachy ? Jeśli to potrzeba chwili czy chęć posiadania odmiennych tablic rejestracyjnych i bezgranicznej dbałości o doskonały wygląd samochodu w najmniejszych szczegółach - działaj. Ja zaniosłem wszystko do rzeczoznawcy , wykonał mi całą dokumentację - czyli białą kartę do konserwatora i podanie o wpis do ewidencji zabytków, cały protokół dla diagnosty na przegląd techniczny i kopie dokumentów do wydziału komunikacji. Z taką teczką papierków wszystko da się załatwić w jeden dzień.


Co do warunków - w zaleceniach dla konserwatora zabytków czytamy o wieku minimum 25 lat (nie latach produkcji modelu - 25 lat konkretnego egzemplarza)... oraz 85% oryginalnych części -- oryginalne = nie patent od innej marki/modelu.

Silnik do żółtych tablic nie musi być oryginalny - ale musi pochodzić od tego samego modelu - wszelkie 2.0 RS, Zetec , TDCi i inne wynalazki odpadają. Wiadomo , że opony , klocki hamulcowe, świece, kable fabryczne być nie muszą , można wymienić nawet każdą śrubkę i szybę na nową z pudełka. Ale części mają być oryginalne do tego modelu a nie patent z Żuka.



Cytat:
"po 25 latach mozesz rejestrować jako weteran szos"


Nie ma i nigdy nie było czegoś takiego. Weteran szos to była nazwa zniżki w PZU i tylko PZU, którą wycofali z 2 lata temu. Nie miała nic wspólnego z rejestrowaniem auta - po prostu patrzyli na wiek auta i dawali zniżkę. Ale chyba za dużo Golfów II dogoniło ten wiek to się wycofali :devil:

Cytat:

"Żeby rejestrować jako pojazd zabytkowy musi byc zgodność z orginalem 70 czy 80% i model ( tak wlaśnie, model czyli fiesta, a nie fiesta mk2 ) musi nie być produkowany przez ileś czasu.

Fiesta się raczej nie łapie. Kiedyś szukałem informacji na ten temat i takie wnioski pamietam. "

Pierwszego warunku już nie ma - kiedyś to było przynajmniej 15 lat od zakończenia produkcji modelu. Ten zapis zniknął po skargach właścicieli Skody Felicja/Octavia, którym odmawiano rejestracji 50 letnich aut na zabytkowe tablice. Podobnie zdaje się było z Garbusem i Maluszkiem. Swoją drogą durnie odmawiano i dobrze, że ktoś się oburzył i to zlikwidowali ...

Fiesta 84 i 85 już się łapie na zabytkowe blachy. Widziałem też Golfa II na zabytkach - więc da się. Nie ma żadnych przeciwskazań żeby zarejestrować taką w stanie perełka na żółte tablice. Poszpachlowanego szrota lepionego taśmą i drutem i tak tam nie przepuszczą.





Cytat:
i wyjaśniam każde auto także produkowane obecnie(czytaj fiesta) którego dany model czyli w tym wypadku mk2 z ostatniego wypustu będzie miał 25 lat.....wtedy kwalifikuje się na zabytek. Czyli pierwsza mk2 na żółtych blachach może się pojawić w 2014roku w którymś tam miesiącu kiedy zakończono produkcję mk2.

Przywileje auta jako weteran szos czytaj żółte blachy to zniżna na OC, dozgonny przegląd i własność państwa, nie możność sprzedania takiego czegoś za granicę itp.
jak coś pokręciłem( trochę pstryk) to poprawić <8>


Nie ma takiego wymogu. Liczy się konkretny egzemplarz. np. Golfa I produkowali do 93 albo nawet dłużej jako cabrio. 93 cabrio nie puszczą jeszcze na żółte blaszki - ale 77 w stanie perełka tak.


Przywileje to rzeczywiście przegląd wieczysty - co nie znaczy , że jak auto Ci zgnije i doprowadzisz je do ruiny , zatrzyma Cię tak Policja to Ci się upiecze - zabiorą Ci dowód i skierują na badania techniczne. Nie ma żadnej własności państwa. Samochód jest nadal własnością prywatną. Ale ustawowo nakłada się pewne obowiązki na właściciela - dbałość o stan zachowania, kary za zniszczenie, dbałość o szerzenie wiedzy o zabytku itp. Zabytkowe domy, kamienice, obrazy czy pałace i zamki wpisane na listę zabytków objęte nadzorem konserwatora zabytków też nie stają się własnością państwa. Takie zabytkowe samochody można sprzedać za granicę pod wyjątkowymi warunkami.... Obecnie pozwolenia na wyjazd poza granice kraju już nie trzeba dla zabytków młodszych niż 50 lat oraz dla tych młodszych wartych mniej niż 32 tysiące. Na sprzedaż poza granice trzeba wystąpić o pozwolenie na wywóz stały.... na zwykły wyjazd np. na zlot - jeśli auto jest warte więcej niż 32 tysiące zł można wystąpić o pozwolenie na wielokrotny wywóz zabytku - ważne trzy lata i kosztuje jakieś pare złoty.[/quote]

[ Dodano: Czw Gru 30, 2010 00:18 ]
Ponieważ jak pisałem to posta od Joe jeszcze nie było , pozwolę sobie jeszcze odnieść do tego:

JoeMix napisał/a:
Weteran szos nie funkcjonuje już, tzn. PZU nie daje za to zniżki, jedynie rejestracja i opłacenie składki w jakimś tam klubie czy stowarzyszeniu, pomimo iż podchodzi prawię pod stówę, to się jeszcze ponoć opłaca,,,



Ta zniżka umarła całkiem. Teraz jest zniżka 307 (pojazdy zabytkowe) ........ i żadne inne. Zniżka przysługuje TYLKO członkom Automobilklubu Polskiego (składka u mnie to 56zł rocznie - połowa stawki dla studentów - ale to pytać lokalnie) lub Zrzeszenia właścicieli pojazdów militarnych lub CAAR (Klub Antycznych Automobili i Rajdów - do tego najtrudniej się wpisać) - lista klubów zapewne będzie się powiększać.

Czy to się opłaca ? Pomijając, że w PZU jest drogo i ja już z tej firmy nie korzystam przez ich niemiłą i niekompetentną obsługę, to ze zniżką rzeczywiście jest taniej. Zamiast 840 zł wyliczonej mi normalnie składki zapłaciłem 188 + (27 automobilklub) za cały rok. To samo da się uzyskać w innych firmach bez żółtych tablic i członkostwa w klubie ubezpieczając jako pojazd historyczny...

Aha - zniżka funkcjonuje na jeden samochód. Jeśli ma drugi to już właściciel ubezpiecza w PZU (jeśli zechce z nimi gadać) po pełnej stawce.



JoeMix napisał/a:
W prawie o ruchu drogowym mamy: „pojazd, który na podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub ujęty w centralnej ewidencji dóbr kultury”. - taki samochód ma zółte tablice:

Pojazd zabytkowy powinien:

* mieć co najmniej 25 lat,
* być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
* posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym główne podzespoły).


Pojazd młodszy niż 25-letni może zostać wpisany do rejestru zabytków, jeżeli jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje się przynajmniej jedną z niżej wymienionych cech:

* posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne,
* dokumentuje znaczące etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej,
* był związany z istotnymi wydarzeniami historycznymi,
* był użytkowany przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne,
* ma związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi,
* posiada oryginalne wykonanie lub został odrestaurowany,
* został odtworzony wiernie, zgodnie z technologią z okresu jego produkcji.


Te gwiazdki nie są zapisane w PoRD ... druga jest od paru lat nieaktualna... poniżej też podałeś zaprzeczenie ;-) Bo rzeczywiście młodsze auta też mogą dostać żółte tablice... jeśli np. są cześcią kolekcji lub coś z przytoczonych gwiazdek...


JoeMix napisał/a:

Z drugiej strony mam ustawę o ubezpieczeniach:

"11) pojazd historyczny:
a) pojazd zabytkowy w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo o ruchu
drogowym,
b) pojazd wpisany do księgi inwentarza muzealiów zgodnie z przepisami
dotyczącymi ewidencjonowania dóbr kultury w muzeach,
c) pojazd mający co najmniej 40 lat,
d) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę
samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne
znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;"

I w tym przypadku taki pojazd żółtych tablic mieć nie musi

Jeśli załatwimy se drugie kryterium mamy z głowy OC jeśli załatwimy se zółte blachy to mamy z głowy OC przegląd i takie tam,,,


I to się zgadza ... tak jest w ubezpieczeniach. Jeśli auto jest historyczne i nie wprowadzamy go do ruchu na drodze publicznej (stoi cały rok w garażu, na placu itp) to nie musimy zawierać OC. Parę firm ubezpieczeniowych oferuje zniżki na pojazdy historyczne i np. pakiet polis na 3 , 6 lub 12 miesięcy w niezłych cenach. Jeśli interesuje nas używanie auta tylko późną wiosną , latem i kawałkiem jesieni - wystarczy spełnić któryś z warunków dla pojazdu historycznego W praktyce chodzi głównie o d) ......... jedynie trzeba się zwrócić do rzeczoznawcy samochodowego o wydanie stosownej opinii. Mam takich aut 8 , OC całoroczne płacę na 2, a kolejne 4 szt ubezpieczam na 3 lub 6 miesiecy. Pozostałych wcale skoro i tak nie jeżdżą.. Tutaj w definicji pojazdu historycznego jest jeszcze warunek "conajmniej 40 lat" -- ten nie pokrywa się z innymi ustawami gdzie jest definicja pojazdu historycznego - np. ustawy o recyklingu...
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 09:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.